vlees wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yup..doe ik altijd met citroen of azijn

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Ik vroeg me al af wat al die mensen met azijn doen? Ik doe mijn tuin ermee ont-onkruiden.
    Maar vlees wassen? Nee, ik kom uit een horeca familie en heb nog geen kok vlees zien wassen. Ja, als er een biefstuk per ongeluk op de vloer belandde...

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou fijn hoor.

Heb gewoon nachtmerries gehad over dettol badjes.

En nou weet ik ook nog steeds niet het nut van de azijn badjes.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Ik heb weleens gelezen dat het goed tegen schimmeltenen werkt... Is ook een soort van vleesbadje....

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou komt toevallig moeder kip vanavond langs, zal het eens bij haar uit proberen.

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee ik was ook geen vlees, gehakt of kip..
    Wel van gehoord maar zelf doe ik het niet.
    Wel zei m'n moeder laatst toen ik de kipfilet had gesneden en ik vervolgens iets anders wilde snijden dat ik de snijplank moest afwassen (doe ik dus ook nooit) ivm bacteriën.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik hoor het vooral onder Antilliaanse en Aziatische mensen geloof ik. Zelf was ik m'n vlees niet nee, ik snij het met mes en vork, een vlijmscherp mes en een snijplank voor kip en vlees in aparte kleuren. (Vis komt bij ons alleen in de vorm van vissticks zeg maar)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja absoluut! Zelf een andere snijplank voor kip eigenlijk. En je handen goed wassen met zeep en ook je mes heet met sop afwassen. Kruis besmetting!

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Idd hier ook 3 kleuren planken. .en zoiezo alles goed wassen erna

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Werkelijk waar volledig onzinnig om vlees en kip te wassen. Dood geen enkele bacterie. Sterker nog, bacteriën gedijen het beste in een vochtige omgeving.
    En met het gespetter tiert de salmonella lekker door je keuken en door druppelbesmetting raak je zelf met een beetje geluk ook nog besmet.

11. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik was het ook nooit.. gebruik niet eens verschillende snijplanken, nog nooit ziek geweest. Alles wordt uiteindelijk toch verhit? Als ik roerbak gooi ik de rauwe kip en groenten toch ook samen in de pan?

12. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Nog nooit van gehoord om vlees te wassen. Lijkt mij ook niet echt een goed plan i.v.m. besmetting van de omgeving.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

vlees, en dan voornamelijk KIP eten bij Nederlandse gezinnen ga ik dus niet meer doen... Niet dat ik dat al deed.. Maar nu helemaal niet meer.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Omdat? Graag een gefundeerde reden?

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha misschien moet jij gewoon eens een andere slager nemen, ipv een waarbij je het vlees en kip moet wassen. Het vlees van mijn slager is schoon genoeg om zó de pan in te gaan.

Werkelijk waar wat een onzin!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

SDonya, mooi, dan loop je dus meer risico om ziek te worden van kip als je het WEL wast in tegenstelling tot de Nederlandse gezinnen die de kip niet wassen!
    Ga dus nooit bij jou kip eten. Mij teveel risico!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Wat een ongelooflijk nare opmerking zeg!! Echt ik ben sprakeloos. Ik denk dat er ontzettend veel begrip is voor andere gebruiken en gewoonten van veel leden hier.
    Maar mogen wij aub vlees wassen onzin vinden? En als je goed leest is kip wassen nog gevaarlijk ook.

Deze opmerking is werkelijk zo ondermaats...bah!

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wassen? Is dat iets Belgisch misschien? Ik heb er echt nog nooit van gehoord!
    Ik zorg dat alles goed doorbakken is.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ach laat ze lekker haar salmonella spetters door het hele huis heen gooien. Een goede nette slagen levert zijn vlees schoon en ontvliest af.

Lekker vlees verpesten met water en azijn :-SS

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Maar tot nu toe alleen maar een reden gehoord om het juist niet te doen. Dus verlicht me, waarom ben ik in hemelsnaam verkeerd bezig door mijn vlees niet te wassen?

Is ook al meerdere keren gevraagd in het topic en volgens mij is er nog door niemand echt antwoord opgegeven.

Deel Deze Pagina