Ik weet dat er op internet precies te zien is wat een zwangere wel/niet mag eten maar ik ben er toch wel onzeker over... ik weet nou eigenlijk niet precies wat rauw is en wat niet Zo vraag ik mij dus af: * mag ik vlees voor op brood eten, wat wel, wat niet. * mag ik rundrookvlees eten (voor op brood) * hoe zit het precies met vis? Ik eet heel graag vis, ook zalm, garnalen, mosselen. Toch ziet dat er ook weer heel rauw uit al verwerk je het wel in het eten. Mag ik dat eten? Tot nu toe durf ik het niet te eten en op internet kan ik het ook niet precies vinden. Bijv. vis met spaghetti, vis op pizza, garnalencocktail... Help!
Vissen die mogelijk kwik bevatten kan je natuurlijk wel eten maar met absolute mate. Krijg je dus met Kerst tonijn of makreel voorgeschoteld door je schoonmoeder dan hoef je haar niet teleur te stellen.. je kan dat gewoon eten (een keertje) Eet smakelijk
Algemeen lijstje met dont's: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... assen+met/ Vette vis bevat dioxines: max. 2 porties per week. Roofvis bevat kwik en dioxines: max. 1 portie per week. Voorverpakte vis als gerookte zalm: kans op listeria-bacterie. Rauw vlees kan besmet zij met de listeria-bacterie en de toxoplasmose-parasiet. Rauwe vleeswaar is oa: rosbief, filet american. Pate en leverworst mag je slechts 1 portie per dag van ivm de grote hoeveelheid vitamine A. Rookvlees mag je gewoon, maar is wel heel zout, dus als je last hebt van hoge bloeddruk en/of vocht vasthouden met mate. Rauwe ham is niet rauw, want is bewerkt/gedroogd. Ik zie in dat lijstje een kruisje bij verse tonijn, maar die mag je gewoon eten, ik eet ze zelfs rauw in de sushi, mmmmm! Maar het is een roofvis, dus niet meer dan 1 portie per week. Je mag dus heeeeeeeel veel wel! Eet smakelijk!