Pepti,kma? Reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spannend01, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allen,

Mijn zoontje is nu 4.5 maand, vanaf een week of zes zijn we er achter dat hij (verborgen) reflux heeft en hiervoor krijgt hij zantac. Dat is nu aardig onder controle. Hij is overneemt algemeen hartstikke vrolijk. Nu krijgt hij tot heden bijna volledige
    Borstvoeding. Echter wegens darmontsteking die ik zelf heb en energie niveau van 0 merk ik dat ik het graag af wil bouwen.

Nu slaapt zoonlief overdag altijd super kort en heeft moeite met inslapen, vaak onrust na voeding en in elkaar krimpen na voeding, ook onrustig op de huid. . Vandaar dat ik dacht dat hij wellicht kma zou kunnen hebben ook omdat ik las dat dit vaak icm reflux voorkomt. Nu eet ik zelf zo veel mogelijk koemelk vrij ( geen kaas,boter en melk enz) en heb dit al eens weer toegevoegd toen had ik het idee dat hij moeilijker poepte en wat meer onrust had. Ik kan niet zeggen dat het heel extreem was en dat hij echt meer huilde. Toen ben ik dus weer koemelk vrij gaan eten. Nu terug naar de flesvoeding. Om wat af te bouwen ben ik begonnen met 1 x per dag hypo allergene voeding. Dit ging op zich redelijk moet ik zeggen, ik gaf dit op de fles van drie uur. Net toen ik dacht ik wil nog een fles afbouwen heb ik hem eens ipv s middags om voeding zeven uur kV gegeven, toen had hij erg last super onrustig draaien in bed veel huilen. Toen twijfelde ik weer enorm waar ik nu goed aan zou doen en durfde dan ook niet verder af te bouwen. Nu ben ik hem sinds een week Pepti aan het geven maar lijkt meer kwaad dan goed te doen. Hij spuugt veel meer ook na de borstvoeding? En is veel meer in een aan het krimpen na de voeding. Maar dit doet hij ook na borstvoeding. Ik weet nu even niet keer wat nu.

Vragen waar ik mee
    Zit:

1. Pepti nog een week proberen omdat dit schijnbaar twee weken duurt?
    2. Waarom krimpt hij ook zo ineen na borstvoeding moet ik dan helemaal lactose vrij eten?
    3. Pepti verdikken met jbm?
    4. Toch weten terug naar hypo allergeen
    Voeding? En dat misschien eens proberen met jbm?
    5. Zijn klachten überhaupt van kma of zouden de symptomen te minimaal zijn en is het wat anders?

Sorry voor het lange verhaal, maar wat denken jullie? Waar doe ik goed aan?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Onze uk had ook verborgen reflux wij zijn begonnen met ranitidine (volgens mij vergelijkbaar met zantac) en dat haalde de scherpe kantjes weg maar had nog steeds grote problemen met slapen. Uiteindelijk over gegaan naar omeprazol en toen konden we eindelijk zeggen dat het beter ging.
    jbm zijn we blijven geven maar niet die hoeveelheid wat ze op het pak schrijven. Het was meer de dikte van dunne yoghurt en in de buik zet het nog meer uit.

Helaas had onze uk ook nog eens eczeem, we smeerde 4 keer per dag lannette creme met 50% vaseline. Wanneer het heel erg was hormooncreme.

Ontlasting ging pas beter toen we geen medicatie meer hadden.
    Houden jullie je nog aan de leefregels?

Wat je ook kiest ik zou 1ding kiezen en daar ook minimaal 2 weken aan houden.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    1.
    Doorgaans moet je inderdaad voeding 2 weken de kans geven. Als je overduidelijk verschil ziet tussen borst en fles kan het wel zijn dat de pepti nog te grote eiwitten bevat.
    2.
    Wat eet je dan waar lacose in zit? Uit mijn hoofd zit het vaak als combinatie ergens in.
    3.
    Met medicatie kun je beter niet indikken. Het kan de werking van de medcatie verslechteren, het is onnodig als de medicatie zijn werk goed doet en kan bijwerkingen geven op de vaak gevoelige maag.
    4.
    Ik zou niet terug naar h.a. voeing gaan, eerder een stap verder zoals nutramigen.
    5.
    Dat is vrijwel onmogelijk te zeggen zonder eliminatie en provocatie. Kea heeft zoveel verschillende uitingen.

Ik zou eerst kijken of je de zantac kan verhogen of andere medicatie kunt proberen. Juist omdat de klachten ook na de bv komen. Spugen zelf i niet erg icm de juiste medicatie.
    Als dat niet werkt kan je nutramigen proberen, maar dan ook zelf echt koemelkvrij eten

4. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    #4 Spannend01, 24 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2017
    Dank voor reacties! Echt koemelk vrij eten bedoel je echt alle lactose
    Mijden? Ik mijd
    Wel echt alle zuivel maar her schijnt bijvoorbeeld ook in biscuitjes enz te zitten, dat mijd ik nu niet. Spugen is nu echt meer met Pepti op h a voeding was dat minder dat vind ik zo vreemd. En hij spuugt nu ook meer op de borstvoeding dan voorheen net alsof zijn maagje nu echt wat meer van de leg is. We hanteren de leefregels inderdaad en moet wel zeggen dat het voor wisseling qua reflux/ spugen best aardig ging. Vind het zo lastig, wil hem ook niet nog een week met iets opzadelen waar hij last van lijkt te hebben

5. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hij slaapt overdag trouwens wel goed alleen overdag echt hazenslaapjes. Ging dat bij jullie toch ook beter owly? Wanneer was jullie kindje over reflux heen?

6. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ik herken veel in jouw verhaal van mijn zoontje. Kort slapen, onrust in zijn lijfje, veel huilen, pijn lijken te hebben, verborgen reflux...oh wat zijn wij aan het stoeien geweest met de voeding..!

Vanaf dag 1 borstvoeding gegeven, later een avondfles poedermelk zodat ik wat verlicht werd.

Ik ben 3x bij de huisarts geweest en 3x bij de kinderarts, maar ik werd niet verder geholpen. Medicatie voor reflux deed wel iets, maar de pijn bij ons zoontje ging niet weg. Toen hij 7 maanden was nogmaals aangeklopt en gezegd dat ik sterk het vermoeden van kma heb. Pepti leek de eerste 3 dagen te werken, maar daarna terug bij af. Na lang aandringen een proefverpakking Nutramigen LGG gekregen en de klachten verdwenen! Het was dus duidelijk koemelkallergie!

Reflux kan ook komen door een kma. Het lichaam laat weten: dit is niet goed voor mij, het moet eruit!
    In Pepti zit nog altijd koemelk. Hier hielp het onvoldoende. Ik heb zelf geen 2 weken gewacht.

Lactose is iets anders dan koemelkeiwit. Als je lactosevrij eet en drinkt, maar wel koemelkeiwit binnenkrijgt, kan je zoontje er alsnog via bv last van hebben.

Mijn advies zou zijn om ook een proefblikje Nutramigen te proberen en daarnaast zul je dan zelf geen zuivel meer moeten nuttigen.

Veel sterkte!

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Er is met 4 maanden ook een verschrikkelijke sprong. Ik zou niet weer van voeding wisselen. Even volhouden.

8. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Honey die sprong hebben we voor Mn gevoel al gehad. Maar het is ook echt na de voeding en verder wel gewoon vrolijk.

Ik eet dus als zuivel vrij , ik kijk het tot en met maandag aan denk ik en dan kijken we verder

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Wat je ook doet maak 1 keuze en 1 samenstelling, rust in voeding is net zo belangrijk als rust in de zin van slapen (aldus huisarts).Pas na twee weken zijn die darmen omgeschakeld. Hier ook een verborgen reflux kindje met veel krampjes, met de leefregels en jhbp als ondersteuning redelijk in toom te houden maar rond die sprongen elke keer weer raak (net windows updates, blij als dat over is (moeten die 4mnd nog krijgen...oh gott...). Als wij alleen al veranderen van dosering jhbp (half schepje erbij omdat ze er toch doorheen breekt, we proberen m er eigenlijk uit te lopen (dwz fles omhoog, jhbp gelijk houden, zitten nu op 150ml water en 1 jhbp en dat gaat weer goed)) gaat t 2 dagen goed en de derde dag is herrie daarna neemt dat af en met de nodige dagen is t "normaal". Die van ons draait prima op de standaard frisolac daar zit wat minder lactose in dan standaard nutrilon. Overstap van nutrilon naar frisolac hebben we accuut gedaan overigens, ook buiten huisarts om (want kon niet aan de voeding liggen), zal wellicht ook niet goed zijn geweest maar kindje wat ineens vrolijk is na een fles ipv huilen is goud waard, die overstap heeft ze nooit moeite mee gehad keek me alleen raar aan omdat dr fles anders smaakte maar dronk toch verder. Ik dacht bij haar in eerste instantie kma, maar zowel mijn man als ik draaiden op frisolac dus eerst dat geprobeerd

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    wat vervelend dat je zo aan het tobben bent.
    Onze oudste dochter had ook verborgen reflux en kma en nog andere allergieen.
    Uiteindelijk zijn wij heel goed geholpen door een kinesioloog die ons kon wijzen op de allergieen die onze dochter had, daarna ging het beter.
    Zij heeft uiteindelijk ruim een jaar aan medicatie gezeten tegen de reflux.

Tweede dochter was een ander verhaal, toen al snel naar de kinesioloog geweest die uittestte dat zij ook kma had en dus niet tegen de standaard voeding kon.
    Toen waren we binnen 1 week van de reflux medicatie af omdat zij dus ging spugen van de verkeerde voeding.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je wel gewone koekjes eet en bijv gewoon brood eet je niet koemelkvrij. Koemelk zit in enorm veel dingen. In veel brood zit broodverbeteraar, en daar zit weer koemelk in. In veel broodbeleg zit ook koemelk.
    Als je echt wilt weten of er sprake is van kea zul je alle koemelk moeten vermijden, anders kan je geen goed beeld krijgen.

Dat spugen meer is op pepti dan op ha is vrij logisch, pepti is dunner en beter verteerbaar. Zolang de medicatie zijn werk doet, doet het spugen geen pijn. En als hij voldoende blijft aankomen is er weinig aan de hand.

12. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Nou meneer heeft al twee dagen een ochtendslaapje gedaan van 2.5 uur dat is nieuw voor ons! Misschien dus toch resultaat?

Deel Deze Pagina