ontbijtkoekje en eierkoek?

Discussie in 'Voeding' gestart door Athina, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vroeg me af wanneer je kindje dit mag hebben. In een opwelling heb ik laatst bij de c1000 die ontbijtkoekjes van biba boerderij gekocht, voor kinderen. Maarja, een 'vanaf' leeftijd staat er niet op.
    En een eierkoekje lijkt me ook zoiets dat een kindje van vrij jongs af aan kan eten, maar mag het ook qua ingredienten?

alvast bedankt!
    athina

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Volgens mij is dat niet voor de babies. Tenminste, als ik logisch nadenk. Ik heb het niet ergens gelezen of zo.
    Ontbijtkoek lijkt mij sowieso niet want het is veel te zwaar voor de darmen van een baby.
    En in eierkoek zitten te veel suikers voor een baby.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja ... mogen ... Is je eigen keuze ...

Ik geef het nog steeds niet aan Mirre: veel te veel suiker ... en ik denk dus ook dat het onverstandig is om dat aan je kind te geven. Zeker als het net een half jaar is. Gewoon een broodkorstje is prima hoor!

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb deze vraag aan mijn kinderarts gesteld: hij zei kinderen mogen ontbijtkoek als ze ook brood mogen dus vanaf een maand of 9. (mijn zoontje heeft een stofwisselingsziekte waarbij koolhydraten heel belangrijk zijn. In ontbijtkoek zitten mee koolhydraten dan in een koekje voor een keer tussendoor)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee krijgt vanaf een jaar een stukje ontbijtkoek.. Ik zou het met 6 maanden nog niet geven.. ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oke, dan eten we ze dus lekker zelf op ;) ze zijn nog tot mei houdbaar, maarja, dan moeten ze dus op zijn en dan is ze nog maar 10 maanden. Dus ik haal later weer wel een nieuwe zak.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben met een maand of 10 een keer een stukje ontbijtkoek gegeven. Maar pas nu krijgen ze het wat vaker.

Eierkoek zou ik niet te vroeg mee beginnen. Denk dat de ei in de eierkoeken toch erg allergeen is zegmaar ;)! Hier ook nog nooit gegeven trouwens!

Misschien een cracker, beschuit, broodkorstje, soepstengel iets is voor je kleintje?

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kan nog helemaal geen koekje ofzoiets eten, we hebben het twee keer geprobeerd, maar hij propt alles in één keer naar binnen en dan is het kokhalzen geblazen. Dus daar wachten we nog maar mee.
    Brood gaat prima, al vanaf 8 maand, mits in kleine dobbelsteentjes.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat gek, mij is juist verteld dat eierkoek wel mag omdat het vetvrij is.

groetjes, Miranda

10. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Wij kregen te horen begin maar met brood en soms een stukje ontbijt koek kan geen kwaad..
    Volgens mij liggen de regels echt ergens in het midden en hoe het men daar uit komt.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean smult lekker van zijn ontbijtkoekjes!
    Maar dat eet hij pas sinds kort (10,5 maand is hij nu)

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij geven vanaf 6,5 maanden al wat (korstjes) brood maar ook een stukje ontbijtkoek of eierkoek of soepstengel, kaakje, dat soort dingen. Kan volgens mij niet echt veel kwaad, tja er zit suiker in.
    Zou geen hele geven maar een klein stukje om even lekker op te sabbelen, waarom niet?

13. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Volgens het voedselintroductie schema van Stefan kleintjes mag ontbijtkoek vanaf 10 maanden.

Eierkoek weet ik niet..

14. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Maar hoeveel ontbijtkoek geven jullie dan? Volgens mij zit hier ontzettend veel suiker in. Ik zag gister toevallig ontbijtkoek van Sesamstraat, maar volgens mij zit dit boordevol suiker.
    Lijkt me op zich wel een goed alternatief als ze echt niets wil eten (ons meisje heeft soms van die dagen.... :( ).

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zeg 1 keer in de week of in de 2 weken dat ze een stukje krijgen. Verder krijgen ze 1 tot 2 keer in de week een gewoon koekje of iets van een koekje.

Maar suikers, tja die zitten in ontbijtkoek, maar die zitten ook heel veel in van die speciale babykoekjes ;)! Bij ons krijgen ze daarom meestal een beschuit/cracker/soepstengel als koekje ipv speciale babykoekjes.

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij zijn haar eigenlijk alles wel gaan geven nadat ze goed broodkorstjes at. ik was altijd bang voor het stikken maar toen die korstjes goed gingen, kreeg ze ook andere dingen waaronder inderdaad van die kapiteit koekdingen (ontbijtkoek dus) liga, lange vingers, frou frou noem maar op, en ja ook eierkoek.

wil je je kind geen suikers geven dan zijn er genoeg alternatieven te vinden, wij zijn daar hier in ieder geval totaal niet mee bezig en geven haar gewoon elke keer iets anders en daarbij kijk ik niet op de verpakking hoeveel suikers erin zitten of koolhydraten of wat dan ook. maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

en wbt het mogen van. tja de 1 (arts of natuurlijk persoon) zal zeggen van wel terwijl de ander zegt van niet,wat je eigenlijk ook vraagt bij de meeste dingen krijg je verschillende en tegenstrijdige antwoorden en is het gewoon aan jouw zelf of je iets wel of niet geeft.
    gr.sjaan

Deel Deze Pagina