Hoezo "Nederlandse" gezinnen? Ben jij niet nederlands dan? Je zit iig op een nederlands forum, je spreekt nederlands. En zijn er andere landen waar iedereen het vlees wast? (Ik ken o.a. ook geen italianen, russen, duiters, engelsen, turken, chinezen en egyptenaren die hun vlees wassen.)
de opmerking van uuz was tegen Sdonya die beweerd niet bij NEDERLANDSE gezinnen meer kip gaat eten. Die opmerking schiet mij iig helemaal verkeerd.
Maar ts waar ik dan o.a. bij jou nu nog benieuwd naar ben...er zijn nu verschillende links geplaatst waaruit duidelijk wordt dat kip wassen dus ongezond en gevaarlijk is...maar dan blijf je dat toch doen?
Hmm..nou ik was het dan wel.maar stel ik ga na een restaurant dan weet ik ook niet of ze het wel of niet gewassen hebben. Mij maakt het niet uit wat een ander doet ik heb het me eigen alleen aangeleerd om het wel te doen
Huhh ja kip spoel ik wel af om het bloed ff eraf te wassen en de links heb ik niet echt gelezen zal het dalijk even doen
Ik weet niet wat voor kip sommige mensen kopen, maar er zit bij mij nooit bloed aan de kip. Eventuele zenen en kleine vetrandjes snij ik eraf omdat ik er niet smakelijk uit vind zien.
Ik wil toch nog wat toevoegen. Ik ben 35 en eet dus al zo lang ik me kan herinneren ' gewassen' kip! Ik ben half Surinaams en heb dat zo vanuit huis meegekregen. Het is dus nu eerder een gewoonte. En ik ben nog nooit ziek ervan geweest! En zo zijn er nog miljoenen die het op deze manier doen. Al eeuwen. Als ik bijvoorbeeld kipdij filet haal. Maak ik het ' schoon' op de snijplank. Snij de vetjes ervan af, en spoel dan even af met water en marineer hem. Ook deze kip wordt verhit in de pan dus eventuele volgens de links verspreide bacterien worden dan ook gedood. Hier doe ik het dus meer omdat het een gewoonte is.
Nee. Het schijnt dat meer dan 50% van de Engelsen de kip onder de kraan afspoelt, als ik het BBC news moet geloven. Hier was een campagne tegen gestart omdat de kip er echt niet eetbaarder op wordt en door het gespetter de salmonella met de spetters alle kanten opvliegt. Door het kip wassen te stoppen, hoopte men het aantal salmonella besmettingen omlaag te brengen.
Het maakt niet uit wat je bent wat voor afkomst ook. .tis wat je heb aangeleerd denk ik??me nicht is turks wast ook niet
Hoe doen jullie dit dan met bijvoorbeeld gemarineerd vlees, dus wat je gemarineerd gekocht hebt. Of kopen jullie dat dan sowieso niet? Vraag bedoeld voor degenen die t vlees wassen.
Ik koop die bijvoorbeeld wel gewoon. Ik 'was' de kip ook niet omdat ik denk dat ik bacterien weg was ofzo. Tis voor mij meer echt wat bij mijn bakroutine past. Btw dat artikel over die man die ziek was geworden door het wassen van vlees, was OOK ziek geworden als hij de kip zo in de pan had gedaan. De kip is toch al besmet? Komt niet door het water. In dit geval had hij de kip niet gegeten. Maar hoe dan ook als het vlees niet besmet was geweest was hij ook niet ziek geworden van het gespetter. Ik snap dat salmonella gespetter wel! Dat het overdraagbaar is op iets anders. Maar ik kook uiterst netjes. Er is totaal geen gespetter!
Degene die geen kip wassen hoe bereiden julloe dan een hele kip? Die is toch altijd vies van binnen en zitten nog wat veertjes op enz... Lijkt me erg vies zo de oven in te gooien 😱