Ik draag geen leer. Wel wollen producten. Overigens vind ik het wel grappig om te lezen dat alleen maar vegetariers op de wereld een milieuprobleem zou veroorzaken. Want vegetariers beweren precies het tegenovergestelde: dat het juist voor een deel een einde maakt aan milieuproblemen. Omdat men al dat graan en andere grondstoffen voor veevoeding niet meer hoeft te verbouwen. Uhhh....hoe zit het nou :
http://www.mens-dier-voedsel.nl/test/php/ Kijk hier maar even en doe de test. Dan kun je zien hoe milieuvriendelijk je bezig bent als (niet)vleeseter. En dan zul je ook zien dat vegetariers juist het milieu helpen ipv verwoestten.
Ik net die test gedaan. Maar vind de begrippen: normaal, weinig, veel een beetje onduidelijk. Wat de een veelt noemt vind de ander mischien normaal.
Als je met je pijl op de antwoorden gaat staan, dan zie je aan de linkerkant wat het gemiddelde is wat een Nederlander ervan eet. Dus eet jij ook dit gemiddelde, dan zet je normaal neer. Eet je minder, dan minder enz.
Jeeeetjuh! Wat een enorme discussie is dit aan het worden zeg! Ik ben zelf al jaaaren vega, ben op mijn 7e vega geworden en dit tot mijn 14e. Toen tot mijn 17e vlees gegeten en toen ben ik toch weer overstag gegaan, het idee alleen al dat ik zo van dieren hield en ze toch opat, nee stond mijn onwijs tegen! Toen op mijn 17e weer vega geworden en dat ben ik nu nog steeds (ben 32). Vind het altijd zo grappig dat mensen vragen of je wel leer draagt! Ik eet mijn schoenen toch niet? Ook ik draag wel leren schoenen (ivm stinkvoeten) en mijn mening is dan ook dat een koe geslacht wordt voor het vlees en dat leer een bijprodukt is. Heb verder geen leren produkten zoals jas of bankstel. Drink en eet wel melkprodukten (gaat een koe niet van dood). Eet wel vleesvervangers maar die van Tivall bij AH vind ik ook wel lekker. Maar die lijken ook niet op vlees vind ik! Laten we mekaar nou maar es een keer lekker in ons waarde laten! Als ik ergens ben en ze vragen of ik bijvoorbeeld een kipfiletje of gehaktbal wil hebben en ik zeg dat ik vega ben...nou dan krijg ik me toch een vragen! En vaak is het niet uit nieuwsgierigheid maar meer om mij te veroordelen! Ik ben het spuugzat en zeg het ook vaak maar niet meer. Ik ga toch ook niet op een feestje iedereen langs die vlees eet en zeg: waarom eet jij vlees? Pffft belachelijk! Ben wel overigens blij om te horen dat het goed gaat met de vegamamas! Nog tips voor wat ik zou moeten eten/slikken? Liefs Poppy
Hey oppy, ja irritant is dat he? Waarom eet jij geen vlees? Waarom eet jij wél vlees? Dat vraag ik toch ook niet? pfff rare mensen hoor. Ik slik zelf extra b12, maar dat komt omdat ik een tekort heb. Dat zie je vaak bij veganisten, maar minder bij vegetariers. Maar goed, als je bv gravitamon slikt, dan zitten daar alle vitaminen in die je nodig hebt voor je zwangerschap. Voel je je verder goed?
@poppy, nee van melk gaat een koe niet direct dood nee, maar omhet te verkrijgen in de grote hoeveelheden die een boer nodigheeft om aan de vraag te voldoen, worden er kalfjes verwekt, die vervolgens bij de moeder weg worden gehaald zodat de koe melk blijft produceren en die kalfjes worden uiteindelijk ook weer geslacht. Bovendien ben ik er van overtuigd dat koeiemelk "borst"voeding is voor hun baby's (kalfjes dus) net als dat onze bv voor ónze baby's is. Melk voor de mens is in mijn ogen soya of rijstmelk.