vlees: houdbaarheidsdatum tot vandaag...

Discussie in 'De lounge' gestart door lillibit, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Even een rare korte vraag,...

Ik ben een muts wat vlees betreft en koop nooit mijn vlees ver van tevoren.
    Nu heb ik dat het weekend wel eens gedaan en nu kom ik al in de narigheid haha:)
    Ik heb gehakt waar op staat gebruiken TOT 21/12, vandaag dus.

Wat doen jullie?
    Eten jullie dit nog of gooien jullie dit weg? :)

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als het er goed uit ziet en ruikt kun je het zeker te weten eten...

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik gooi het weg, maar dat komt omdat ik ooit een zeer ernstige voedselvergiftiging heb gehad ( bij een wokrestaurant) en het nu niet meer durf en zeer kieskeurig ben qua data's

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Als het er nog goed uitziet zou ik het gewoon klaarmaken hoor.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben daar ook een muts in, tot vandaag goed betekend bij mij dat het gister op had moeten zijn.

Whoeps had niet helemaal goed gelezen. Maar idd als het er nog prima uitziet en niet raar ruikt ofzo zou ik het gewoon bakken.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

is het trouwens gehakt voor op het brood ( beleg) of gewoon gehakt voor in de pan?

als ik mijn vlees koop vries ik het in in de vriezer en dan maakt het niet uit al is de datum een maand verlopen omdat het ingevroren is geweest

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dit probleem heb ik ook altijd, als ik vergeet dat er nog vlees in de koelkast ligt.. Ik kijk dan altijd naar hoe het eruit ziet en hoe het ruikt. Als het er goed uitziet en het ruikt niet vreemd, dan gebruik ik het nog. Maar wel alleen nog op die dag uiteraard. Zodra ik twijfel, gooi ik het weg! Ik doe dit trouwens alleen met vlees dat je helemaal gaar eet, met iets dat je een beetje rauw/rose eet, eet ik het op de dag van aankoop.

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het is tenminste houdbaar tot en dit wil zeggen dat dit de ruim genomen datum is wanneer het als eerste overstuur zou kunnen zijn.

Ik gebruik vaak vlees en ander spul wat tot diezelfde dag houdbaar is,moet wel zeggen dat ik het de dag erna niet meer doe hoor want dan gaat het echt de prullenbak in.
    Ik heb er nooit geen problemen mee gehad en het vlees ziet er altijd nog goed uit.

Veel supermarkten verkopen vaak de spullen die tot die dag goed zijn met korting (kan best flink oplopen).
    Anders zouden ze dat toch ook niet mogen en sommige producten zijn gewoon maar 1 dag houdbaar geopend en daar word naar mijn ervaring vaak minder moeilijk mee omgesprongen (bijv. filet american endergelijke)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ook een muts met houdbaarheidsdata maar dit zou ik vandaag nog wel eten (maar morgen niet meer :p)

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Je kunt het gewoon nog gebruiken. Als je in de supermarkt iets koopt met uiterste (verkoop) datum op vandaag kun je het makkelijk nog bakken. "vast" vlees hoef je minder angstig mee te zijn als met gehakt vlees (tartaar of gehakt)
    Ruik er even aan, ruikt het niet goed meer, weggooien.
    Heb je katten? verwen ze met een klein stukje. Eten ze het, dan is er niets aan de hand. Eten ze het niet, dan beter weggooien.

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou ook zeggen bekijk en ruik het.
    Twijfel je gooi dan weg!!!

12. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik zou het vandaag ook nog gewoon eten!
    hier koop ik ook vaak afgesprijst vlees en gaat het de vriezer in scheelt vaak de helft of meer. Of maak het dezelfde dag nog klaar

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nee, het is (runder)gehakt voor in de pan! Wilden er ballen van maken maar nu tweijfel ik dus!

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja, rose vlees eet ik ook op de dag zelf, ander vind ik het niet eens lekker meer!

15. tulip

tulip Niet meer actief

gewoon eten, mits het niet stinkt of bruin eruit ziet.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo doe ik het ook... Vind dat altijd zo frappant... Net of dat vlees om 0.00 uur bij zichzelf denkt: "Oh, wacht ik ben over de datum.... Even bederven, hoor!" (en dan zie ik daar in gedachten zo'n schuddend en grommend pakje gehakt in de koelkast liggen...) :D :D :D

17. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ruikt het goed, kleur goed, en structuur goed? Dan kan je het gewoon eten...

18. Classic

Classic Niet meer actief

:D:D

19. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik koop altijd vlees die bijna overdatum is dan is het goedkoper, dan stop ik het in de vriezer. Wanneer ik het wilt eten laat ik het ontdooien in de koelkast en eet ik dezelfde dag op.

Ik heb zelf bij de slagerij gewerkt. Ik ga altijd eerst ruiken of het goed is. Als mijn maag ervan moet draaien gooi ik het weg.

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, ik, zeikerd nummer 1, heb gekeken en geroken, en het lijkt veilig dus,.......ik ga er vanavond gewoon gehaktballen van maken en het nog opeten nog ook!:D
    Dusssss.....als jullie hier geen berichtjes van mij ergsn zien, waar dan ook op ZP.....;):p

Deel Deze Pagina