Vlees?

Discussion in 'Voeding' started by MommyA, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Vlees kun je straks gewoon in boter bakken. Vetten zijn belangrijk voor een jong kindje.
    Ik gaf koolvis nog wel eens gekookt, samen met wat penne en diepvriesgroente. Als wij wat anders aten of moest even snel wat eten voor haar hebben, had ik binnen 10 min. wat klaar.
    Ik heb hier eerst 3 groentes gegeven, toen fruit erbij. Ondertussen ook een broodkorstje om haar alvast aan beetje gluten te laten wennen ivm allergieen.
    Na 2 of 3 soorten fruit groente verder uitgebreid. Zo rond 7/8 maanden een rijstwafeltje om op te knabbelen.
    Met 8 maanden pasta en rijst. Volkoren penne ging hier ook gelijk goed. Ze heeft hier in het begin misschien 2x gekokt ofzo, ze werkte het dan weer naar voren, haalde het uit uit haar mondje, bekeek het even en probeerde het opnieuw.
    Niet druk om maken, gewoon rustig blijven.

2. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Oke :D

En vlees dus in boter bakken, dat wist ik niet. Mag zonnebloemolie ook? Want ik gebruik eigenlijk nooit boter voor bakken en braden.

Weet iemand trouwens nog of ik de pitjes van snijbonen moet verwijderen alvorens ik het pureer.

3. SannedK

SannedK Actief lid

May 3, 2012
    138
    0
    0
    Die richtlijn van de hoeveelheid vlees/vis heb ik van kind en gezin (dit is het belgische consultatiebureau). Op www.kindengezin.be kan je trouwens veel info inzake voedingsschema''s vinden en wat wel wat niet.

Zie de volgende tekst:

Hieronder geven we toch een aantal algemene richtlijnen voor voedingshoeveelheden:
    Vlees
    Op 6 à 7 maanden: start met 1 eetlepel vlees per dag. Verhoog dit geleidelijk aan tot 25 g per dag. Op 1 jaar is dit voldoende.
    Vis
    Vis is lichter verteerbaar dan vlees. De portie mag dus iets groter zijn. Start met ong. 20 g vis per dag. Op 1 jaar is 30 g vis per dag ruim voldoende. Vervang vlees 1 tot 2 x per week door vis.
    Ei
    Vanaf 6 à 7 maanden: vervang 1 x per week vlees of vis door 1/2 ei.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook bij 6 maanden gestart met fruit en groenten.... Vanaf 7 maanden begonnen met brood en toevoegen van aardappel aan de groenten.
    Vanaf een maand of 8 ook rijst en pasta en vlees kreeg ze vanaf 9-10 maanden en dan 1 tot 2x per week.
    Dus laat je vooral niet opjagen, is helemaal nergens voor nodig!
    Zorg eerst dat je kindje verschillende soorten groenten en fruit eet en dan inderdaad eens een broodkorstje geven. Er verandert al zo veel in die maanden....

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik geef geen prut maar hele stukken, heb de pitjes nog nooit verwijderd uit snijbonen en mn kindje doet 't nog steeds. ;)

Over het vlees, hier krijgt ze het eerste jaar sowieso niet. Of ze het daarna wel krijgt zijn we nog niet over uit: vega mama en vleesetende papa ;)

6. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Oke dan hoef ik niet te 'pitjesprutsen' :D;)

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij is zonnebloemolie ook prima hoor. Heb hier zelf olijfolie in huis en dat is wat minder geschikt om te verhitten dus dat gooi ik gewoon zo even door haar eten.

8. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Oke mooi want ik heb namelijk altijd zonnebloemolie in huis. Ik zou natuurlijk ook boter kunnen halen maar als het niet uitmaakt is dit net zo makkelijk.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij dochter ben ik met 6 maanden gestart met vlees en vis.

Share This Page