Ik kom net terug van het CB en we hebben instructies gekregen voor de voeding aangezien we dat nu moeten opbouwen. We gaven al fruit en groente, maar ons werd nu aangeraden om te beginnen met boterhammen, pasta, rijst, etc. Ze noemde ook yoghurt. Geen speciale, maar gewoon yoghurt die wij ook eten. Maar ik vroeg me later of dat dat geen problemen geeft aangezien je toch altijd verhalen hoort over koemelkallergie en dat kinderen tot 3 jaar geen melkproducten mogen? Of geldt dat alleen voor melk en niet voor producten waar melk in verwerkt zit? En hoe zit het dan bijvoorbeeld met kaas? Wanneer mogen ze dat?
Hoi, Gewone (halfvolle) melk mag je evt. vanaf 1 jaar geven. Voor een jaar liever niet. Yoghurt mag vanaf 6 maanden, een kleine hoeveelheid. Dit is qua samenstelling (eiwitten) anders dan melk en mag daarom al eerder gegeven worden. Kaas mag je ook al geven, maar dan bij voorkeur met wat minder zout erin. Dit geldt ook voor smeerkaas, hier zit ook veel zout in. Liever niet meer dan 1-2 keer per week geven. Groetjes Angelique