Heb niet alles gelezen dus weet niet of het al benoemd is. Maar van de zomer heeft er een stuk in de telegraaf gestaan over kip wassen. Dat veel mensen dit doen maar niet weten dat het gevaarlijk is. De spetters water die ervan komen bevatten namelijk snel salmonella (als ik het me goed herinner) en die verspreiden zich dus door het op spatten van het water. Er was een man aan overleden.
Nog nooit gehoord van vlees wassen eigenlijk. Zou niet weten waarom? Alles wat we in het dagelijkse leven aanraken zit vol bacteriën, o.a. je telefoon en je toetsenbord. Maar ik ga toch niet elke keer mijn telefoon gaan wassen of zo. Die bacteriën op dat vlees krijg je er niet af met wat water denk ik.
Ik was (spoel) mijn kip ook met citroen, azijn of zout. K vind het er frisser uitzien En die nare geur en smaak verdwijnt daardoor Ik wist niet dat het "slecht" is. Er staat nergens dat de kip daardoor meer bacteriën krijgt. Het is enkel dat wat ermee in contact komt. Zo begrijp ik het toch En wat vlees betreft. Ik snijd enkel het overtollig vet eraf en als er nog bloed aanzit spoel ik het weg met water. Anders gaat het meteen in de pot. Vis was ik ook om het bloed weg te halen Ik was nadien alles met heet water en javel of azijn