JAAAAH het is er echt weer weer voor hahahaha en nu vroeg ik me af wat eten jullie nou precies/ongeveer bij de BBQ?
Oooo van alles... hamburgers, kipsatestokjes, spietsen, lamsruggetjes(jummie!!!!!) kippenpootjes, worstjes, etc,etc
Ik eet zelf: kipsate (zonder stoke, scheelt klaarmaak tijd met rijgen.) Garnalen spies en soms wat hamburgers/ merquis worstjes of spareribs. We hebben altijd nog veel en veel meer hoor. Mijn moeder is altijd bang dat we tekort komen. (dag erna gaat vlees door de nasi ofzo... ) En naast vlees hebben we: salades, sla, fruit (meloen, ananas) stokbrood, kruidenboter, satesaus, andere sausjes......etc etc etc...)
Hmm veel winkels verkopen gewoon standaardpakketjes voor op de bbq Daar zitten meestal hamburgers, kip, worstjes en spiesjes in. Maar eigenlijk kan natuurlijk alles wat vlees is op de bbq En wat ik vaak doe is gewoon idd zo'n pakket halen. Dat is voor met zn 2en ruim voldoende. En veel kipsate (dat is altijd lekker) Met verse salade... Dan zit het buikje wel vol Dat is net jammer aan met zn 2en bbqen.. het idee van "veel vlees" is toch wat beperkt Vandaar die pakketen.. daar zit gewoon toch vanalles in.. en in totaal is het niet verschrikkelijk veel
wij eten altijd vlees van de supermarkt maar als we gaan bbq-en dan gaan we naar de slager. Wij nemen meestal, speklap, spare-rib, 3 soorten spiezen en een worstje. Verder maak ik altijd een bakje sla bij, aardappelsalade, olijven, komkommer, stokbrood en sausjes. verder niet veel want dan zitten we al vol voordat het vlees gaar is haha.
Hahaha, wat een vleeseters zeg! Wij maken vaak zalm op de bbq (bijvoorbeeld ingepakt in alufolie), groentespiezen (met paprika en courgette en champignons en uien, olie erover en dan aan stokjes doen), of gepofte aarappels (ook in folie) of maiskolven (ook in folie)! Bij ons geen bbq zonder alufolie dus Maar we eten ook wel vlees hoor, vooral karbonades en speklapjes doen het bij ons erg goed!
Hmm ik weet nooit zo goed hoe je vis op de bbq het best ekan klaar maken Anders at ik dat ook wel vaker Vis is goed
Vis kun je in aluminiumfolie doen of in een speciale houder voor vis. Lekker!!! Ook hier verder vlees, maar ook groenten zijn lekker op de bbq (verticale plakken courgettes/aubergine (tevorden bestrijken met olijfolie) en bijvoorbeeld maiskolven (die moet je wel een uurtje tevoren in water leggen zodat ze zich volzuigen). Daarbij salade, stokbrood,, kruidenboter etc. Pim
Hier ook vooral vlees hoor, vele speklapjesliefhebbers in de familie- en vriendenkring, ook grootverbruikers van hamburgers, verder vind ik zelf gemarineerde kip zalig, en gambaspiezen kun je me ook heel blij mee maken ! Erbij in elk geval stokbrood met kruidenboter, huzarensalade, komkommersalade, stukken meloen met deze temperaturen, fruit zowiezo. Elle: Hoe maak je die zalm dan klaar? Een zalmmoot eerste marineren? En dan in alu folie wikkelen?
als wij met zalm doen, dan pakken we ene verse moot zal, we smeren hem aan de bovenkant in met rode pesto dan in aluminium folie (binnenste buiten) en dan op de bbq. Maar het is ook lekker om er alleen zou en peper over te doen en als ie klaar is wat citroensap. Of met groenten erbij. Champignon, prei en ui hmmm lekker.
hmm jammie.. krijg spontaan zin om te BBQ-en.. Helaas hebben we alleen zo'n elektrisch grillgeval van phillips!! Wij halen meestal ook een bbq-pakket bij slager of supermarkt.
Ja wij eten die courgettes ook in plakjes. Met een beetje geperste knoflook erop en wat peper. Wij doen dat ook met paprika's...heeeeeeeeerlijkkkkk is dat. Verder worstjes, spiesjes, maar ook vis (die haal ik dan lekker op de markt). En bijna altijd de maiskolf. Komkommersalade...jummie jummie...
*kwijl!* hiero altijd speklapjes! mmmm karbonade, spiesjes, chinese tong{vis} me hub lust vanalles.... maja ik ben na 2 stukjes vlees al klaar verder altijd stokbrood met kruideboter! ander bbq ik niet! verder meestal wat van die salades en sausjes meloen... mmmm
Drumsticks, speklappen, spare-ribs (zelf gemarineerd) en worstjes. Dan hebben we ook spiezen van ui, champignon en spekjes. Zelfgemaakte krieltjes-salade erbij en sausjes. Uiteraard het stokbrood niet vergeten, met kruidenboter en een schaaltje fruit erbij. (Okeeeeeeee, ik ga BBQ-en... hahaha)
Wij wikkelen de zalm in alufolie met een heleboel verse kruiden uit de tuin erbij! Met pesto kan inderdaad ook, is ook heel lekker! Of een lekkere dikke klont kruidenboter of kruidenroomkaas....
verse ananas in blokje aan een spies, gedoopt in basterd suiker en kaneel!!! mmmmmmmmmmmmm heerlijk toetje
We hebben gisteren heerlijk ge BBQt!!! Ik heb ook zalm gemaakt; een moot in een alufolie leggen, en allemaal verse tuinkruiden er op en dan inpakken zodat er nog stoom in kan ontwikkelen, dus niet helemaal er dicht omheen wikkelen. Na 10 min. is het klaar. Echt een aanrader! En gepofte aardapels. En kipsate spiesjes. Ook heb ik groente spiesen gemaakt, doet het hier ook altijd zeer goed hahaha. En stokbrood met kruidenboter (ciabatta) en salade. 8)