hoi, ik geef mijn zoontje sinds een paar weken wat fruit en groente om hem te laten wennen, een half klein potje per keer. hij vindt het super lekker en het gaat erin als pap, hij zou wel meer lusten volgens mij. echter, de ontlasting is sindsdien veel vaster en hij heeft meer moeite met poepen. het is niet super hard, maar wel heel vast. ik had het idee toen hij alleen maar fruit at, het nog wel ging, maar sinds de hapjes groenten het slechter is geworden. terwijl ik juist hier veel lees dat baby's meer last van fruit hebben. wat is jullie ervaring? stopt groenten of fruit meer bij jullie kindjes? gr.
En banaan is ook een beruchte verstopper.. Hier was de ontlasting sowieso vanslag toen we gingen bijvoeden. Is denk ik ook wel logisch, als zo'n buikje 5,5 maand (bij ons) alleen maar melk heeft gezien, en nu allemaal andere dingen erin krijgt. Het heeft bijna een maand geduurd voordat de ontlasting weer wat regelmatiger werd. In tijden en structuur. Alleen bananen zijn nog lastig. Daar krijgt hij max een halve van. Bij een hele hebben we 2 dagen rust, en 1 dag ellende..
Ik geef alleen banaan als ze diarree heeft, anders stopt het teveel. Appels schijnen goed te reguleren, flubberig weer wat vaster te maken en te vast weer wat flubberiger. Tenminste, ik las dat dat voor cavia's gold, dus denk ik ook voor mensen .
dankjewel. het geeft nog geen echte problemen, maar ik merk wel dat het ontregeld raakt. maar dat hebben er meer lees ik wel. mag ik florian tussendoor al wat roosvice geven oid? en maakt dat dan uit hoeveel en wanneer ik dat geef? dan krijgt hij nl. ook wat meer vocht binnen.
Je zou wat sterk verdunde diksap na het fruit kunnen geven. Of wat thee (rooibos, venkel, kabouter). Of natuurlijk gewoon water. Als je denkt dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Als je het na een hapje geeft, dan is zijn maagje wat leger bij de volgende maaltijd, zodat hij die ook goed eet.
Roosvicee is net als groente en fruit bijvoeding. Eigenlijk dus pas iets dat je met 6 maanden geeft. Geef je eerder en geeft het dan problemen, dan kun je beter minderen of tijdelijk stoppen, i.p.v. de boel nog meer te belasten door nog meer dingen die geen melk zijn te geven.
hetgeen de kleine nu binnen krijgt is natuurlijk ook "dikker" dan de melk en slechter te verteren, het is ook niet zo vreemd dat de ontlasting nu dikker wordt dus... zolang de kleine zelf goed kan poepen (lijkt soms of ze er moeite mee hebben maar valt vaak reuze mee) zou ik niets doen om er voor te zorgen dat het "dunner" wordt... tis natuurlijk een ander verhaal als hij echt verstopt zou raken en er echt "harde keutels" uitkomen (al dan niet "geholpen") roosvicee is idd een "goed" iets waardoor zijn ontlasting waarschijnlijk ook weer iets "dunner" zou worden, maar aan zijn voeding zelf dmv er water aan toe te voegen o.i.d. dat zou ik persoonlijk niet doen... voedingen kun je het beste blijven klaarmaken zoals de bereidingswijzen aangeven.... succes meid gr.smoekie
gewoon tussen de voedingen door...hoeft niet veel te zijn, je kunt ook een klein beetje in een flesje doen (30 cc) en kijken of hij het zelf misschien "pakt".....anders gewoon zelf tussen de voedingen door een klein beetje geven... gr.smoekie