Nou sorry maar ik moet even mijn hart luchten! Pas geleden zijn hier in de straat mensen komen wonen, we kennen ze verder niet echt maar ze hebben beide een behoorlijke grove mond en tja ze zijn gewoon van een ander slag volk dan dat ik en mijn vriend zijn (niet dat wij kakkers zijn maar dat is een beetje het volk "tokkie" als je snapt wat ik bedoel de rest van de buurt, nou ja op een ander gezin na, die dezelfde soort streken hebben, zijn wel gewoon normale mensen) Nu rook ik net al een hele tijd een vieze brand lucht, ik dacht in eerste instantie dat iemand aan het barbecueën was maar de stank werd alleen maar erger en erger. Toen kwam mijn vriend naar beneden en zei: ga de politie maar bellen (echt het hele huis stonk hier al ondanks dat we meteen de deuren en ramen dicht hebben gemaakt) dus ik zeg: hoezo dan? Hij zegt kom maar mee naar boven dus ik mee naar boven zie ik tot mijn stomme verbazing dat die nieuwe buren van een paar huizen verderop gewoon doodleuk spul aan het verbranden zijn in de achtertuin En geen hout ofzo nee echt plastic!! Roken en stinken dat het doet!! Oké als je op een boederij woont of in een vrijstaand huis dan moet je dat wat mij betreft zelf weten maar gewoon in een rijtjes huis?? Dat doe je toch niet?? Ik heb daarom idd maar even de politie gebeld!! Zegt dat vrouwtje aan de telefoon: ja waarom ga je zelf niet even bij ze langs? Ehumm tja ik ben toch niet van de politie? En die vent ziet me aankomen! Lacht me vierkant uit of scheld me helemaal verrot (zoals hij dat al eens vaker heeft gedaan bij een ander) nou doeiii daar heb ik geen zin in! Bovendien is dat toch ook een taak van de politie? Nou sorry dit moest ik even kwijt omdat ik het gewoon weg asociaal vind! Heb nu ook noodgedwongen het raam van mijn dochtertjes kamer dicht moeten doen (terwijl het daar al 28 graden was!) en voorlopig lijkt het erop dat die nog niet open kan.... Ben benieuwd of de politie er daadwerkelijk iets aan gaat doen!
vreselijk ja! ik vind ene gewon evuurkorf al ontzetten meuren. laat staan plastic. is zelfs nog schadelijk ook. kutpolitie ook
Zou gewoon nog eens terugbellen hoor! Zoiets is toch gewoon strafbaar?? Wat een aso's.. zou echt uit mijn plaat gaan.
Dat is zeker aso ja. Dat de politie daar niks aan doet... Ze zouden het wel te druk hebben gehad met andere dingen. (lees: bonnen uitschrijven).
Ja inderdaad niet zo'n slimme actie van de buren. Trouwens als jij aangeeft dat je liever niet zelf naar de buren loopt (waarom zou je anders de politie bellen) kunnen zij toch gewoon even gaan kijken? Rare reactie van de politie hoor!
Nou ze zeiden dat ze iemand gaan sturen maar ik ben benieuwd of dat ook gebeurd..... Overigens 2 huizen naast hun woont zelf een politie agent maar die heeft denk ik niks in de gaten? En mag misschien ook niks doen als hij niet in dienst is? (al doet die agent zelf ook dingen die niet mogen)
Nou nog geen politie geweest! HIj is nu opnieuw aan het stoken, niet in zo'n vuurkorf maar gewoon zo.... Vlak bij zijn huis... Nu allemaal hout en spul maar ook plastic! Vlammen komen ver boven de schutting uit (schutting is 2,5 meter ofzo) Mijn vriend heeft net nog gebeld naar de politie en die kreeg een andere vrouw aan de lijn... Hij zei: ja ik weet niet of er al melding van is gemaakt (deed net of hij niet bij mij hoorde) dus zegt die vrouw: nee nog niet :O NOu ja zeg!!! Ik heb een uur geleden ook al gebeld!!!! Ze hebben nu overlegd met de brandweer (die vrouw nam het blijkbaar wel serieuzer ) en de politie erop af gestuurd, dus ben benieuwd hoelang het duurt voordat die langs komen! Alsss ze uberhaupt al langskomen!! Waarvoor hebben wij hier in Nederland in vredesnaam politie? Ze komen altijd pas aankakken als het niet meer nodig is of ze komen gewoon helemaal niet!!
Oh nou ze zijn net geweest! Ze reden er in eerste instantie voorbij maar toen gelijk in zijn achteruit toen ze zagen dat het echt een grote vlam was! Hij moest het uitmaken en ze zijn weer weg gegaan... Volgens mij heeft hij nog een waarschuwing gekregen en dat was het... Nou ja als het nu maar niet weer gebeurd!
Hoop het niet zeg! En inderdaad.. die politie grrr.. Heb afgelopen donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag als net bevallen moeder wakker gelegen en op een dun matrasje in de gang doorgebracht omdat er hier ontiegelijke herrie buiten was van dronken hanglui. Zondagnacht had ik het helemaal gehad en heb de politie gebeld om half 2 s´nachts dat ik toch wel wilde gaan slapen.. Wat krijg je inderdaad te horen:`Kunt u niet zelf even erheen gaan?' Lijkt me een goed idee, net bevallen, 2 kleine kindjes thuis en afstappen op een groep dronken mensen. Uiteindelijk zijn ze toch nog gekomen gelukkig, maar vind het zo raar dat ze zoiets zeggen.. anders had ik ook niet gebeld.
De politie is je beste vrind..... Maar ja, het is makkelijker geld verdienen met bonnetjes uitdelen voor fout parkeren of niet dragen van autogordel:x Sorry voor de politieagenten (of partners van) onder ons.....Maar soms vraag je af hoe het nou werkelijk werkt in NL.....
Ja,ik dacht ook aan milieu politie,GGD anders proberen? Die hebben ons destijds geholpen met stankoverlast van buren.
Pfff vreselijk dat soort mensen! Wij hebben helaas zo'n soort onderburen. We hebben er gelukkig nog nooit een woordenwisseling mee gehad, maar ik moet regelmatig onze ramen en balkondeur dicht houden omdat ze vieze zooi op hun balkon gooien. Stinkt ineens weer ons hele huis... En je hoort ze ook altijd tegen elkaar schreeuwen.
Ik snap de politie ook niet hoor.. Waarvoor heb je dan een wijkagent? Ik hoor het zo vaak: Loop er zelf maar even heen meneer/mevrouw..
Tegenwoordig moet je zelf alles oplossen maar als je dat echt doet is het ook weer niet goed. Als ik jou was zou ik even melden over het telefoongesprek!