Hoe nu met flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Kalush, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Naar mijn idee geef ik Eliza nu te veel flesvoeding.
    Ze krijgt 4 keer per dag een fles van 210 met 7 schepjes poeder.
    (de avond fles geef ik 7 schepjes voor hongerige baby's)

Ik heb het idee dat dit te veel is voor haar aangezien ze savonds vaak een deel uitspuugt.
    Het vervelende is dat ze de flessen wel helemaal leeg drinkt en dan ook nog huilt omdat ze te weinig krijgt.

Hoe doen jullie dit? Doen jullie door elke fles Nutrix?
    Moet ik haar sochtends al pap gaan geven (hoeveel schepjes doen jullie dan bij de fles in?)

Of is dit een teken dat ze niet meer genoeg heeft aan flesvoeding en dat ik nu met fruithapjes kan beginnen?
    Of kan ik ook al met een beetje avondeten beginnen?

Ik weet het ff niet meer, hoop dat jullie een goede tip voor me hebben!

Groetjes Kalush

2. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Het is uitproberen en dat is soms best lastig. Dus Eliza zit al op 4 flessen? Misschien zou je met een fruithapje kunnen beginnen, dan is ze sneller vol. Toch lijkt mij het beste dat je even contact opneemt met je Consultatiebureau en hen om advies vraagt. Zij kennen de geschiedenis van je baby en hebben vast goede tips! Succes!

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik geef ook 4 flessen van 210/7 in de avond fles gaan 2 eetlepels nutrix en smorgens 1. verder krijgt rene fruit en groente. je zou met fruit kunnen beginnen maar vraag het ook nog ff na bij het cb.

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb hier zo'n hongerlapje.....sinds 1,5 week zit hij nu op 4 voedingen (180/6) en groente- en fruithap; maar hij is dan ook al 6 maanden (en errug lang!)

Nu komt hij ineens 's nachts weer om voeding :confused: .....terwijl hij al vanaf dat hij 10 dagen oud was, geen nachtvoeding meer krijgt, hij sliep zo lekker door.....
    Ik heb laatst eens een fles 210/7 gemaakt, maar ik vind het zo veel, en ik ben van mening dat grote eters niet geboren maar gemaakt worden ;) ....

Ik denk dat ik maar aan een 2e fles rijstebloem toe ga voegen of zo. Moet maandag weer naar het CB zal 't daar eens navragen.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn heeft heel lang op 5 flessen van 150 cc gezeten (moedermelk) Nu zit hij op flesvoeding en drinkt hij 4 x 210/7 De ene dag laat hij 100 staan de andere dag gaat alles op.
    Volgens mij is dit vrij normaal voor een kindje van 6 maanden.
    Quinn huilde in het begin steeds na iedere voeding omdat hij meer wilde. Met een andere speen waardoor hij er iets langer over doet is hij wat meer voldaan.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben nu over op 3 flessen met 180 ml water en de laatste fles (met rijstebloem) van 210 met 7 schepjes.
    Ook geef ik nu savonds een fruithapje.
    Gisteren zelf 8 fruithapjes zelf gemaakt, dit bewaar ik in de vriezer, moet kunnen toch?

Heb ook groente hapjes gekocht, wie maakt dit zelf?
    Waar kun je recepten vinden om deze potjes zelf te maken zonder dat je verkeerde groenten gebruikt?
    Heb dit wel eens ergens gelezen dat er een site moet bestaan met recepten. Heb even op google gezocht maar kan het niet (terug) vinden.

Groetjes Kalush

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Volgens mij ia het juist niet goed om fruithapjes in te vriezen.
    Ik ehb het boek opperdepop gekocht bij de AH een kookboek met gerechten voor kindjes vanaf 6 maand.
    Ik heb ook wel eens van een site gehoord maar weet niet welke dat is.

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    He bedankt voor de site met recepten.. Wist helemaal niet dat je het gepureerde fruit ook nog moest koken..

Weer wat geleerd..

Groetjes Kalush

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mss de andere flessen ook voor hongerige baby's geven..?

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nog iets: Ik zie op de eerste site staan dat je fruithapjes wel kan invriezen..
    Moet je ze dan van te voren al even verwarmen op het geheel wat slapper te maken?

Groetjes kalush

11. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    @Pinguin72; heb jij het boek Opperdepop onlangs bij een AH gekocht?
    Ik kan het bij mij in de omgeving nergens meer krijgen. Heb zelfs contact opgenomen met het hoofdkantoor van AH, die kunnen me helaas ook niet helpen.....

Deel Deze Pagina