Er is Ingebroken

Discussie in 'De lounge' gestart door MIss X, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bij mijn ouders vannacht.

Het gekke is dat mijn moeder van de week vroeg of ik thuis was geweest want de deur was op slot gedraaid.
    Dat doet alleen mijn broer en de makelaar.
    (het huis staat te koop)
    Maar niemand was binnen geweest.

Er zijn dus 2 laptops weg, een tas met boeken, de paspoorten, portomonee en de sleutelbos. En 2 halvolle congacflessen (er lagen ook ander duur drank, helemaal vol)
    Het rare is dat ze de sleutel van de auto niet hebben meegenomen. Maar de fiets :confused:

Eng idee dat iemand gewoon de sleutels heeft, en dat ze binnen zijn geweest terwijl ze sliepen.

iets wat er helemaal niets mee te maken heeft. De buurman is vannochtend vroeg overleden aan zijn ziekte. Vannacht is er op verschillende tijden steeds een dokter in en uit gelopen.
    Het was dus erg actief in de straat.

De inbrekers hadden wel lef om een huis binnen te gaan terwijl ze wisten dat er mensen binnen waren, want de auto stond gewoon voor de deur en mijn ouders hebben altijd een lampje aan.

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Jeetje wat eng zeg. Het idee alleen al....
    Gewoon triest dat je je zelfs in je eigen huis al niet meer veilig kan voelen.

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Tjee MissX. krijg weer helemaal kippenvel, BAH!

Bij ons is vorig jaar rond kerst ingebroken, terwijl we een weekendje naar Praag waren. Ook heel veel waardevolle spullen weg, maar ook de auto's laten staan :(

Heel vervelend en het blijft je altijd bij, want vergeten doe ik het nooit meer!

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    jemig wat eng zeg:|

hoe zijn je ouders er onder dan?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jak!
    Ik vind dat zo naar he, inbraken!
    Iemand die gewoon in je huis rondbanjerd en van alles meeneemt.....ieuw.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bha echt eng zeg, wij hebben 2 jaar geleden ook inbekers in de buurt gehad, die zijn om 05.30 opgepakt naast ons huis, wij hoorden de politie schreeuwen.
    Nou ik lag verstijfd in bed, en m'n man hing zowat uit het raam, die vond het wel gaaf.
    Ik werd wakker van iemand die buiten rende en maakte m'n man wakker, die zei meteen dat kan niet het is al ochtend. (net of er dan geen inbrekers zijn).Gelukkig zijn ze opgepakt, hadden in 2 huizen ingebroken, 1 vrouw had de politie gebeld terwijl de inbrekers in haar huis waren.

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ze zijn met de sleutel binnengekomen trouwens. Is dus iemand bekends,.

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Jee wat een schrik...zijn ze niet hartstikke bang nu?

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien de makelaar?
    De makelaar van ons, heeft ook onze sleutel :(

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Jeetje, lijkt me een doodeng idee. Zeker als het iemand is die een sleutel heeft? Ik zou 's nachts geen ook meer dicht doen denk ik!

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wij hebben het zelfde meegemaakt!
    dat is nu zo'n 3 jaar geleden geweest...we lagen op bed te slapen en ze zijn via een raam aan de voorkant binnen gekomen.
    dat moet zijn gebeurt rond half 5 's-morgens...het mooie van het verhaal is dat ik nog naar de wc ben geweest rond 4 uur!
    bah moet er niet aan denken dat ik naar beneden loop en oog in oog sta met 'n inbreker.
    ik weet heel goed hoe je ouders zich voelen!
    ik heb heeeeel lang slecht geslapen...ben er nu wel overheen maar als ik weer 'n verhaal lees of hoor hierover komt alles weer te boven.

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja mijn moeder is al een schijtbak voor zulke dingen en dan gebeurd het nog echt!

Hopelijk verkopen ze het huis snel, en dan kunnen ze lekker weer rustig slapen.
    Mijn moeder slaapt niet meer denk ik :(

13. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    ik heb dit ook meegemaakt.
    Ik woonde toen nog bij m'n ouders.
    We waren met 5 in huis...
    Eng hé

14. Niet meer actief

Het is opzich vrij logisch dat een inbreker de auto niet meeneemt. Hier heeft hij inprincipe weinig aan en het is voor hem erg gevaarlijk. Een auto is makkelijk terug te vinden voor de politie en als hij hem door verkoopt hebben ze hem ook zo gevonden. Vandaar dat een inbreker niet snel een auto meeneemt maar wel een fiets.

Wel een enorm eng idee, dat iemand in je huis rond loopt terwijl je boven ligt te slapen..

Een vriend van mij kwam na het uitgaan thuis (woonde nog bij zijn ouders..) en zag dat er 2 mannen in de woonkamer stonden aan de TV te trekken. Hij had meteen door wat er gaande was en rende schreeuwend naar binnen. Zn vader werd wakker en rende ook naar beneden. De mannen renden de voordeur uit en hij en zn vader erachteraan!
    Ze hebben 1 van de 2 mannen te pakken gekregen. Hij had de afstandbediening al in zn broekzak zitten. ;)

15. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    bijna 2 weken geleden hebben ze bij ons ook ingebroken terwijl we boven lagen te slapen...slaap nu ook enorm slecht, vooral als mijn vriend nachtdienst heeft.
    Idd een eng idee dat er iemand in huis is geweest terwijl we thuis waren :(

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Bah, wat vervelend!
    Zijn je ouders al over de schrik heen. Lijkt me verschrikkelijk dat je slaapt en mensen halen je huis leeg.

Gelukkig is het allemaal materialistisch en is er met je ouders niks gebeurd.

Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die aan de spullen van een ander moeten zitten. Ga er lekker voor werken denk ik dan, en breng een ander geen schade aan.

Groetjes,
    Elvira

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wat vreselijk.
    Je ouders zullen zich nog wel een lange tijd onveilig voelen in hun huis.
    Hopelijk worden de daders snel gepakt.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij ons thuis is er tot 2 x toe ingebroken alle 2 de keren was ik thuis en een x alleen toen zijn ze ook boven geweest daat heb ik niets van gemerkt
    het idee dat ze bij mij in mijn nachtkastje hebben gezeten en ik gewoon op bed lag te slapen ik heb tegenwoordig meedere sloten op de deuren en een alarm omdat ik niet meer anders helemaal niet meer sliep als ik aleen was tijdens de nachtdiensten van mij vriend

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@iloon: word het geen tijd voor een grote hond ofzo? :)
    slaap je in ieder geval lekkerder en tis gezellig ook nog

@missx: uit dat ze de auto laten staan en de fiets niet
    en wel de cola meenemen maar de drnk niet.. zou je bijna gaan denken dat het "kids" zijn geweest.
    zegmaar die leeftijd dat je nog niet kan rijden en weinig/geen behoefte hebt aan drank....

(en ja dat is niet geheel idioot gedacht.. de inbreker in ons huis kwam van de naastliggende basisschool bijv.)

kan me voorstellen dat ej moeder nu echt niet lekker meer slaapt hoor
    zou ik ook niet doen :)

hier thuis een mooi draadloos alarm op de ramen/deuren
    wat ik oorspronkelijk niet zo zg zitten omdat het alarm dat in ons oude huis zat niet zo heel practisch was
    met cijfercodes.. en niet vergeten als je de deur open/dicht deed enzo
    maar nu ds eentje die je kan bedienen vanaf een sleutelhanger
    en ik moet zeggen... dat is toch wel lekker hoor
    alarm gaat aan als we de deur op slot draaien (dus ook snachts) en je kan er bijv. ook de verlichting op aansluiten en dergelijke.
    er zijn sensors die kunnen "zien" of je ruit gebroken word..

dus langzam aan koopt job het hele systeem op (want het is wel echt duur)
    maar er kan bijna alles zo ongeveer

ondanks dat ik het niet zo nodig vond.. vind ik dit toch wel een fijn systeem :)

Deel Deze Pagina