Vlees

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JChris, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Ik ben heel erg benieuwd of jullie je kindje vlees geven en zo ja, hoe?
    Onze ervaring is dat ons zoontje van vandaag precies 1 jaar (leuk detail) het niet goed weg krijgt.. alvast bedankt!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier krijgt ze alles wat wij ook eten gewoon in kleine stukjes van 1cm ongeveer.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ligt eraan welk vlees en hoe zacht het is/Hoe makkelijk het kauwt of dl het krijgt of niet..
    Wat droger vlees zoals karbonade krijgt ze dus niet want ze eet het voor nu nog niet.
    Maar worst of gehakt of kippendijtjes vind ze heerlijk en makkelijk te kauwen.
    Slavink en boomstammetjes zijn natuurlijk ook van gehakt dus eet ze prima.
    Ze lust ook heel graag vlees.
    We geven het ook gewoon in stukjes zoals we het zelf ook eten of met gehakt een wat groter stuk dat ze zelf kan afbijten.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ze krijgt nog niet heel vaak vlees.
    Maar als ze het krijgt maak ik het in kleine stukjes en dat kauwt ze allemaal goed weg.

Eet hij brood met korst? Hiermee kan je het kauwen ook goed stimuleren.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Hier krijgen ze gewoon vlees in kleine stukjes

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Gefeliciteerd!
    Wij gaven toen nog erg weinig vlees, omdat ze het niet wou eten.
    Gaandeweg is ze wel wat meer vlees gaan eten. Gehakt bijv. kun je makkelijk ergens doorheen doen. Ik zou verder gewoon kleine stukjes proberen te blijven geven.

7. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ze vindt vlees erg lekker, maar krijgt nog niet alles goed weg omdat ze nog maar 2 tandjes heeft.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Hier krijgt ze wel vlees. Van hamburger, ham tot cordonblue, net wat wij eten en zij ook mag. Niet veel ,denk 50 gram. Niet elke dag, soms heb ik niks voor haar ( als wij bijv speklap eten) dan krijgt ze meer groente. Taai vlees krijgt ze niet

Ze eet altijd eerst het vlees op :p

Gefeliciteerd met je kleintje :)

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Hier bied ik het bijna dagelijks aan, maar hij moet er niks van hebben. Ik bied het iig niet in te kleine stukken aan, want dan slikt ie het in één keer door.
    Vis vond hij overigens wel erg lekker en krijgt hij heel goed weg (is natuurlijk ook lekker zacht). Dus dat eten we een aantal keer in de week. I.p.v. vlees doen we ook weleens een gekookt eitje.

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vanaf acht maanden prakte ik al kleine stukjes gehakt door zijn eten. Nu maak ik een mini gehaktballetje en haal er een stukje af en die kauwt hij erg goed. Rundvlees/draadjesvlees krijgt hij ook of een slavink. Hij vindt eten sowieso heerlijk. Hij eet de laatste tijd als een bootwerker! Zal wel een groeispurtje zijn.
    Oh ja, ZL krijgt niet iedere dag vlees. Beetje om de dag of net hoe het uitkomt. Ik doe ook wel eens gekookt ei door de spinazie voor hem.

11. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Mijn ventje eet al vanaf 7 maanden vlees. Hij krijgt eten rapley stijl. Ik maak van kipfilet dan kippengehakt en gewoon gehakt lust hij ook graag

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter van 13 maanden eet gewoon met de pot mee. Dus ook vlees. Wel kleine hoeveelheden, en soms is het meer kauwen en proeven dan daadwerkelijk eten. Maar dat is prima :).
    Stoofvlees, gehakt, worstjes, entrecote, kip, ze lust alles :)

Deel Deze Pagina