Heeft er iemand tips voor een gezond ontbijt? Ik ontbijt eigenlijk nooit (behalve een klein flesje yoghurt drank L Casei). Een boterham oid is niet aan mij besteed 's morgens en ik ben ook niet gek op yoghurt met fruit.. Wie heeft er ook dit 'probleem' en wie kan mij helpen? Ik wil graag gezond eten ivm ons kleine wondertje in mijn buik <3
Bakje havermout. Cruesli/muesli Drinkontbijt yoghurt/drinkontbijt fruit Wat ik weleens maakte...tosti ( nee zo slecht is dat niet, of je nu een boterham met kaas eet of hem even tussen t ijzer stopt) Vanillevla met een beetje brinta erdoor.
Ik ontbijt meestal met een lekker gevulde smoothie. Bijvoorbeeld: Spinazie (klinkt vreemd, maar je proeft er niks van! Zit wel boordevol vitamine!) Bevroren vruchten (blauwe bessen, bramen etc) zitten veel antioxidanten in Je kan er wat muesli door blenderen Hennepzaad (behoort tot de superfoods) Chiazaad Banaan/appel/peer Glas of twee glazen water En voila een super lekkere gezonde (!!!) smoothie waar je gegarandeerd vol van zit de komende uren!
ow ook ananas geeft een lekkere zoete smaak aan je smoothie! En ook een echte aanrader zijn gojibessen of cranberry's voor erboven op!
Yoghurt met alleen fruit is bij mij ook geen succes maar wel met muesli erbij. Een boterham krijg ik ook niet naar binnen. Mijn favorieten: - havermoutpap of Brinta met een appeltje erdoorheen - een avond van tevoren een trifle maken met yoghurt, bevroren bosvruchten en muesli maken(zorg dat er geen gedroogde banaan tussen zit want dat is smerig!). Doordat de muesli een nachtje weekt is hij veel lekkerder!
smorgens krijg ik ook niet veel binnen ben langzaam op gaan bouwen. eet nu een beschuit (bolletje met bruine bovenkant) zit vol met granen en zaden en een cracker met een beker melk.
Kwark, muesli en honing. Of van die Griekse yoghurt. Heerlijk! Brood lukt mij ook niet om te eten. Beschuitje wel.
Ik kan inmiddels prima brood eten in de ochtend (kwestie van doorzetten en wennen) maar hiervoor dronk ik Goedemorgen drinkontbijt of Hero fruitdrinkontbijt. Heerlijk als je niks weg krijgt in de ochtend en erg makkelijk. En dan twee uurtjes later aan een boterham.
Havervlokken bakken met een beetje boter... wat rozijnen erbij en wat honing... en dan (warm) door de (griekse) yoghurt.... Heerlijk...
In de winter ook hier havermout, brinta. Zomer's yoghurt met muesli en fruit. Ook lekker, beschuitje met huttekase en verse aardbeien. Vroeger at ik dat als ontbijtje maar nu vaak als tussendoor of voor het naar bed gaan.. heerlijk!
Het is vooral een kwestie van wennen hoor! Mijn man gaat meteen een bakje yoghurt met muesli halen als hij wakker wordt, ik douche eerst en ontbijt daarna. Voor mijn zwangerschap fietste ik eerst 12 km naar het werk op mijn nuchtere maag maar dat lukte al snel niet meer!!
Wat opties: - Havermout (ik maak het zelf, maar kan ook uit winkel (minder smaak) - Knapperige cracker met banaan - Boekweitpap (wel wat alternatief, maar vind ik heerlijk) - Melk met muesli of branflakes (cornflakes van granen) En als je niet zo'n ontbijtster bent kun je misschien een relatief klein ontbijt van hierboven nemen en dan een uurtje later een banaan of wortel of iets dergelijk opkauwen (op je werk).
Ik ben ook niet van het brood 's ochtends. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt voor je ontbijt, maar ik ben eerst begonnen met 's ochtends een banaan. (anders altijd alleen sap en koffie) Merk dat mijn maag daar nu aan went en dat ik vijf minuten later zin krijg in meer. In mijn geval een bakje muesli met yoghurt, maar kan voor jou iets anders zijn. De truuk is om je spijsvertering 'aan' te zetten. Maar ontbijten duurt dan wel wat langer.