Net voor het eerst een stukje brood (geweekt in melk) aan mijn jongste zoon gegeven. Luid kokhalsen en het stukje brood kwam weer naar buiten. Agossie, de tranen stonden in zijn oogjes. Hoe ging dat bij jullie kleintjes? De eerste hapjes brood?
Dat is inderdaad agossie. Arm ding. Onze dochter kan ook nog niet met brood overweg. Ze hapt wel heel enthousiast, maar krijgt (hoe klein de stukjes ook zijn) het om een een of andere reden maar niet doorgeslikt. Heb alles geprobeerd. Nu besloten om het over een weekje nog maar een keer te proberen.
Ik zou beginnen met een broodkorst en niet weken in melk. Gewoon iets wat wat taaier is en waar ze flink op kunnen sabbelen. Komen dan vanzelf kleine stukjes af en waarschijnlijk kan hij dat makkelijker wegkrijgen.
inderdaad gewoon een korstje geven en er bij blijven. Hele kleine stukjes en zeker als ze ook nog glibberig worden van het weken in melk geeft veel vaker verslikking.
Nooit weken in melk, wordt een grote kleffe bal in het mondje en logisch dat hij dan moet kokhalzen! Inderdaad beginnen met een stuk korst wat hij zelf vast kan houden en waar hij op kan sabbelen en kauwen. Als je daarna 'echt' wil starten met brood stukjes maken van minimaal postzegelgrootte, beetje margarine of zo erop en dan in de wangzak stoppen. Gaan ze automatisch kauwen!! Succes...
Niet weken. Broodkorst geven met brood: dan knabbelen ze het er vanzelf vanaf. Hier duurde het wel 1,5 a 2 maanden voordat hij echt wat brood at. Heb het nooit in zijn mond gestopt trouwens.
Als je brood in melk weekt leert je kind geen brrod eten maar broodpap eten. Gewoon korst in de hand geven om te sabbelen, en dan over een paar wken stukjes brood geven.
Hier ook gewoon broodkorst gegeven en nu met dik 7 maanden eet hij al een hele boterham. Ik stop het hem niet in de mond, nooit gedaan hij eet het lekker zelf. Een heerlijke klieder boel, maar hij vind het fantastisch en geniet ervan om hem zo bezig te zien.
Hier ook begonnen met een broodkorst en een kapje. Als dit goed gaat, kun je een hele boterham geven. Van brood eet hij niet veel op. Hij verpulvert het vooral. Je zou ook een ongezoute rijstwafel kunnen proberen. Die wordt hier wel bijna helemaal opgegeten.
ik gaf ook eerst de broodkorst en een paar weken later een boterham met een dun laagje boter in kleine stukjes gesneden in het begin moest ze ook kokhalzen maar dat ging al snel goed en nu eet ze een hele boterham
Het was bij de eerste een tip van het CB en bij hem ging het heel goed... Vandaag heb ik een korstje brood gegeven, weer kokhalzen (agossie), maar gelukkig wel wat minder. Morgen weer proberen. Bedankt voor de tips!
Ach wat sneu. Wij gaven inderdaad ook een gewone korst brood en lieten hem zijn ding ermee doen. Op een gegeven moment was dat ding dan ineens weg .
Bij ons ging dat zo maar dan moet ik er wel bij zeggen dat de kleine altijd stukken voedsel heeft gehad en nooit echt potjes dus "structuur" gewend was. de boterham was toen meer een suc6 dan nu hoor... nu wil ze er niks meer van hebben helaas
De eerste broodkorst ging in zn geheel naar binnen, kokhalzen en er weer uit . Was ook zeker geen succes, brood uberhaupt niet, wel rijstewafels, soepstengels, beschuit, etc, harde dingen dus. Sinds een paar weken eet ze steeds beter brood en nu opeens twee sneetjes, met korst en al. Gewoon blijven proberen, gaat vanzelf een keer goed.
heeft 2 mnd broodkorst gegeten, laatste weekjes steeds beter het brood zelf en vanaf 8 mnd at hij hele dubbel geklapte boterhammen...zonder tanden, nooit geweekt..juist met zn eigen speeksel laten door slikken