Hallo, Thijmen is nu 15 maanden en heeft sinds hij de BMR en HIB spuit heeft gehad nu twee weken geleden, erg weinig drinkbehoefte...het was nooit een hele grote drinker maar hij dronk 's ochtends toch wel 100 cc, dan tussendoor iets van 100 cc, tussen de middag 150 cc en dan ongeveer 50 cc tussendoor en voor de nacht 200 cc...dus in totaal: 500/600 cc... Nu drinkt hij 's ochtends krap 60 cc, 's middags 60 cc, tussendoor totaal iets van 80cc en voor de nacht maximaal 100.... Hij heeft na de nacht een goede natte luier en overdag verschilt het. Is dit een fase; herkent iemand het? En wat is slim om te doen, want ik kan het hem er niet induwen..geef hem overdag wel een appel en wat meer yoghurt, maar dit weigert hij ook vaak....hij eet heeeeel erg goed...dus echt een keelontsteking kan het niet zijn denk ik, want dat zou pijn doen..toch? Ik maak me best wel een beetje zorgen...wie kan me helpen? Groetjes Karin
Ik denk inderdaad dat als hij een keelontsteking zou hebben dat hij eerder zou stoppen met eten dan met drinken. Maar als je het niet vertrouwd en je vind dat hij te weinig plasluiers heeft kan je altijd even langs de HA gaan. En je kan proberen of hij tussendoor wat te eten met veel vocht wil hebben, zoals komkommer, tomaatjes of watermeloen. En yoghurt lijkt me ook goed inderdaad. En een (rietjes)beker met water neerzetten die hij de hele dag door kan pakken? Niet slecht voor de tandjes en met veel kleine slokjes krijgt hij misschien toch meer vocht binnen. Succes!
Siem is ruim 8 maanden, maar heeft dat nu ook. Ik dacht dat het aan een sprongetje lag, of aan tandjes. Nu mag hij best eens minder eten (hoewel dat dus idd meevalt), maar minder drinken vind ik toch naar. Zeker omdat hij een beetje verhoging had, vanmiddag. Ik zat ook te wachten op tips, dus ik lees even mee. Mijn topic staat bij Voeding.
Kunnen we elkaar op de hoogte houden Juud! Thijmen blijft ook wat verhoging houden...het voelt gewoon niet lekker...hij is niet vervelend of zo, en hij eet prima, maar toch...drinken is erg belangrijk en ik twijfel ook of de luiers nat genoeg zijn...pfff
KaChris, Kan het niet zijn dat hij kiesjes of hoektandjes krijgt? Ik weet ook niet hoe hij zijn drinken krijgt, via beker of via fles? (zuigen schijnt pijnlijk te zijn). En natuurlijk kunnen kwaaltjes bij ons pijnlijker zijn dan dat ze bij baby's zijn. Groetjes Daphne
Het eerste wat ons zoontje doet wanneer hij last heeft van het doorkomen van de tandjes, is minder drinken. Ik krijg met moeite een bekertje van 200 cc weg gedurende de gehele dag, maar ik maak me nooit zoveel zorgen gezien hij de "schade" later wel weer inhaalt. Mijn vriendin haar zoontje is nu bijna 4 en altijd een slechte drinker geweest. het is nu pas dat hij uit zichzelf drinkt, maar nog steeds met moeite , hoor... Het is idd een goed idee om "vochtrijke" voeding te geven, Meloen o.a.vinden ze vaak erg lekker en zit vol met water Succes, Groetjes, vonneg
Dit stemt mij hoopvol, want Siem is ook bezig tandjes te krijgen. De plek in het tandvlees van de hoektanden is erg dik en rood en ook de bovenkaak zeurt al een tijdje. Siem drinkt wel wat, maar stopt gewoon heel snel. KaChris: kun jij iets met dit antwoord? En hoe gaat het bij jou? Hier helaas weer wat verhoging gehad, maar na een slaapje en enkele slokjes weer helemaal oké. Drinken echter nog geen vooruitgang mee geboekt... Ik ga nu vaker kleine flesjes aanbieden, omdat hij wel even drinkt (zo'n 50 cc). Succes bij jou! PS: Kan het ook zijn dat fruit in deze tandjesperiode te zuur is en pijn doet?
Hoi Juud, Ik mag bij Thijmen niet in de mond zitten..maar eigenlijk rijmt het van die tandjes wel, want tanden poetsen is ook een drama momenteel...ik zag vanmiddag in een vlaag een hoektandpuntje; een wit doordrukkend iets.. Dus ja, het verklaart een heleboel..hij had vandaag geen verhoging meer en hij dronk iets beter...zal wel dorstig zijn, hahaha....hij is nog niet zichzelf, maar dat zal wel weer komen! Lief dat je nog even naar ons vroeg, Groetjes Karin
Fruit daar zit een zuur in welke "zeer" doet op het open tandvlees. Ik gebruik altijd een potje fruit, gezien daar weinig suiker en zuur inzit en poets altijd even de tandjes met schoon water na het eten van fruit (gevolgd door Dentinox, maar dat is voor de pijn )of een paar slokjes water schijnt ook voldoende te zijn. Groetjes, vonneg
Hier helaas nog geen verbetering. At ie vandaag weer een beetje fruit, laat ie de groente weer volledig staan. Gelukkig was een boterhammetje wel in trek. Maar dan het drinken: Ik zit vandaag op een totaal van 260cc, krijg er niets meer in en vrees al voor de laatste fles. Yoghurt met een lepeltje: 2 hapjes, drinken uit het bekertje: 2 slokjes. Fles: hij hoeft hem maar te zien en hij wordt al driftig. Dit is toch niet goed zo? Of draai ik door? Ik vind het echt moeilijk hoor!
Merel heeft hetzelfde gehad toen ze 6 maanden was en 4 tanden tegelijk kreeg. Ze wilde absoluut geen fles, geen fruit, een beetje groente. Wij hebben toen 2 dagen alleen maar pap gegeven met een lepeltje, dat wilde ze wel hebben. Ik vond het ook vreselijk dat ze geen/weinig vocht binnen kreeg, dus dit was voor ons de oplossing. Misschien werkt dit bij jullie kindjes ook?
Hallo Juud, Thijmen drinkt sinds vandaag weer wat beter en ook gaan fruit en groente er weer in. Hoe is het bij jou?...Ik voel bij Thijmen echt bobbels in de mond, dus de tanden zullen zeker een rol spelen... Ik hoop dat het bij jou ook beter gaat en zoals je leest, moeten we ons er niet teveel druk om maken; hou wel de luiers in de gaten! Groetjes Karin