Nou de titel zegt het al ik ben vandaag 5 weken en 1 dag zwanger (al voelt het nog niet zo hihi) maar ik lees nu al van vrouwen dat ze een echo afspraak hebben voor juni of eind mei enz... ik ga volgende week 10 dagen op vakantie ik ben ook heel bang voor een miskraam dus zou ik nu al wel bellen mag ik ook weer afbellen mocht ik een miskraam krijgen.. ik hang dus enorm in dubio ... wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?
Bij mijn eerste meteen gebeld. Bij deze zwangerschap rond 7 welen omdat ik nog aan het idee moest wennen hihi(onverwacht zwanger). Meestal word er een echo rond 10 weken ingepland. En mocht het misgaan dan kun je uiteraard gewoon de vk bellen die weten dan wel wat er eventueel nog moet gebeuren. Het fijne van snel aanmelden is dat je een vraagbaken hebt. Ow en natuurlijk gefeliciteerd!
Ik heb ook rond de 5/6 weken gebeld en een afspraak gemaakt zo uit mijn hoofd voor rond de 9/10 weken. Vk geeft dit wel aan als je belt. En afbellen kan natuurlijk altijd.
Ten eerste: Gefeliciteerd! Bij iedere vk is het weer anders. Ik had de dag na mijn positieve test gebeld en had bij 8 weken een echo. Ik zou dus zeggen: bel gewoon de vk en zij geeft wel aan wat handig is, wanneer je zou kunnen komen etc. Stel gewoon meteen al jouw vragen, daar zijn ze ook voor!
Gewoon meteen bellen, hun bepalen wanneer je eerste afspraak en de eerste echo. Als je meteen bel beteken dat niet dat je morgen een afspraak hebt. Voordeel is dat als er iets is, bloedverlies, krampen oid zij al op de hoogte zijn van jouw zwangerschap en je even kan bellen om te overleggen. Mocht je een miskraam krijgen is het juist fijn dat de vk daarvan op de hoogte is omdat zij jouw dan kunnen begeleiden met het verloop daarvan. Ik denk dat dat het voor de vk ook fijn is als je op tijd belt want ze hebben meestal een volle agenda.
Hier ook vrij snel gebeld, met 6w, met 7w hadden ze al plek voor een intake, dus toen kregen we al de eerste echo. Allemaal vroeg, maar niet té vroeg. Mijn redenering was ook dat als ik bv ineens bloedverlies zou hebben, ik liever meteen een vk bel dan zelf af te wachten ofzo, dus dan is aanmelden wel fijn.
Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter niet meteen gebeld. Ik wist via de website van de vk-praktijk waar ik heen wilde, dat ze toch pas een intake deden vanaf een week of 8. Je mocht je wel eerder aanmelden, dan kwam je in hun systeem, maar bij een vroegere termijn deden ze nog geen intake. Achteraf heb ik spijt gehad dat ik niet eerder gebeld heb. Ik kreeg namelijk met 5.3 wk een heftige bloeding ben daarmee toen naar de ha gegaan. Die verwees me voor een echo naar het zh, maar die mocht van haar pas met 8 wk gepland worden, want "eerder kun je toch geen kloppend hartje zien, dus dan weet je toch niet of het nog leeft". Achteraf had ik liever de vk kunnen bellen. Ik denk dat ik daar wel sneller een echo had kunnen krijgen, om te kijken of er überhaupt nog wat zat. En dan een paar dagen / week later nog een keer, om te kijken of het in de tussentijd gegroeid en ontwikkeld was. Dan had ik al veel eerder geweten dat het nog goed zat, in plaats van 2.5 week in spanning zitten. Bij een volgende zwangerschap ga ik me dan ook meteen aanmelden bij de vk-praktijk, zodat ik ook het gevoel heb dat ik hen kan bellen als er iets is.
Ik belde de dag van de positieve test was toen 4 weken zwanger. Vind het fijn om ergens naar uit te kijken
Ik ben via mmm in verwachting en had na tp afspraak staan in zkh voor evaluatie. Hier dus heengegaan en was toen 4w5dage. Krijg bij hun ook eerste en tweede echo. Eerste krijg ik met 6w5d. Dan kunnen ze hartje zien en of in baarmoeder zit. Maar meeste zonder voorgeschiedenis krijgen bij 10w pas eerste echo. Moet doen wat bij jou goed voelt.
Bij mn zoon was ik 7weken en 1dag Bij deze mag ik 27mei terecht al ) Dan ben ik 6weken en 3dagen banner Klopt volges mij niet elke site zegt iets andres Maar je kan gewoon bellen hoor K heb nooit gezien een echo pas met 10week mag Dit is mn vierde zwangerschap had ze allemaal Met 7weken .... Want vanaf 5.5 week klopt Het hartje vaak al als je geluk hebt
Hay bedankt voor jullie reacties ik belde gisteren en zei ook sorry als ik te vroeg ben nou ze vond het helemaal niet te vroeg en was super enthousiast.. nu voel ik me ook ineens echt zwanger haha ik ga dus bijna op vakantie nu wil ze dat ik al voor de vakantie even langs kom gewoon intake denk ik maar woehoe! Hihi
Ik heb vk gebeld met 4 weken en 3 dagen ofzo. Ik heb mijn eerste echo met bijna 7 weken... Dit ivm verhoogde kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Los daar van, ik hoop dan ook een hartje te zien..