Hallo, Sinds een week of wat merk ik dat als ik geslapen heb mijn handen helemaal stijf zijn. Ik kan mijn vingers ook nog maar voor de helft buigen. Nu gaat dit in de loop van de ochtend wel weer weg. Ik vroeg me af of jullie dit herkennen en of hier misschien iets aan te doen is. Het is namelijk met aankleden e.d. niet echt gemakkelijk Groetjes Linda
Heb ik ook last van gehad. Blijven bewegen (omhoog houden en een beetje zwaaien) en je kunt je vingers ook masseren. De verloskundige kan het bij je voordoen. Soms hebben ze ook een middeltje om het vocht een beetje te minderen... maar alles gaat pas echt weg na de bevalling... Sterkte
Ik heb het ook en er is niets aan te doen. Het is heel lastig.... maarja :S Idd, na de bevalling is het binnen de kortste keren weg !
Had ik ook op het eind van mijn zwangerschap. Heet carpaal tunnelsyndroom en is dat door het vocht vasthouden een zenuw ofzo wordt geklemd. Ik had het ook vooral 's ochtends, en in de loop van de dag ging het weer weg. Er zijn een aantal handige tips om het te verminderen, die kan je hier ergens op het forum vinden. Zoeken onder carpaal tunnelsyndroom. Overigens heb ik er na de bevalling nog een paar weken last van gehad. Succes, Debby
Hier hetzelfde geval! Ik kan 's morgens mijn brood niet snijden want ik heb geen kracht in mijn handen! Mijn vingers zijn zo stijf dat ik mijn handen niet tot een vuist kan maken! Ik hou ook heeeeeeel erg veel vocht vast, al vanaf de 5e maand en nu is het echt dramatisch aan het worden. Ik ben al 22 kg aangekomen en het gaat maar door. Mijn leuke positiekleding hangt in de kast en ik loop dag in dag uit in een joggingbroek met oude sneekers eronder want ik kan niets anders aan! Hopelijk ben ik al dat vocht na de bevalling snel kwijt want ik ben het spuugzat aan het worden! Ik lijk Dikkie Dik wel! :thumbdown:
Ik heb 'Carpaal tunnel syndroom' even gegoogeld en kwam het volgende tegen: WAT IS DE OORZAAK ? Het carpale tunnel syndroom wordt veroorzaakt door beknelling van de middelste handzenuw ten gevolge van zwelling van de omliggende spierpezen in de hand. Dit kan het gevolg zijn van veelvuldige en herhaaldelijke bewegingen van de hand. Ook zwangerschap, overgewicht en suikerziekte zijn bekende risicofactoren voor het ontwikkelen van het carpale tunnel syndroom. Ook kunnen de klachten aan het begin van de overgang optreden. Met name CTS klachten die tijdens de zwangerschap ontstaan, en vaak spontaan na de zwangerschap verdwijnen, kunnen op deze manier vaak afdoende worden behandeld. Het is dus gewoon een kwestie van afwachten...
Hier nog een Dikke Dik Ben al 20 kilo aangekomen en heb veel last van vocht vasthouden. Als ik 5 minuten in bed lig, beginnen mijn vingers en handen al te tintelen. Ook kan ik mn vingers 's ochtends haast niet meer buigen. En als ik mn benen over elkaar heb geslagen (bij de enkels want hoger lukt niet meer ) heb ik binnen de korste keren een kuil in mijn onderste been zitten...In mijn gezicht zie je nu ook echt dat ik vocht vasthoud...echt zo'n vollemaanskoppie
Ik riep altijd heel stoer 'Als ik zwanger ben, ga ik er echt niet zo bijlopen als sommige zwangeren; in een joggingbroek en op slippers, hoor!'....Dat heb ik geweten....het enige dat me nog een beetje lekker zit, is....? Juist, die joggingbroek en slippers.... En idd, zelfs mn positiekleding zit te strak....
ik heb precies hetzelfde had mijn vraag ook gesteld aan de vk van deze site, en deze gaf als tip om te slapen met polsbeschermers...dat ga ik dus maar proberen, want tis echt pijnlijk , vooral sochtends.
Ik heb het ook heel erg in m'n handen. Met masseren word het bij mij altijd wat minder, maar het verdwijnt niet helemaal. Daarnaast heb ik het ook in m'n linkervoet Niet in de rechter, alleen de linker
Ik heb ook zoveel last van mijn handen, heb gisteren voor het eerst geslapen met polsbeschermers en moet zeggen dat beviel erg goed! De afgelopen 2 weken werd ik meerdere keren per nacht wakker van de pijn en dat ging ook niet zomaar weer over dus heel weinig nachtrust. Afgelopen nacht 1 keertje wakker geweest maar nu niet van de pijn maar omdat ik moest plassen. Vanmorgen waren mn handen wel erg stijf maar daar valt wel mee te leven. Verder ook veel vocht in de enkels en krijg ook een dik koppie van al dat vocht. Zal maandag aan de gynaecoloog vragen of er ook iets voor is want ik moet nog 8 weken en lopen is nu geen pretje. Misschien heeft iemand nog tips wat je ertegen kan doen?
ojee... ik hou mijn hart vast voor wat mij nog te wachten staat aangezien in nu al sinds een paar dagen met stijve dikkere handen wakker word. Nog 14 weken voor ik uitgeteld ben?! Wou toch straks een pak bleekselderijstengels halen, dat schijnt vocht af te drijven (plassen moet ik toch wel).
Ik heb het cts ook al vanaf de 25 weken, mijn vk raadde oopolsbeschermers aan, of, niet lachen, pollepels aan je handen vastbinden... Nou dat heb ik dus niet gedaan, maar ervoor zorgen dat je niet met je hoofd op je handen gaat slapen etc. verder is het afwachten....