Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

De gevreesde bacteriën blijven me toch bezig houden en kon een antwoord op deze vraag niet in de zoekfunctie terug vinden. Ik heb twee weken geleden draadjesvlees gegeten en achteraf vraag ik me af of dit wel kon.
    Mag je runderlappen / draadjesvlees (van rundvlees dus) eten als het zo'n 2 uur heeft staan pruttelen? Het vlees blijft nl toch roze van binnen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
  3. Superblijemama

Oct 26, 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Maak me nu toch echt wel zorgen na deze reactie. Wat is de kans dat ik toch te maken heb met toxoplasmose? Ben 22,5 weken zwanger..

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi superblijemama,

als je onzeker blijft zou je je vk om een bloedtest kunnen vragen (mogelijk op eigen kosten, ligt aan je verzekering). Het lastige is dat
    de titers die bepaald worden niet altijd uitsluitsel geven over of je recent een infectie hebt meegemaakt of dat het al een tijde geleden is geweest. Als je IgG antistoffen positief zijn is dat een bewijs dat je het ooit al hebt doorgemaakt en beschermd bent. Als je IgM positief is kan het een besmetting zijn die zeer recent is opgelopen, maar ook na maanden kan dit nog positief zijn en kan het zijn dat je intussen al antistoffen hebt opgebouwd.
    Maar in je bloed kan gekeken worden en dan kan de vk bekijken of de uitslag iets nuttigs laat zien.
    De kans is echt heel klein dat je net van dat kleine stukje vlees toxoplasmose hebt opgelopen hoor, maar ik kan het natuurlijk nooit uitsluiten. Bespreek het vooral even met je vk als je er mee blijft zitten.

Groetjes Brigitte

Share This Page