moeilijk doen bij avond eten

Discussion in 'Voeding' started by littlemama, Apr 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    iris doet ineens heel moeilijk met avond eten groente gaat nog wel als het maar een kleurtje heeft.(boontjes .worteltjes )maar aardappelen wil ze niet eten .
    we laten haar zelf al eten met haar handjes op advies van cb maar wat we ook doen plakjes stukjes golfjes gebakken gekookt ze houd haar mond stijf dicht en weigert het te proberen terwijl ze hiervoor het gewoon at als ze gevoerd werd en als ze een potje krijgt eet ze het ook gewoon .
    wat moet ik doen is dit een fase of zo ?ik heb een sausje ook al geprobeerd (maJO KETSHUP EN KERRY)maar dit likt ze er van af en de rest laat ze liggen

tips aub

2. littlemama

littlemama Actief lid

Oct 28, 2008
    141
    0
    0
    iris is trouwens 14 maanden

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,528
    36,497
    113
    Kun je het niet door elkaar prakken? Dat werkt bij mijn zoontje het beste. Die wil namelijk geen groentes eten alleen, maar wel met aardappels.
    Ik zou geen mayonaise geven hoor, dat is zo slecht. Dan is ketchup idd een beter alternatief of evt appelmoes.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook een eet weigeraar, al gaat het de laatste dagen beter, maar aardappels weigerd absoluut
    Ik doe er niks aan om voor te zorgen dat hij het wel eet, eerder een fase denk ik

Probeer een rijst erbij te doen, dat gaat hier wel beter

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Gewoon negeren... En dat is veeeeel makkelijker gezegd dan gedaan, ik spreek uit ervaring.. :)

De meeste kindjes hebben dat rond deze leeftijd, aan de ene kant hebben ze minder nodig omdat ze niet meer zo hard groeien en aan de andere kant hebben ze heel snel door dat jij daardoor in de stresss schiet en juist aandacht gaat geven. Als ze honger heeft eet ze wel, hoor.

Wat ik altijd deed/doe is: gewoon een bordje met eten neerzetten en lekker laten kliederen (geen mayo of dergelijke erbij, voor je het weet heb je een kindje wat overal saus bij wil, nu krijgt hij heel af en toe wat appelmoes maar pas als hij voldoende gegeten heeft) Af en toe een keer zeggen dat hij moet eten en heel hard "goedzo!" roepen als hij daadwerkelijk wat at... Meestal duurt het een weekje of anderhalf en dan eet hij weer goed.

Maar voor de rest is het echt de leeftijd, lekker proberen hoe ver je kunt gaan... :) (teninste als ze hiervoor altijd goed gegeten heeft)

Ik moet zeggen dat Jelle wel consequent is, als hij geen avondeten wil, eet hij meestal zijn toetje ook niet, voor mij een teken dat hij gewoon geen honger heeft. Ook koekjes, fruit en rozijntjes hoeft hij dan overdag niet.

Succes!

Share This Page