Hoi allemaal, Wat voor vlees gaven of geven jullie je kind met 6 maanden? Sterre krijgt al wel potjes met vlees erin, maar als ik het zelf maak kom ik niet veel verder dan kip of kalkoen, even meekoken zeg maar. Mag een baby bijv ook al mager gehakt? En als dat mag, hoe maak je dat dan klaar? Groetjes Marijke
Ik ben pas veel later met vlees begonnen, volgens mij met een maand of 8, 9. Mager gehakt was wel een van de eerste vleessoorten die ik heb gegeven, rul gebakken; tegenwoordig ook worstjes maar die zijn een beetje erg gekruid voor een kindje van 6 maanden; meegekookte kip was veel te moeilijk met kauwen. Dat zul je waarsch. moeten malen of zo.
Kip eet ze heel makkelijk, maar wel gekookt. Ik moest daar ook mee beginnen van het cb. Ik doe alles nog heel kort in de blender. Maar kan ik nu ook al gebakken vlees geven dan?
Ja, mag je het eigenlijk bakken? Wil ik ook wel graag weten. En mag een baby van 9 maanden biefstuk-tartaar uit de supermarkt? Het is niet gekruid, maar er zit wel dextrose en citroenzuur in, mag je dat dan geven? Er zit altijd wel iets in natuurlijk.
Ik bak het op een laag vuur (zodat het niet aanbrandt) met olie. Staat ook in het boek dat je het zo kunt bereiden. Tobe heeft er in ieder geval geen last van gehad
Je kunt prima bakken hoor. Je bakmargarine bevat veel goede vetten. Heel geschikte vleessoorten bij 6 maanden: kip, kalkoen, tartaar, gehakt, kalfsvlees. Maar denk ook eens aan vis!
Eigenlijk alle vissoorten maar opletten met roofvissen (niet te vaak geven, net zoals toen je zwanger was: markeel, verse tonijn etc). Ik geef geen schaaldieren tot 1 jaar maar dat is omdat ik er zelf ooit echt ziek van ben geweest (vind het trouwens nog altijd heerlijk hoor) Wij gaven vanaf 6 maanden: tonijn (uit blik) zalm, kabeljauw, schol, tongfilet, zalm uit blik (heel goed opletten met graatjes)
Oke, dankjullie wel Ik heb nu mager rundergehakt in huis, maar mogen ze ook al half om half bijvoorbeeld?