Hallo iedereen, Ik zal even uitleggen wat ik bedoel. Mijn naam is Jaimy ik ben 21 jaar en 23 weken zwanger. Ik ben zwanger geraakt door een hele nare situatie wat me voor mijn leven heeft getekend maar heb toch besloten om mijn kindje te houden. Ik ben zwanger van een dochtertje. Ik heb helaas geen ouders meer en verder ook geen familie. Ik ben student en krijg maar 800 euro per maand, omdat mijn ouders een schuld hadden voor ze verongelukte ben ik verplicht om die schuld af te betalen. Ik zit nu dus in de schuldsenering. Als de vaste lasten zijn betaald heb ik 30 euro over om van te leven. Heel moeilijk maar wel haalbaar als ik de eindjes bij elkaar knoop. Maar ik heb niet zo veel geld om spulletjes te kopen voor mijn kindje en nou vroeg ik me af of jullie misschien sites of iets dergelijks weten waar ik tegen een kleine vergoeding 2e handspulletjes kan kopen. Of dat er instanties zijn net zoals de voedselbank? .. maar dan voor kleertjes en benodigheden voor baby's. Het spijt me voor het lange verhaal maar ik hoop echt dat iemand me kan helpen. Ik zit namelijk met mijn handen in het haar. groetjes Jaimy
ik zou even naar de gemeenten voor een maatschappelijke hulp deze kan alles uitzoeken voor je en of je recht heb op iets.
heb je geen recht op bijzondere bijstand voor dit soort dingen? wat ik me afvraag is hoe het kan dat ze jou gelijk hebben laten opdraaien voor de schulden van je ouders. hebben ze nooit verteld dat je had kunnen verwerpen? in ieder geval zou ik even contact opnemen met de gene die jou financien doet.hier zijn namelijk potjes voor. ik weet niet of je een bijstands uitkering krijg maar die gaat ook omhoog straks
Je hebt zeker nog alles nodig?? Heb hier nog heel veel staan en het meeste mag zo weg! Amfy heeft gelijk zodra je een kindje hebt krijg je kwa uitkering nog meer En de schuld van je ouders moet voor naar een notaris betaal je 25 euro maar de schuld ben je kwijt en je kan alles terug krijgen wat je hebt betaalt voor die schuld!!!
Volgens mij heb je ook recht op een uitkering als je kindje geboren is!!! Wat heftig dat je ouders zijn overleden, alleen wel naar dat ze gelijk de schuld op jou hebben afgeschoven en jij nu dus moeilijk zit met je financien! Ook van mij de vraag; waar woon je ongeveer?
Sorry maar ik ben wat scepties. Sorry alvast hier voor. Dat jij met de schulden van je ouders ben blijven zitten dat betekend dat jij hun erfenis geacepteerd hebt. Die had je moeten weigeren het kan zo zijn dat je dat toen niet wist. Stichting mee heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen het maatschappelijk werk de huisarts dat soort mensen ook raadplegen. Voor nu nog even scepties. Succes er mee in elk geval. O ja als je kindje geboren word krijg je vaak huurs zorgtoeslag kindgebondenbuget en dat soort dingen dan gaat je slaris ook iets om hoog.
Ik woon in Limburg ( Born ) Ik krijg een wajong uitkering en als tegenprestatie moet ik daarom naar school. Maar op het moment sta ik op afwezig op school omdat ik alles even op een rijtje moet krijgen. Ik ben al navraag gaan doen bij de gemeente maar die zeggen dat ze me niet verder kunnen helpen.
Zorgtoeslag krijg ik nu al, huurtoeslag heb ik geen recht op krijg je pas op je 23e ik val dus buiten de boot. En het maakt niet uit als je sceptisch bent ik begrijp dat wel hoor kom je niet vaak tegen, maar zo een dingen verzin ik niet vind het al erg genoeg dat ik me kindje straks niet veel te bieden heb.
Ik kreeg huurtoeslag op me 21ste omdat ik een eengezinshuis had met een kindje Dan val je in bijzondere omstandigheden dus je kan het wel krijgen!
Voor je 23e heb je ook recht op huurtoeslag. Wanneer recht op huurtoeslag? Huurtoeslag is afhankelijk van uw leeftijd, inkomen, vermogen, leefsituatie en huur. Er zijn drie categorieën 1. Leeftijd tussen 18 en 23 jaar inkomen maximaal 21.450 gezamenlijke inkomen bij samenwonen maximaal 29.125 huur tussen 209,37 en 357,37 per maand vermogen maximaal 20.661 Ik zou gewoon de belastingdienst bellen met de vraag voor huurtoeslag en welke andere toeslagen je in aanmerking komt. Sterkte!
Je hebt wel recht na dat je kindje geboren is op huursupsidie. En dat ik sceptisch ben betekend alleen maar dat ik uit kijk! Omdat er hier al veel topic.s geweest zijn waar na later het niet bleek te kloppen en daar bij heb je net een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt dus tja.
Als je in de schuldsanering zit heb je een vrij te laten bedrag. Deze wordt hoger als je kindje geboren wordt. Daarbij kun je aan je bewindvoering vragen of er budget is voor een aantal spulletjes voor je dochtertje. Verder heb je websites die spullen gratis aanbieden om op te halen. Ook heb je verzamelpunten door heel het land ( kijk maar even op hyves). Ook heb je ook nog potjes bij de gemeente zoals een vangnetregeling als je geen huursubsidie krijgt en bijzondere bijstand, maar dit is al eerder geopperd hier. Misschien ook even het UWV bellen, want als het goed is heb je ook nog recht op een regeling waar ik de naam nu zo even niet van weet. Als ik er nog op kom post ik dit nog even! Tot slot wil ik je heel veel sterkte wensen met de situatie waar je in zit en hoop dat alles goed komt.
De huur hier is 480 euro pm. Voor zover mij verteld is heb ik er pas recht op op me 23e maar ik zal de belastingdienst zometeen eventjes bellen ik wist en weet dus niet dat als het kindje is geboren ik er wel recht op heb. @ pnirmal ik snap je wel, ik heb hier nog nooit een account gehad wel meegelezen, maar ik ben heel terughoudend en leg niet makkelijk contact. Maar omdat ik in mijn omgeving niemand heb en hier heel veel vrouwen en moeders zitten bedacht ik me dat ik me verhaal hier kon plaatsen in de hoop op tips. Het is NOOIT mijn bedoeling geweest om zielig over tekomen voor gratis spulletjes dat ligt niet in mijn aard en zou ik verschrikkelijk vinden. Ik vroeg gewoon of jullie instanties wisten waar ik terecht kon.
Sorry maar huurtoeslag heb je straks wel recht op. Zodra je kindje geboren is, het melden en walla je hebt huurtoeslag. Ik kan het weten want ik heb hetzelfde meegemaakt buitenom de nare situatie dan. Maar ik was 18 toen ik zwanger raakte van de eerste en beviel en k kreeg zorgtoeslag zodra me kindje geboren was!
Dat is dan toch goed zo. En ik heb je niet gezegt dat ik het zielig vond alleen dat ik uit kijk en meerdere hier denk met mij. En je krijgt nu de gevraagde tips. En ik zeg niet dat je verhaal niet waar is alleen ben ik scepties dat kan gewoon. En succes in elk geval met uitzoeken en de rest van je zwangerschap.
Dat is nogal wat een huur van 480 pm! Is goedkoper wonen geen optie?? Stuur mij anders even een pb met je e-mail adres ik heb nog wel wat spulletjes voor je!
meid zo kom je ook helemaal niet over! maar ik zou toch even contact op nemen met het uwv en met je schuldhulpverlener/bewindvoerder deze kan je ook verder helpen en als ik me niet vergis krijg je dan ook meer leefgeld