Vlees niet helemaal gaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jess1986, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aan het twijfelen over mijn avondeten wat ik zojuist op heb. We aten bij mijn schoonouders gehaktcordonblue en van binnen was het nog een beetje lichtroze. Mijn schoonmoeder zei dat dit gewoon gaar was en dus heb ik het opgegeten. Maar nu twijfel ik. Maak dit zelf nooit klaar dus weet niet hoe het eruit moet zien. Mijn vriend zei dat het gewoon goed was omdat gehakt volgend hem rozerood is en dit was lichtroze. Klopt dit? Niet dat het wat uitmaakt want ik heb het al op, maar goed...

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    volgens mij is gaar gehakt niet meer roze maar (licht) bruin.
    Misschien dat het genoeg is dat het gewoon wel helemaal echt warm is geweest.

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Misschien was de kleurstof uit de ham een beetje in het gehakt getrokken waardoor het wat rozig was?

4. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop dat die toxoplasmose in ieder geval dood is gegaan van het verhitten. Maar het zit me toch niet echt lekker :( Geloofde gewoon mijn vriend en zijn moeder. Baal hier echt zo van en maak me zorgen.

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik zou me niet zo heel druk maken hoor.
    Kijk je moet geen rauw vlees eten of rauwe biefstuk, maar een stukje licht roze gehakt..........
    Volgende keer gewoon niet meer eten maar van 1 keer loop je echt geen schde op hoor ;)

6. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook weleens met cordon bleu's, terwijl ik ze onderhand laat verkolen. Komt volgens mij idd door de ham.

7. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    die steek ik eerst even in de microgolf ,ben je zeker dat ze gaar zijn en moet je ze niet verkolen want heel gezond is dat ook niet :)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vlgns mij is zo'n cordonbleu altijd een beetje roze vanbinnen.Wij eten weleens zo'n boomstammetje en ook al staat dat vlees een 1/2 uur op het vuur en is de buitenkant zwart uitgeslagen maar de binnenkant blijft gewoon roze.Maak je daar nu maar geen zorgen over.Het is echt wel goed gaar geweest want anders had je het direct geproefd want niet goed gebakken gehakt is echt niet lekker.Ook al zou het niet helemaal gaar zijn geweest dan nog is de kans 0.000% dat je dan van zo'n stukje vlees Toxoplasmose zou krijgen.Bedenk gewoon heel reeel bij jezelf hoe vaak je misschien al eens een roze biefstuk,filet american oid heb gegeten en nog steeds geen infectie hebt doorgemaakt en dus is het nu ook te verwaarlozen.

Geen zorgen dus meid en lekker genieten van je zwangerschap!.

9. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    ik heb het ook laatst gehad en dacht dus dat niet goed was, maar het vlees ook cordon blue was gewoon goed en kwam volgens mij door de ham, zelfs vriendlief heeft nog gekeken en wees mij erop dat het vlees echt goed was en niet rauw of iets dergelijks (en hij is juist erg paranoide want hij kijkt op elk etiket en checkt al het eten voor mij zodat ik niks geks naar binnen krijg hahahah)

Deel Deze Pagina