Vleesboom?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door femm88, 7 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Bij de 12 weken echo was een vleesboom te zien van 2.5 x 1.5.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ze heeft er eigenlijk niet veel van gezegd en zelf was ik ook niet echt onder de indruk, maar als je dan thuis komt ga je toch meer googlen..
     
  2. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Niet googelen hoor, daar lees je altijd de meeste horrorverhalen die vaak nergens op slaan. Bel maandag even naar de verloskundige en vraag er naar. Zij weet vast wel hoe of wat. :)
     
  3. Nehneh

    Nehneh Niet meer actief

    Ik had er ook 1. Kan in principe geen kwaad. Ligt er wel aan waar hij zit. Bij mij zat hij ie hoog in de baarmoeder wand en en was groter. Nergens last van gehad. Vleesbomen komen zo vaak voor.
     
  4. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ja, ik heb ze iedere zwangerschap. Daarna gaan ze vanzelf weer weg, iets met hormonen.
    Bij de 12 weken echo was een grote van 4x4 cm te zien. Niks ergs aan :)
    Vorige zwangerschap is eentje tot 6 cm gegroeid, geen last van gehad.
    Alleen als ze voor de uitgang van de baarmoedermond liggen, kan dit problemen bij de bevalling geven, als het kindje er niet "uit" kan.
     
  5. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een vleesboom gehad van 5x5 aan de buitenkant in de wand van de baarmoeder. Daar had ik veel pijnklachten van. Eerst werd gedacht aan een liesbreuk of iets dergelijks. Maar bij een echo kwam dit aan het licht. Het kon geen kwaad. Alleen de pijnklachten waren heel vervelend. Bij de minste beweging en inspanning had ik veel pijn. Maar dan ook een stekende pijn. 1 dag heb ik gehad dat ik bijna niet bewegen kon van de pijn. Daarna is dat weer afgenomen tot af en toe scherpe steken. Ik was toen 23 weken zwanger. De pijn zal ook wel gekomen zijn door de groeiende baarmoeder en dat de vleesboom ergens tegen gedrukt heeft.

    Andere 2 zwangerschappen zagen ze geen vleesboom meer. Waarschijnlijk gekrompen.
    Nu (niet zwanger) heb ik af en toen net boven mn lies aan de kant waar ik de vleesboom had nog weleens scherpe steken bij een bepaalde houding of beweging. Maar verder geen last meer.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Vleesbomen komen vrij veel voor. Lang niet allemaal leveren problemen.

    In mijn familie komt t heel heftig voor maar los van zwangerschappen. Menig tante in mijn familie is ongewenst kinderloos gebleven daardoor en ik ben sinds jongs af aan al gewaarschuwd en gecontroleerd maar tot op heden geen issue eigenlijk.
     
  7. Annalina

    Annalina Lid

    2 aug 2016
    34
    14
    8
    Ik heb 2 vleesbomen in de baarmoeder. 1 van 4 en 1 van 3 cm. Het kan verder echt geen kwaad en er is ook niemand die zich hier zorgen om maakt. 3 april heb ik een echo om te kijken of ze niet voor de ingang zitten.
     

Deel Deze Pagina