Wat eten jullie voor kerst als zwangere?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patri1982, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik moet de 24ste koken maar ik weet echt niet wat ik moet maken. Maak normaal gesproken een rosbeef, een rollade of entrecote, maar dat mag ik dus niet! De 25ste eten al een kalkoen, dus dat kan ook niet.
    Ik wil wel graag vlees, maar geen gevogelte. Ideeen?

2. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rollade mag wel toch? Goed gegrild? En varkenshaas goed doorbakken. Oh en ik heb dit weekend kalfsmedaillon gegeten, goed doorbakken en een deel gestoomd om het mals te houden. Verrukkelijk!!

3. Eslin

Eslin Lid

29 sep 2013
    42
    3
    8
    NULL
    NULL
    Wij gaan gehaktbrood maken (met ontbijtspek erom heen en dan in de oven). Een ander idee is gevulde varkenshaas met brie of geitenkaas erin en bacon erom heen. Moet ie wel goed doorbakken worden natuurlijk, maar als ie gevuld is wordt het niet zo droog :)

4. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Waarom mag je geen rollade? Die braad je toch helemaal gaar? Of misschien heb ik heel wat anders in m'n hoofd haha.
    Wij gaan 1 dag gourmetten dan kan zelf kiezen wat ik eet.
    En 1 dag maakt m'n vriend eendenborst.
    Dus heb helaas verder weinig ideeën voor je :(
    Misschien ook gourmetten of fonduen?

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij gaan voor gourmet maar we nemen geen schotels waar kip in zit.

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik vind goed doorbakken lamskoteletjes altijd wel lekker en feestelijk bovendien. Of beenham uit de oven met een lekker sausje?

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wij gaan ook gourmetten en dan kan ik mooi kiezen wat ik eet.

Of wat dacht je van een lekker stuk vis?

8. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Iets van stoofvlees zou ook kunnen?

9. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik zie ook niet in waarom je geen rollade mag?

10. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    1ste kerstdag varkenshaas met katenspek en groente in een roomsaus uit de oven. Lekker met aardappeltjes en groenten. 2de kerstdag gaan we gourmetten.

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Entrocote mag ook wel, als je het maar goed doorbakt. Je mag geen rood/rauw vlees. Als je een biefstukje in reepjes snijdt en goed bakt, dan dat gewoon hoor. Alvast fijne dagen!

12. xeva

xeva Actief lid

30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoezo zou je geen kip eten?
    Dat bak je toch door neem ik aan. Je eet ook geen half doorgebakken kip als je niet zwanger bent..

13. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Hier wat tips van een medewerkster slagerij....

Lekker lamsboutje, lamsrack, gevulde varkensfilet.

14. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Je kan ook een stoofrollade nemen, rund of varken! Die worden helemaal gaar en is dus geen probleem!

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wat ook erg leuk is om te serveren zijn van die luxe stoofpotjes, moet je alleen van die kleine pannetjes kopen. Ziet er luxe uit en alles is goed gaar wat er in gaat.

16. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Niet veel anders. Alleen de eerste kerstdag uit eten bij de Chinees zonder sushi.

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Er kwam laatst uit berichten dat veel gourmetschotels niet fris zijn. Daarbij heb ik een vriend die geen rekening houd met wat hij voor rauw en gebakken gebruikt. Ik ben een beetje een miep wat dat betreft, dan vergaat mijn eetlust. Ook al is niet zwanger ben, maar nu al helemaal.

18. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Ik ga ook lekker gourmetten en gewoon erop letten dat alles goed doorbakken is..
    Een rollade kan indd prima.. Of zoals anderen al zeiden lekker een varkenshaasje met spek eromheen, gebakken aardappeltjes erbij.. Heerlijk😋 verder gaan we nog uit eten bij de chinees dus kan ik ook zelf alles kiezen

19. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    1e kerstdag gaan we gourmetten en de 2e maakt mn vriend gevulde varkenshaas met allerlei lekkere bijgerechten, zoals boontjes met spek, gebakken aardappelen etc.

20. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Veel goede tips las ik al.. Ook misschien lekker; varkenshaas of kipfilet een stukje opensnijden, vullen met Philadelphia en honing, omwikkelen met rauwe ham en in de oven bakken..

Deel Deze Pagina