Hallo allemaal, ik was eigenlijk gewoon een beetje nieuwsgierig. We zijn gisteren weer naar het cb geweest en gewogen en gemeten uiteraard. Nu had ik het gevoel, dat ze flink doorgegroeid was de laatste 4 weken, maar dat viel erg mee (helaas) , gewoon 400 gram in de 4 weken en 2 cm in lengte. Fae was bij de geboorte geen kleintje, maar nu is ze dus eigenlijk 'geen grote' . 16-7-2008 : 3870 gram en 52 cm 8-6-2009: 8345 gram en 74 cm Mijn moeder gaf ooit eens aan van: Rond het jaar, zitten ze vaak aan de 10 kilo... dat gaat ze dus echt niet halen . Misschien de 9 kilo.... Hoe zwaar en lang waren jullie kindjes rond deze tijd? oeps: verkeerde topic: dit haar bij baby en dreumes gemoeten...!
Milan is iets jonger dan Fae (van 27 juli). Hij was vorige week 76 cm en 1070 gram. Volgens mij zit hij wel wat boven 't gemiddelde. Hij was bij z'n geboorte 3360 gram en 51 cm. Ik zou me overigens geen zorgen maken hoor. Ik was vroeger echt een kleintje, met een jaar woog ik 7 kilo en was ik 70 cm. Inmiddels ben ik 1.75m (en nog wel slank).
400 gr in 4 weken is echt heel goed hoor. Rond deze leeftijd groeien kindjes veel minder hard dan voorheen. Mijn zoontje is nu net 10,3 kg. Zijn geboortegewicht was 4 kg en daarna groeide hij heel hard, zowel in gewicht als in lengte. Met zijn lengte paste hij niet eens op de bovenste lijn van de curve en met zijn gewicht lag hij bovengemiddeld, maar prima in proporties. Met 6 maanden was hij 9 kg en met 8 maanden was hij 9,3. Dus maar 300 gr. gegroeid in 2 maanden. Maar dat was zeer normaal volgens het cb. Nu met 11 maanden is hij net over 10 kg dus. Zijn lengte groeit ook niet meer zo hard, hij is nu 84 cm terwijl hij met 8 maanden 82 cm was. Dus de groei gaat een stuk minder (maar goed ook in dit geval) maar dat is heel normaal.
Geboorte: 4350 gram en 53 cm 11 maanden: 8840 gram en 72 cm En met 9 maanden woog ze 8880 gram, dus ze was zelfs afgevallen. Eva ging tot ongeveer 7 maanden best hard, daarna ging het een stuk minder hard. Ze is inmiddels ruim 17 maanden en ik hoop dat ze nu 10 kilo weegt, maar ik betwijfel het. Ze woog 2 maanden geleden 9300 gram en was 77 cm. In de lengte gaat ze volgens mij wel goed, ze zit nu denk ik op 80-81 cm. Haar lengte curve buigt nu iets omhoog en haar gewicht gaat naar beneden. Tja, wat doe je eraan, goed te eten geven en meer kan je niet doen .
Benthe woog met 11 maanden 10 kilo en 350 gram en 77 cm. Ze was de in de laatste 2 maanden een kilo gegroeid, dat was iets te veel van het goede in deze peroide... (volgens het cb dan) Ik moest daarom ook stoppen met opvolgmelk en dus met gewone melk beginnen. Maar bij de geboorte was ze ook niet één van de lichtste, 4225 gr en 53 cm. Ze heeft ook echt spekbeentjes inclusief plooien.
thx meiden. Echt zorgen maak ik me niet, want ze groeit tenslotte. Maar het 'goed' eten en voldoende binnenkrijgen, is hier toch wel een issue. Dus jullie berichtjes doen me wel goed . Ik weet ook op zich wel dat ze minder hard groeien nu, maarja, wat is minder hard he? Ik had niet verwacht, dat er zo'n stagnatie zoals jij beschrijft Kiwi, kon zijn, en dat dat erbij hoort/kan horen! Buiten dat, vind ik het simpelweg ook erg leuk om die (soms grote!) verschillen te zien per kindje! In de familie hebben we verder geen kleintjes namelijk, dus daar kan het niet.
Dan vind ik het extra knap dat ze 400 gr. in 4 weken is gegroeid. Mijn zoontje eet als een bootwerker, maar groeit de laatste maanden echt geen 400 gr per maand meer hoor. Het lijkt me dat ze het meer dan prima doet!
Mijn zoontje van nu 10,5 maand heb ik thuis even op de weegschaal gezet, met kleertjes aan. Hij woog 9 kg. Laatste keer met 9 maanden op het CB woog hij 8345, bij lengte van 74 cm. Bij geboorte was hij 3095. Hier groeit hij ook de laatste tijd minder hard, maar ja er komt voldoende eten in, dus meer kan ik ook niet doen.
Jeetje.. ik heb echt een reusje.. Mijn zoontje was met 7,5 maand al iets over bijna 10 kilo en was ruim 73 cm. Ik schat dat hij met 11 maanden ongeveer 78 cm is en tegen de 11 kilo. Alles + 1 op de curve! (hij is geboren met 39 weken: 3800 gram en cm onbekend maar ik denk 54 cm)
Hihi zwaantje, ook al zo'n zware. De mijne was bijna 80cm en 11,3 kg bij 11 maanden. Maar dat trekt nu helemaal bij. Hij gaat nu langzaam terug richting de middenlijn, zowel qua lengte als gewicht. (geboren met 54 cm en 3970, wel tot 3530 afgevallen)