nou gingen we gister eten.. tafel gedekt enzo... trekt mn schoonmoeder gehakt uit de koelkast(restjes dus al wel klaar gemaakt) van het weekend ofzo... ruikt ze en zegt ze ja dat is nog goed.... ik zeg nee je kan vlees niet meer eten na 2 dagen(zo ver ik weet dan he) dus ze zegt jawel.. is nog goed ruik maar.. ik zeg ja ik hoef het niet... en zei al zachtjes tegen mn man jij eet dat niet hoor is niet meer goed... hij zegt ja moet wel... dus ik zeg later toen mn schoonmoeder even uit het huis was.. je kan allerlei ziektes krijgen hoor als je vlees eet dat langer als 2 dagen in de koelkast ligt ookal is het al gekookt en alles... maar nu vroeg ik me af dat is toch ookzo of ben ik nu gek??? zat al wl te denken dat ik later tegen mn dochtertje moet zeggen dat ze bij oma maar geen vlees moet eten...
Ik denk wel dat je gelijk had over het gehakt van je schoonmoeder. Gelukkig heb jij er niet van gegeten. Het kan nog zo goed ruiken maar dat betekent niet dat het niet al bedorven is. Je weet het maar nooit.
Hmmm lastig. Ik ruik zelf ook altijd even aan het eten of het nog goed is of niet. Eigenlijk eet ik het na meer als twee dagen ook niet meer, of ik moet zo'n enorme trek hebben erin Volgens de voedingswijzer kan het dus nog gewoon, tot 3 of 4 dagen! Liefs Sinnamon
Vleeswaren voor op brood kan je wel iets langer dan twee dagen goed houden, dus ik denk een gebraden gehaktbal ook wel.... Maar ik ben ook zo iemand die het al gauw weg gooit, je weet maar nooit.
Als je vlees gaat bakken dan kijk je toch altijd naar de houdbaarheids datum lijkt mij? En verder ruiken en kijken naar de kleur.
Ik kijk/ruik altijd even.. dat zegt soms meer dan de houdbaarheidsdatum Bedoel.. net zoals iets eerder kan bederven dan de houdbaarheidsdatum.. kan het ook langer goed zijn Die houdbaarheidsdatum is een minimum... geen maximum En bij twijfel.. snel in de vuilnisbak
Nou better be safe then sorry! Vooral met vlees. Ik heb zelf ook de regel om dingen OF in te vriezen OF na 2 dagen weg te gooien. (behalve boterham vlees idd ofzo... waarom doen we dat eigenlijk zo??) En mn vriend zou t ook niet meer accepteren als t niet tussendoor even ingevroren was. Die is nog pietlutiger met dat soort dingen als ik Handige link trouwens! Dankjewel Nemo!
Ik zou het ook niet eten, ik ben zoiezo een zeur met eten. Ik had laatst pannekoeken, die lagen nog (in alu folie) in de koelkast, 2 dagen na het bakken, ik had best trek in een koude pannekoek met jam, maar durfde het niet aan. En wat als je van de chinees flink eten over hebt, na hoeveel dagen kun je dat nog opwarmen??? Ik durf dat dus niet, want ik denk dat het bij de chinees bij sommige gerechten al is opgewarmd. En ga zo maar door. Het is zonde, maar ik gooi veel eten weg. Gr. cellie.
Ik neem ook het zekere voor het onzekere met eten. Als ik twijfel of het nog wel goed is gooi ik het weg. Heb geen zin om voedsel vergiftiging op te lopen. Met drinken wat volgens mij te lang geopend is gooi ik ook weg.
Zeker een hele handige wijzer...... Wat die gehaktbalen betreft ik zou ze dus wel gegeten hebben....Ik maak zelf ook wel eens gehaktballen voor meerdere dagen.
Inderdaad een handige link, heb de pagina meteen uitgeprint, tnx! En verder, ik vind het vaak zonde om iets weg te gooien, vooral als ik iets erg lekker vind! Ik moet zeggen dat ik ook bijna nooit ziek word van eten, ik heb een sterke maag! Nu ik zwanger ben let ik wel wat beter op, hoor... en mijn man is ook heel erg van de houdbaarheidsdatum, enzo... dus er wordt nu vaker wat weggegooid...
hallo... het was dus al wel gebakken maar het waren geen gehakt ballen het was iets mexicaans.. maar het lag er al 4 dagen ofzo.. dus het was zeg maar los gehakt geruld... ik ben met vlees echt voorzichtig heb al 2 keer voedsel vergifteging gehad door vlees/kip.... ik zag idd de voedings wijzer maar toch en na 2/3 dagen is het voor mij naar de vuilnisbak met het vlees.. met vleeswaren niet hoor maar met gebraden vlees wel en met kip al na 2 dagen
Zo gaat dat hier ook niki.. job checkt dat veel fanatieker dan ik dat doe. maar cristel: ik zou dan juist eerder vleeswaren eerder weggooien dan gebraden vlees of ben ik nu abuis?
bedankt voor de link Nemo! Erg handig! Ik twijfel soms ook een beetje of bijvoorbeeld Chinees eten na een paar dagen nog goed is. Ik kan overal vrij goed tegen, maar nu ik zwanger ben, neem ik geen enkel risico meer!! Tijgertje