Ik zou me kunnen voorstellen dat dit iets is van vroeger, toen de hygiëne nog niet zoals nu is. Een andere reden kan ik niet bedenken. In de zorg b.v. hebben ze ook vrij laat pas doorgekregen dat je je handen vaak moet wassen. Groetjes, Didier
haha wat grappig Nee dan zouden wij hier veel bedorven vlees gegeten moeten hebben... Want dan blijf ik gewoon door koken hoor Ik denk inderdaad dat het vroeger zo was.. dat je dan 'vies' bent als je ongi bent... onrein ofzo..
volgens mij klopt het als een bus, en je mag ook niet schoonmaken of opruimen als je ongi bent, want dan kan iedereen ziek worden, en ik geloof dat het beste wat je kan doen is jezelf afzonderen en veel in bad liggen
Dat van het vlees heb ik ook al eens gehoord. Hier is het de variant: geen slagroom kloppen als je ongesteld bent,want dan word hij niet stijf...
Hahahaha.... goed bedacht, ik zou alleen persoonlijk niet in bad gaan als ik ongi ben Dat vind ik dan weer vies.
denk inderdaad dat dat bijgeloof is geweest, als deze mensen moslim waren klopt het namelijk absoluut niet. Moslims mogen alleen geen (penetratie)seks hebben tijdens de menstruatie. Het is absoluut niet waar dat een vrouw geen voedsel voor haar gezin mag bereiden of niet bij haar man in bed mag liggen..
Haha, ik heb vandaag toch echt tomatensoep gemaakt en ben ongesteld..... ik hou jullie op de hoogte van de gevolgen
Weet je zeker dat die kleur van de tomaten kwam? Misschien een leuke voor een aflevering van mythbusters.
volges mij is dit een verhaaltje wat ooit is verzonnen door een vrouw die dat wel een leuk excuus vond om een hele week vrijgesteld te worden van het koken ach...... en geef haar eens ongelijk, het is toch heerlijk om je een week lang te laten verwennen door de kookkunsten van je man of........... beter nog, lekker de hele week je laten bedienen in een restaurant en dan ook de afwas nog niet eens te hoeven doen maar het is net zulke grote onzin als dat men beweerd dat als je een pan soep heb gemaakt en het gaat onweren dat ie dan ook zou bederven. (is ook een fabeltje van vroeger)
van vlees heb ik dit nog nooit gehoord wel van gist als je gist aanraakt als je ongesteld ben zou het slecht worden maar volgens mij is dit ook een fabbeltje hoor
Ik vind het wonderbaarlijk dat er nog mensen bestaan die zoiets geloven, met een beetje gezond verstand snap je toch ook wel dat het niet waar is.
Wat hadden wij dan vroeger vaak honger geleden zeg! Mijn moeder was vaker ongesteld dan niet ongesteld. Haar periodes varieerde van n maand tot soms wel 3 maanden aan n stuk vloeien. En mn pa kan nog geen water koken... Dan zou ik denk ik groot geworden zijn (naja groot...1,64 meter) op boterhammen ofzo. Dus gelukkig maar dat t onzin is Maar heb dit idd wel vaker gehoort en heeft te maken met onrein zijn idd. Zo heb je wel meer van die ideeen van vroeger. Vraag me af of dat inderdaad te maken had met slechte hygiene van vroeger of dat er meer godsdienstige bijgeloof achter steekt...of misschien wel allebei.
Oke, even een update: Het is nu alweer 15 uur geleden dat ik de tomatensoep heb gemaakt en gegeten, en ik voel me nog steeds goed..