heel vervelend inderdaad al die opmerkingen. Eigenlijk zou ik het liefst een opmerking terug maken, maar helaas komen bij mij de meeste bij mijn zus vandaan die een eetstoornis heeft. Dus daar kan ik niet zomaar alles tegen zeggen. Maar soms dan heb ik wel echt de behoefte om een rotopmerking terug te maken, want af en toe word ik er knettergek van.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten om het wat duidelijker en minder vriendelijk te gaan aangeven als een opmerking echt niet leuk is. Vanmiddag al begonnen bij mijn moeder. Ik was nog geen 2 minuten binnen of ze riep al hoe breed ik aan het worden ben (ze heeft mij gisteren nog gezien dus lijkt mij niet dat ik binnen een dag centimeters breder ben geworden). Mijn reactie (na aanleiding van jullie grappige opmerkingen) was: ja dat is er over een paar maanden weer af hoor, wat is jou excuus? Werd een beetje weggelachen. Toen ze later weer over de toegenomen omvang van mijn buik begon heb ik haar uitgelegd dat ik vandaag 23 weken zwanger ben en de baby zo'n 30cm. Ook heb ik haar verteld dat mensen op werk juist vinden dat ik zo'n bescheiden buik heb voor de termijn. Ze zei er van overtuigt te zijn dat ze dat enkel zeggen om aardig te zijn en dat ik echt fors aan het worden ben. Nou ja ik heb in ieder geval van mij afgebeten en blijf dat doen, dan moet de lol er toch af gaan. Zelf ben ik altijd de eerste die iemand met onzekerheden een hart onder de riem steekt en daarnaast heb ik nooit anders dan zwangere bekenden gecomplimenteerd met hun mooie buik omdat ik zwangere vrouwen er mooi uit vind zien. Ik hoop er dus aan te gaan werken om mijzelf ook zo te gaan zien want ik vind het zonde als ik dat mis loop.
Ohhh dit is zo herkenbaar... Ook een goeie: ja je kan zien dat jij een meisje krijgt, jongens laten hun moeder stralen en meisjes zuigen alle energie op. Uhm, ja dank je? Ook ik ben slank, kan eten wat ik wil maar krijg er geen grammetje aan. Ik weet dat dat voor sommigen een droom is, maar ik wou graag lang borstvoeding geven en ik werd steeds magerder. Zelf vond ik dat niet zo leuk, maar ik at goed en was niet vaker ziek ofzo dus ik ga ervan uit dat mijn lijf wel gewoon gezond was/is. Jammer genoeg kreeg ik zodanig veel opmerkingen van iedereen in mn omgeving, vrienden collega's familie, dat ik me echt lelijk begon te voelen. Terwijl ik maar 3 kilo was afgevallen op 6 maanden tijd! Maar ja als je al mager bent zie je dat heel snel. Ik heb het een beetje achter mij kunnen laten, ben nu zwanger van nummer 2 en ik begin 3 kg lichter aan deze zwangerschap. Als we het bekend maken krijg ik vast naar mn hoofd geslingerd dat ik al zo mager ben en dat dat niet gezond is en weet ik wat nog. Nou, ze passen maar op want ik laat mn hormonen los!
Yup herkenbaar, zodra je zwanger bent menen mensen dat ze alles maar kunnen zeggen Ik kreeg al vanaf 8 weken een dikke buik, ondanks dat het mijn eerste zwangerschap was en kreeg direct al steeds de vraag of het geen 2 kindjes waren, 1 keer is leuk, 2 keren minder en als je steeds dezelfde vraag krijgt dan word je er chagrijnig van :x Ik ben altijd erg onzeker over mijn uiterlijk geweest en was voor de zwangerschap 20 kg afgevallen en voelde me eindelijk goed in mijn lichaam, helaas door de zwangerschap 30 kg bijgekomen ondanks dat ik wel heb opgelet maar tja, ik had een mega buik en hield enorm veel vocht vast, en dan bedoel ik echt ENORM! Dan kreeg ik ook vaak opmerkingen, zeker vaak de vraag of ik niet voorover viel en dat ik er toch wel opgeblazen uitzag, tja niet raar als je ruim 10 kg aan vocht vasthoudt :x Vond het al erg genoeg zonder dat mensen me er ook nog eens op deden wijzen! Direct na de bevalling was ik dus al 15 kg lichter dus dat wil wel wat zeggen, ondertussen ben ik nog wat gewicht kwijt maar heb wel nog ruim 10 kg te gaan, dat raak ik ook nog wel kwijt maar heeft tijd nodig. Heb echt nog zo'n hangbuikje
Herkenbaar. Op het werk kunnen al die mannen er wat van. Bollie, bolletje, dikzak etc. Vorige keer zei iemand: God wat heb jij een dikke pens!. Ik antwoordde met; Ik ben zwanger, wat is jou excuus? Diegene heeft ook niks meer gezegd en glimlacht alleen nog naar me . Tegen de meeste zeg ik overigens Ja mooi he! Of; Jup en ik ben er trots op. Probeer het jezelf zo min mogelijk aan te trekken en wees trots op hoe je er uit ziet!
Hè wat vervelend! Ik voelde me zelf erg onzeker en zei dat vaak tegen mijn man. Dat ik me dik voelde (en vaak daarachter aan dat ik ook niet mocht klagen maar dan had Ik het toch gezegd). Ik hoop dat je eruit komt en toch naar het familiefeest kunt. Misschien Door dit uit te spreken naar de mensen die erg dicht bij je staan, zodat zij je ook een beetje kunnen beschermen op de dag tegen dergelijke opmerkingen en je een knuffel kunnen geven als er een harde opmerking komt. Succes!