vlees wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij eten geen hele kip dus tja, geen dettol badjes of azijn douches :D

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Hij was niet ziek geworden, als hij gelijk had gebakken, want door het bakken gaan de bacteriën dood.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wow.. Was niet mijn bedoeling om iedereen boos te maken hoor.. Als ik mijn kip in azijn en zout was dan zie ik zoveel viezigheid eraf komen, dat wil ik gewoon liever niet eten. Ik merk dat vooral Nederlandse mensen niet van huis uit hebben mee gekregen om hun vlees te wassen. Dat is niet erg maar ik vind dat persoonlijk minder lekker. Dat mag toch wel dames? :)

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Uh nou. Dat eet ik gewoon nooit :D Ik eet alleen kipfilet of kippenpoten en dan snij ik dingetjes die ik niet zie zitten eraf of dep het schoon met keukenpapier :)

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Lees nu nog even goed terug en dames.. Jullie moeten niet meteen zo happen :D op internet kan altijd alles verkeerd overkomen!

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mag je wel vinden maar je overdrijft. Het feit blijft namelijk dat het veel beter voor je is als je de kip niet van te voren wast. En denk dat vele er over vallen dat je de nadruk legt op '' Nederlandse Gezinnen '' als '' wij '' Nederlanders dit hadden gezegd in de zin van '' turkse gezinnen '' dan was de wereld te klein geweest.

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Dus terwijl je kip in de pan ligt te bakken verdwijnen spontaan de bacteriën die door het wassen (en gespetter) in de wasbak en op het aanrecht terecht zijn gekomen? Leer mij je truc, want dat scheelt een heleboel schoonmaken :D

Ik was mijn vlees niet, maar heb wel verschillende snijplanken, snijdt de groenten altijd eerst en dan pas het vlees (of ik pak een ander mes) en eet nooit een hele kip dus geloof ook niet dat het echt nodig is.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind dat jij een beetje overdrijft..;)

Dat mag een feit zijn maar alsnog eet ik liever geen kip met slijmdraden en zichtbare bloeduitstortingen erop.. :)

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat kan ook 😂

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      41,3 KB
      Weergaven:
      5
  10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

:D:D

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat zal het vast zijn.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Ik ook niet, maar die snij ik er simpelweg even af.

13. louan

louan Niet meer actief

Helemaal gelijk! Ben ff wat beter gaan lezen over salmonella. Dus mijn reacties kunnen worden genegeerd lol.

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik raak vlees niet aan, het gaat hier zo vanuit het bakje de pan in. Ik moet er niet aan denken om het aan te raken..

Dus nee het wordt niet gewassen.

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Nee. Ik ben een echte kaaskop, dus ik was mijn vlees niet.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Hoezo die dus?
    Ik ben dat ook hoor.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Bij de (islamitische) slager waar wij ons vlees kopen bestaat die optie niet eens. Is erg simpel allemaal, weinig bewerkt vlees hebben ze er.
    Alleen (geloof ik) lamsshoarmareepjes maar dat kruid ik zelf, vind dat lekkerder.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar je eet het wel?

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb dat ook, vind rauw vlees aanraken zo vies, krijg er de rillingen van. Gewoon dat gevoel :)

Ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik lees dat het helemaal niet zo goed is om te doen begin ik er ook niet aan.

@sdonya je loopt toch lang genoeg rond op dit forum om te weten wat zo'n opmerking doet.

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik was mijn vlees niet. Als in mijn kip of eens nog stukjes veer zitten trek ik die er met een pincet uit. Binnenkant trek ik de ingewanden uit en dep het droog met keukenpapier. Zo ook bij vis eigenlijk.

Deel Deze Pagina