Mischien een domme vraag hoor.. Ik heb twee weken geleden vlees in de vriezer gedaan. De houdbaarheids datum is inmiddels verstreken..kan je het dan nog wel eten? Thanks alvast!
jahoor als je het voor de datum in vriezer deed kun je nu echt nog wel eten. ik heb hier altijd vriezer vol ermee liggen. kan volgensm ij wel vrij lang tot jaar ofzo
jazeker wel, daarom heb je het juist in de vriezer gedaan, zodat je het na de houdsbaarheidsdatum nog eten kunt! Anders zou dat immers geen nu thebben? Het is niet onbeperkt houdbaar, maar vlees kun je rustig een maand later ofzo uit de diepvries halen en eten.
Thanks meiden.. mama suus: tot een jaar? lexie74: Ik dacht je kan het dan mischien maximaal nog een week in de vriezer bewaren! Daarom de vraag..
Hangt er van af hoeveel sterren je hebt! Hier een schema voor 3 sterren (-18) Vers ingevroren vlees heeft in de vriezer de volgende houdbaarheid: Rundvlees 6-12 maanden (3 sterren ) Varkens-, lams-, of kalfsvlees 4 maanden Kip 9 maanden Gehakt en gemalen vlees 2-3 maanden Bereid vlees 3 maanden Ik zelf bewaar het niet meer dan 3 maanden
ja psies wist niet precies die sterren idd maar dus idd wel tot een jaar. ik heb altijd regel dat iets dat er langer ligt dan half jaar dat ik eht weggooi. anders puilt ie echt uit hihi. we hebben ook wel eens half varken oid gehad en dat ligt dan echt wel tijdje.
wil graag één ding uit de weg helpen........ als vlees eenmaal ingevroren is, blijft het GOED. maakt niet uit hoelang, maar de KWALITEIT gaat achteruit !!!!!![/u] dit geldt voor de *** vriezers en niet voor vriesvakjes van de koelkast!