Ja, precies daarom. Kip vind ik lekker maar dat glibberige spul? Nee dankje! En idd bloed en dergelijke. Maar ik vind het toch gewoon het makkelijkste om dat te verwijderen d.m.v zo'n 'azijnbadje'. En ik was gehakt trouwens niet, want dat is doorgaans door mezelf van vlees gemaakt dat ik daarvoor heb gewassen haha.
Ik heb één keer vlees gewassen en dat was toen ik het per ongeluk had laten vallen. Ik doe het dus verder nooit . Had er wel van gehoord.
Wat voor vreemde associaties heb jij daarbij dan? Ik vind het zelf niet vreemder dan groenten wassen.
Huhhh ik heb er nog nooit van gehoord. Ik heb altijd geleerd om je handen te wassen en dan het vlees met je handen in de pan te leggen (zodat het zo min mogelijk aangeraakt wordt) en dan weer handen wassen. Kip gaat hier altijd eerst in een badje D kon het niet laten) van marinade, dan in de koekenpan om rondom te bakken en dan in de oven. Heerlijk mals en valt zo van het bot af.
Kan iemand nou nog uitleg geven wat voor nut het heeft om je vlees te wassen met azijn? Oprechte vraag.
Enkel als het op de grond gevallen is. En ja vroeger thuis werden de zelfgeslachte kippen en konijnen ook wel afgespoeld.
Dat vind ik wel een goeie. Ik was vlees echt nooit, maar voor degenen die het wel doen; je wast dan toch alleen de buitenkant? Dat verandert toch niets aan alles wat er binnenin het vlees zit?
Idd!! En gehakt was ik niet maar. .die kruid ik bijv een dag vn te voren. .als ik gehakt laat ondooien. .wil je niet weten Wat ervan komt. Dus spoel het meestal wel.
Zal wel aan mij liggen maar ik spoel alles af..niet perse met azijn maar water. .moet je eens een x drumsticks ff spoelen al die losse kleine botjes die eraf vallen bah