vlees wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Daar geef je het antwoord al.

Het is gebruikelijk bij de Surinamers dat ze het vlees wassen. Omdat ze dat met de paplepel er mee in gegoten hebben gekregen en hoe komt dat omdat ze daar vaak hun vlees zelf slachten dus meer randjes ect ect ze geen koelkast hadden en ze het zo van generatie op generatie er ingepeperd hebben gekregen.

Hoe veel ruzie ik in het begin van mijn relatie niet om gewassen vlees hebt gehad ik heb het wel gedaan uit lieve vrede maar als hij niet keek ging het zo de pan in.

Omdat ik het onzin vond en vind..
    Even af spoelen geen probleem mee maar als ze wassen met wassen bedoelen. Idd azijn of als er geen azijn was zout.!!

Hier is het niet echt iets van het cultuur daar weer wel.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Surinamers eten niet zo snel gehakt En als ze het eten doen ze het als nog eerst wassen en daarna tot gehakt draaien. Ze eten echt zelfs het merg van de kip eend op daar maken ze weer stokjes van en doen hun tanden er mee schoon maken.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik was het wel, met name kip. En ben niet Surinaams.

4. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Wij wassen het vlees niet. Nog nooit van gehoord en ook zeker niet geleerd bij ons op de koksschool.

5. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Echt nog nooit van gehoord, er gaat een wereld voor me open haha.

Ik heb juist geleerd dat je zo min mogelijk het vlees moet aanraken en alle spullen die met het vlees in aanraking zijn geweest gaan gelijk de vaatwasser in. Daarna was ik extra goed mijn handen. Het lijkt mij dus juist niet zo fris om vlees te wassen, er vliegen al snel spetters in het rond denk ik. De bacterien zitten er toch helemaal doorheen waardoor goed bakken belangrijk is.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar je bent ervan bewust dat kip wassen juist niet goed is?

En die azijn heb je nodig om bloed eraf te wassen, of?

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben ook wel erg benieuwd naar waarom mensen hun kip dan wassen met azijn. Lijkt mij echt een vieze smaak afgeven op de kip.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Voor de kipwassers...
    Wisten jullie dat kip wassen juist gevaarlijk kan zijn?
    Tijdens het wassen komen er juist salmonella?? bacteriën vrij in damp/druppeltjes. De kans op besmetting is erg groot...

Er wordt juist echt afgeraden om kip te wassen van te voren. Goed bakken in een koekenpan is meer als voldoende en veel veiliger.

En vlees wassen?? Nee ook nog nooit gedaan, in de koekepan is het heet genoeg om de bacteriën te doden.

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het veranderd nauwelijks iets aan de smaak trouwens. ..

Het is wel zeer onhygiënisch im vlees te wassen

Dus nee... Brrrrr

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik was mijn vlees niet en ook nog nooit van gehoord.
    Ik vind het ook maar vies en al helemaal met kip met al die spetterende bacteriën brrr
    Hier gewoon zout peper of marinade en dan zo de pan in en meestal trek ik ook nog handschoentjes aan tijdens de bereiding.

11. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mijn (antilliaanse) schoonmoeder doet dit ook. Met azijn en water. Ik vind het prima dat ze dit doet, en er veranderd echt niks aan de smaak hoor. Ik doe het zelf alleen niet, puur omdat ik het niet nodig vind.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ook.

Ik heb alleen geleerd klein beetje azijn toe te voegen aan mijn stoofvlees om het masker te krijgen, maar ben benieuwd wat het met kip doet.

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee, wel was ik goed mijn handen na het snijden enzo en gebruik een schone snijplank + mes die ik daarna ook direct afwas/in de vaatwasser zet. Waarna ik weer mijn handen was (vooral met kip). Bacteriën krijg je niet weg met wassen van vlees..

15. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Was altijd mijn vlees. Heb het ook zo geleerd. Ik doe het ook met azijn of met een beetje zout.

16. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wassen? Nee.
    Wel dep ik vlees altijd droog en schoon, bij kippenpoten haal ik altijd dat glibberige weg (merg?) want dat vind ik smerig. Ook wil er nog wel eens bloed aan zitten, dat verwijder ik dan ook grondig.

17. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
  18. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Precies wat ik meteen dacht ;)

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nog nooit van gehoord dus nog nooit gedaan.
    Ik zie me me al gehakt wassen onder de kraan en dan even uitwringen :D

20. mumija

mumija Niet meer actief

Haha..:D
    Was het vlees ook nooit. Ken het ook niet eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina