brood vragen

Discussie in 'Voeding' gestart door silly88, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nee, hier geen kindje die niet van brood houd, hij vind het geweldig. ook niet sabbelen erop, ja heel soms 2 x, maar kauwen en doorslikken. eten wil hij. van een paar korstjes van een boterham, nu ondertussen al 1 hele boterham dus het gaat perfect. nog nooit gekokhalst ofzo ervan. ben trots op hem :D

maaaaar nu de vraag. wat voor brood is nu het best en wat geven jullie?
    wat voor boter mag? en is het nu wel of niet goed om er boter op te doen? het is natuurlijk wel vet (zwaar mannetje hier) maar er zitten natuurlijk wel veel vitamines in.

groetjes

2. emmie

emmie Niet meer actief

hoi, wij zijn deze week begonnen met brood, en gaat ook super!! Maar vd week bij het cb zeiden ze juist wel met boter, dat is goed voor ze dus hier nu eerst alleen een boterhammetje met boter.

3. emmie

emmie Niet meer actief

ooh ja wat voor brood, gewoon volkoren of bruine tijger heb ik meestal voor de kids. Zelf eten we altijd mais brood

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn man is bakker, en wij eten zelf altijd fijn volkoren, of vikorn brood. Vikorn is eigenlijk "het beste" brood. Waldkorn zit dan weer iets speciaals doorheen om het zo donker te maken, dus het is niet perse dat het donkerste brood het beste is.

Volgens mij is een volkoren of meergranen brood heel goed om te eten. En qua boter voor een kleintje zou ik gewoon roomboter doen, zo natuurlijk mogelijk. Broodbeleg kan je nog wel een poosje mee wachten opzich.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ook hier meestal licht volkoren of tarwe brood...
    Doe er meestal alleen boter op, soms een keer smeerkaas/ smeerworst/ stroop (was nog geen succes overigens tot nu toe)/jam.
    Ze vindt brood hier in ieder geval erg lekker en de boterham gaat ook altijd op, al vanaf het begin eigenlijk!

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier eet ze volkoren brood.

Ik geef haar alleen met boter.

Bij de oma's (2x p.w.) krijgt ze boter met beleg zoals jam, stroop, geprakt banaantje

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier krijgt het mannetje volkoren brood en wat betreft boter zou ik voor ongezouten roomboter gaan.

8. fafje

fafje Niet meer actief

volkoren kreeg hij in het begin niet lekker weg, dus gewoon normaal bruin tarwe brood...

nu sinds 2 dgn broodje met appelstroop

hiervoor deed ik wel es boter

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb laatst gelezen dat je het beste voor bijv. margarine kunt gaan. Dus geen roomboter.

Ik heb ook wel eens begrepen dat volkoren brood voor sommige kinderen in het begin te heftig kan zijn. Licht volkoren zou dan beter zijn. Ik geloof dat ik bij de oudste inderdaad anders brood heb gebruikt dan het standaard volkoren brood wat wij altijd hebben.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou beginnen met gewoon bruin, volkoren pas wat later, want dat valt wat zwaarder. Zeker boter erop, dat is heel gezond, en dan een beetje rozenbotteljam, appelstroop of geprakt fruit.

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    maar hier staat nu bijv. becel (of was het blue band :p) goede start. mag ie dat dan nog niet?
    ik heb hem 1 keer wit brood gegeven en voor de rest tarwe
    en hij vind het allemaal lekker :D

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik gaf Julia vanaf het begin gewoon simpel lichtbruin brood met korstjes. Alleen als er echt een hele harde (bijna scherpe) korst aanzat, dan haalde ik die er af. Pas na een paar maanden kreeg ze ook wel eens wat meer volkoren brood. Beetje opbouwen.

Qua boter mag je gewoon roomboter of margarine doen. In principe mag je alles volvet geven, zolang je kindje niet echt té zwaar wordt. Kan geen kwaad iig.

En Julia at nog tot haar verjaardag brood met alleen boter. Pas toen leek het me zelf wel handig als ze wat nieuwe smaakjes leerde kennen en heb ik het zelf geïntroduceerd (jam, honing, pindakaas, worst)

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Damian heeft geen problemen met het volkoren brood dus ga denk ik ook niet meer speciaal overstappen op lichter brood. Wel bedankt van de margerine tip. En dan nog de ongezouten variant of dat hoeft niet perse?

Deel Deze Pagina