Nieuwe stijl Weight Watchers, smartpoints; ervaringen gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by onzewonders, Feb 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik heb een keer het WW systeem gevolgd toen er nog propoints waren. Ik zag nu een mooie actie maar ik zie dat er nu sprake is van smartpoints. Recensies zijn niet al te best....

Wie heeft er ervaring mee? Wel/ niet lid worden?

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    ik ben ww lid maar heel eerlijk
    met de smartpoints heb ik nog veel honger omdat veel voedingsmiddelen veel meer puntenwaarde hebben
    bij de smartpoints kan je best ook je weektotaal verdelen tijdens de dagen
    voor beweging krijg je dan wel meer punten dan bij de propoints

het is nu vooral een kwestie van gewoon worden als je het propoints programma hebt gevolgd/kent
    heb je dit nooit gevolgd zal het veel gemakkelijker zijn om gewoon te worden

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Goh,
    Ik heb niet zo veel last gehad van de overgang. Ik val nog prima af met de smart points
    Wel is alles wat lekker is enorm gestegen, maar ik moet het toch plannen. Dus kies ik mijn momenten om te snoepen. En die momenten zijn er in ieder geval veel minder dan voor de WW.
    Wat ik wel heb geleerd is om alleen te eten wat echt lekker is:D en niet zomaar eten om te eten.
    Honger heb ik niet, omdat ik mijn maaltijden goed plan.

4. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Ik ben sinds september bezig en moest erg wennen aan de smartpoints, veel dingen zijn veel meer punten nu maar het is te doen hoor! Ben er wel aan gewend nu.. afvallen doe ik ook nog, niet meer zo snel maar ik heb de laatste weken ook meer gezondigd :(
    Vanaf nu wil ik weer doorzetten en niet meer zoveel zondigen, ik kan die 7 niet meer zien😂

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,058
    2,195
    113
    Brabant
    Ik twijfel of ik weer start.wat is de actie nu??

6. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ook ik doe WW ik vind de sp wel fijn, je wordt een beetje "gedwongen" om de juiste keuzes te maken.
    Ik ben 4 maanden geleden begonnen en er nu 14 kwijt, ik ga ook strikt elke week naar het weegmoment.

Dat een croissantje meer munten is dan 150 gram kwark met een banaan snapt natuurlijk iedereen ;) Maar die kwark houd je wel langer verzadigd waardoor je minder trek hebt in iets anders of snoeperij.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ow wat erg! Ik zie nu jouw berichtje pas! De melding was terecht gekomen in de box ongewenst.:x

Maar dankjewel voor je reactie! We gaan het denk ik toch maar eens proberen. Ik hoorde van een aantal mensen dat het nu meer een crashdieet lijkt doordat je minder punten overhoudt door de overgang van propoints naar smartpoints. Ben jij het daar mee eens?

8. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Maakt niet uit.

Nee ik vind het geen crashdieet.
    Dat mensen zo denken is mede omdat je met de propoint letterlijk alles kon eten en het je toch niet zo veel punten koste, toen was een croissantje nog 6 punten. Je viel ook met de propoint gewoon af dat is het niet maar ik vind de smartspoint een gezondere manier.
    Je moet altijd keuzes maken en door de smartpoints kies ik meer voor gezondere dingen. Als ik weet dat ik 's avonds een speklapje eet dan kies ik voor wat magere producten bij het ontbijt of lunch (kipfilet is 1 punten een plak kaas 4 punten) Het is niet (meer) en-en-en.

vandaag eet ik dit:
    O= 2 bruine boterhammen met boter en leverworst (8 punten)
    T= 250 meloen (0 punten)
    L= 2 bruine boterhammen met boter en kaas(8 punten)
    T= 2 walnoten en een appel(3 punten)
    D= mie nestje met kipfilet, veel groente en woksaus (9 punten)
    tot nu toe 4 koffie is (4 punten)
    Ik drink mijn koffie met melk dus voor elk bakje is het 1 punten

Nu komt het toevallig zo uit dat ik 2 keer brood eet maar dat wissel ik dagelijks af. Mocht je toch nog vragen hebben kun je me altijd een pb sturen.

9. Tooss

Tooss Actief lid

Apr 11, 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe het en vind het super! Je wordt idd nog meer gestimuleerd gezond te kiezen.

Het is zeker geen crash dieet. Je kan echt een enorm stuk kipfilet eten voor maar 1 punt bijvoorbeeld. Gebakje is dan weer 19 punten.

In het verleden heb ik wel met propiints gedaan, dus ik ben ook met dat systeem bekend.

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dat ziet er gewoon goed uit inderdaad! Ow top!

Ik ga mij vrijdag meteen aanmelden. Ga het toch weer doen. Vond het destijds zo fijn!

Share This Page