Even een 'onderzoekje' uit nieuwsgierigheid. Het is een natuurlijke reflex dat een baby met mijn handjes de borst van moeder masseert voor een goede melkstroom (toeschietreflex, ...). Mijn zoontje heeft dat heel sterk. Ook als hij bij de oppas een flesje gekolfde melk krijgt. De oppas maakte de opmerking: "Ja, borstkindjes doen dat, fleskindjes niet." En haar zoontje (fleskind) doet dat dus ook inderdaad niet. En toen zat ik eens verder te denken: Dariënne heeft drie maanden BV gehad en greep zich inderdaad ook steeds vast aan mijn borst. Yashyra en Naeyyssa (fleskindjes) hebben dat nooit gedaan. En nu Chaevynn dus weer wel. Bij wie klopt die stelling nog meer??
Ik heb al gestemd en mijn bvBaby doet dat ook idd.Soms zelfs heel hard knijpen .echt je vel knijpt hij dan fijn!voelt best wel pijnlijk,vooral als hij scherpe nageltjes heeft
hier niet altijd vastgrijpen, soms aait hij ook hihi o ja hij krijgt BV, als hij af en toe een flesje kreeg greep hij die ook vast
ik heb meer een zwabber kindje met zwabber handjes. Ze grijpt zich niet vast maar heel erg soms. Ook niets masserends.
Hier alle drie de kindjes die tijdens het drinken aan de borst mij in mn zij zitten te kriebelen of op mn borst zitten te kriebelen en soms velletjes te knijpen. Verder bij alle drie dat ze graag iets vast hadden/hebben tijdens het drinken waaraan ze konden friemelen, kon dus borst zijn, maar ook mijn mond, mijn ogen uit prikken, of gewoon een tutlapje ! Maar wat moet ik doen met de pol, hier gebeurd dat wat aan de borst gebeurd ook wanneer ze een flesje (borstvoeding of kunstvoeding) krijgen. Ook dan bij wie ze ook maar liggen/lagen friemeltjes in de zij en aan de borst, prikken in de ogen en pulken aan de mond en neus ! Haha! Kortom ja hier echte grijpertjes tijdens het drinken, zowel borst als fles. Maar niet echt masseren of echt veel/vaak knijpen.
oo gaat het ook om het onderste handje? Ja die zit lekker te wriemelen. En als ik nu hanneke haar berichtje bekijk dan denk ik Ja dan vriemelt ze ook wel. Aan me ketting of het spuugdoekje die ik vlakbij heb.
Ik heb een fleskindje en hij heeft dit wel heel lang gedaan. Maar dan dus wel de fles en niet de borst Maar hij heeft wel 3 weken borstvoeding gehad (via de borst) dus misschien speelt dat mee? De fles vastpakken doet ie trouwens sinds een tijdje niet meer. Waarschijnlijk geleerd dat het geen nut heeft
Hier ook een ontzettende friemelaar en alleen de eerste vijf weken bv gehad en niet eens live. Ze is nu drie maanden en heeft dat steeds gehad hoewel nu wat gerichter.