wie oh wie kan mij hier meer over vertellen. mijn zoontje van 8,5 week is sinds een week over op nutramigen. eerst kreeg hij omneo omdat hij heel veel kramp en bijna geen ontlasting had. dit hielp niet, er kwam zelfs bloed bij de ontlasting. dus over op nutramigen. hij kwam netjes om de 4 uur voor de fles en sinds dagen wil hij om de 2 a 2,5 uur hij drinkt gem 100 per fles, de ene x 135 en de Andere x 95 tot 100. lijkt of hij veel meer honger heeft. krampen zijn een stuk minder en ontlasting wisselt.. de ene x dun en de andere x heel dik. kinderarts heeft lactulose en nutriton voor geschreven. dit krijgt hij ook, nu heeft hij bactrimel als antibiotica omdat hij met 3 weken nierbekken en blaasontsteking heeft gehad en nu nog onderzoeken krijgt. liefs lis
ik denk dat het heel licht verteerbaar is en daardoor komt hij waarschijnlijk eerder. maar zeker weten doe ik het niet ik ken het niet zo goed.
als je onder een liter blijft waarom niet laten verhonger kan ook niet het is vel eerder verteerd dus eerder honger en 100 ml per keer is niet echt extreem veel volgens mij
nee dat is ook zo.. probeer het af en toe te rekken, maar als ie echt honger heeft krijgt hij ook gewoon.. beetje moeilijk, zo wisselt is het.. Dank je wel voor je reactie. Liefs
Quinn krijgt ook al een paar maand Nutramigen. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat kinderen hier meer van nodig hebben om verzadigd te zijn volgens zijn dietiste. Het is lichter verteerbaar en dus niet zo gek dat je kindje eerder komt. Bij Quinn is het echter nooit zo geweest dat hij meer is gaan drinken, maar dit hoort eigenlijk wel zo te zijn. succes meid. hopelijk knapt je kindje snel op!
Hai, Evi heeft ook bijna 10 maanden Nutramigen gekregen. Heb geen ervaringen met een ' hongerige' baby maar je kunt er Johannes broodpitmeel in doen zodat het dikker wordt en ze verzadigder door zijn. ze drinken het dan ook langzamer. maar ik denk ook dat je kindje zich nu goed begint te voelen, na weken van buikpijn (en huidklachten) krijgt ie nu een fijn gevoel bij melk drinken en dat werkt natuurlijk ook door, eten slapen en huilen is t enige wat ze doen. Ik heb trouwens echt een super goede ervaring met deze voeding! echt geen op of aanmerken aan. Evi heeft ook Pepti gehad maar kinderen met echte kma kunnen hier ook niet tegen want hier zitten ook nog steeds koemelkeiwitten in! dus hiervan bleef ze ook huilen en buikkrampen houden. suc6 met deze voeding! x
hier nog een mama met nutramigen tycho had ook last van zijn ontlasting en krampjes eerst toch nog pepti gebruikt maar daar werd het niet beter van toen nutramigen en wat kreeg ik er een ander kindje voor terug zeg hij fleurde helemaal op en ook hier wilde tycho meer eten maar er staat ook duidelijk op de verpakking dat het lichtverteerbaar is (bij de 6maand staat erbij dat het niet een volledige voeding is en dat er dus volgens dieet bij gevoerd moet worden) en zolang je onder de liter blijft gewoon lekker geven meid ze zijn het zo weer kwijt
Zou het niet zo kunnen zijn dat je mannetje wat in te halen heeft? Ik heb geen ervaring met nutramigen maar wel met een mannetje dat ook wat mankeerde waardoor hij slecht at. Toen hij opknapte dronk hij flessen van 260/280! Toen was hij een maand of 5 en nu twee maanden later drinkt hij het niet eens weg. Hij heeft toen 2 weken een inhaalslag gemaakt. Misschien is hij daar mee bezig. Ik weet dat hij dan daar ook weer mee stopt.... Succes!
ik herken het prbleem. Niels zit nu ene maand op nutramigen en hij komt dan wel om de 3 a 4 uur maar ook nog in de nacht. Terwijl hij dit met zijn meer dan 5 kg niet hoeft te doen. Ik geef ook Johannesbroodpitmeel maar dit helpt niet echt tegen het volraken. Het moelijke is dat ik hem wel meer wil geven amar dat hij die flessen niet leeg drinkt.
Daan heeft eerst neocate gehad dus was nog lichter verteerbaar dan nuimigen dus we hebben geen lastmeer van een hongerige baby. Ik dacht alleen laatst te horen dat nirtiton juis zware ontlasting gaf maar ik kan er ook naast zitten. Met de neocate poepte daan 1x per 3 dagen en dan gaf ik hem de 3e dag druppels an VSM dat hielp best goed. Bij de nutramigen poept hij standaard 's morgens.
nou dat probleem heb ik ook, grotere flessen drinkt hij niet leeg... en die ontlasting is nog steeds super moeizaam... verder doet hij het goed op de voedig.. bijna geen kramp meer en dat omhoogkomende dikke slijm ook niet. miss is hij inderdaad aan een inhaalslag bezig of heeft hij zo'n bekend sprongentje... hoe lang duurt dat? liefs liefs
niet om je te ontmoedigen maar onze oudste sliep pas heel laat door en heeft ook lang 7 flessen gehad. Ook hij kreeg Nutramigen. Als je het geeft vanwege koemelkallergie duurt het lang voordat ze minder willen als je het geeft omdat ze niet tegen fv kunnen dan kan je met 4 maanden rijstebloem in de flessen doen.
mijn mannetje drinkt sinds afgelopen week ook weer ineens 7 flessen ipv 5 of 6.... dus lijkt inderdaad door de voeding tekomen.. hij heeft nog geen allergie testen gehad omdat hij ook nog met die antibiotica en onderzoeken zit.. liefs
hai, ja niet om jullie te ontmoedigen maar Evi slaapt pas sinds 3 a 4 dagen door maar heeft nog bijna nooit een nacht voeding gehad..... hoeft dus niet altijd ook met voeding te maken te hebben.... Evi heeft ook een allergietest gehad met 7 maanden, hier kwam niets uit... maar dit zegt helemaal niets omdat een bloedtest niet zo betrouwbaar is... bij evi zijn we er nu ook dat ze wel kleine beetjes koemelk kan verdragen maar geen hele flessen.... dan krijgt ze weer buikkramp etc. het stomme is ook met die bloedtest; het duurt heeeeel lang voordat koemelk eiwitten zijn verdwenen uit je lichaam, stel je voor ze gaan nu jou kleine baby testen kan je op een briefje mee krijgen dat hij negatief is omdat hij nog te kort die voeding gebruikt! ik denk ook dat het beter was geweest Evi bijvoorbeeld te testen voordat ze bijvoeding ging krijgen! maar goed het belangrijkste is dat je kindje zich nu goed voelt met deze voeding! heerlijk hoor! ik weet nog hoe ik me voelde! zoooo machteloos, en met de Nutramigen kregen we een heel ander kind!
onze oudste heeft met 5 maanden die bloedtest gehad en daar kwam erg duidelijk uit dat hij KMA had. Dit kwam niet vaak voor zei de kinderarts, meestal is het idd negatief. Doordat we er optijd bij waren is LArs er met 1 jaar helemaal overheen gegroeid. Hij lust geen melk maar verder kan hij nu alles verdragen.