Veel harde buiken met 28 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Yonfi, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yonfi

Yonfi Lid

2 apr 2008
    27
    0
    0
    Hoi,

Ik heb nu vorige week voor het eerst echt harde buiken gehad dat het een soort vervelend gevoel was. Nu heb ik vandaag de hele dag door aardig veel harde buiken gehad. Niet regelmatig, maar wel dat ik dacht, heb ik nu alweeer een hardebuik?
    Nu heb ik ook al een tijdje last van een behoorlijke rugpijn onderin mn rug. Dat is sinds vandaag ook weer heel erg geworden..
    Heeft iemand hier wat meer info over?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben je druk of gestresst? Daar kan het door komen. En anders misschien even de vk bellen. Het zal vast niets zijn, maar het is toch fijn om dat even van een deskundige gehoord te hebben ;)

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Zou ook voor de zekerheid je urine laten testen, misschien heb je wel een blaasontsteking.

4. Yonfi

Yonfi Lid

2 apr 2008
    27
    0
    0
    Ok, alvast bedankt voor jullie tips. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik gister de hele avond nog vrij lang last heb gehad. Ik heb wel goed geslapen en tot nu toe valt het vandaag heel erg mee. Maar het klopt wel dat ik erg veel aan mn hoofd heb en redelijk loop te stressen. Ik wacht nu nog een paar dagen af hoe het verder gaat, anders bel ik even de VK.

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ben net terug van de verloskundige, en heb het ook gehad over harde buiken. Heb er ook meer last van de laatste 2 weken. Ook alsof ze niet helemaal weggaan, maar steeds blijven hangen. Krijg het er benauwd van als mijn buik stijf wordt. Het kan eigenlijk niet zoveel kwaad, mits er echt regelmaat in komt. Hou het voor jezelf eens even bij. Bij mij lijkt het wel alsof zodra ik eraan denk, het opkomt....
    Ik kreeg het advies om tussen de middag een uurtje te rusten verplicht. Weet niet of dat kan met mijn werk, maar probeer wel wat rustiger te doen. Een harde buik voelt schijnbaar als een omhelzing voor de baby en stimuleerd de hersens van de baby. Misschien geeft dit je een positiever gevoel?
    Succes ermee!

6. Yonfi

Yonfi Lid

2 apr 2008
    27
    0
    0
    Bedankt voor je bericht Meesje. Ik heb hier wel wat aan denk ik. Ik ben vanmiddag ook eerder naar huis gegaan van mn werk en probeer het wat rustiger te doen. Ik voel me al wel iets beter..

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hi hier hetzelfde...
    en ook de (menstruatie-pijn) onderin me rug.... dacht dat het "normaal"was ..... en de eerste zwangerschap helemaal geen harde buiken gehad... maar lees er wel meer over.....

Vandaag toch maar gemeld bij de vk...., kreeg meteen te horen dat ik 1 week rust moet nemen en niets mag doen... (stofzuigen, tillen etc...)...
    moeilijk met een dreumes van 20 maanden....
    moet daarna kijken of het beter gaat....

xxmona

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je merkt op die manier gewoon echt dat je het rustig aan moet doen tijdens je zwangerschap. Als ik een tijdje druk ben, dan voel ik dat direct. Last van harde buiken, misselijkheid die weer opkomt, moe zijn... Voor mijn gevoel moet ik continu rusten.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat betekend dat je het rustiger aan moet doen, het is een waarschuwing van je lichaam.
    Zeg het even tegen de vk.

10. Yonfi

Yonfi Lid

2 apr 2008
    27
    0
    0
    Iedereen weer bedankt voor de tips! Het gaat al iets beter. Ik heb gisteren ochtend eerst maar eens een zwangerschapsmassage gedaan en dat was zo heerlijk en ontspannen. Dat kan ik echt iedereen aanraden!
    Verder elke avond in alle rust ontspannen met een warme kruik in mn rug doet ook wonderen.

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hallo ik had dit ook heel erg en als het geen blaasontsteking is zou ik toch zeker mijn vk bellen! want ik dacht van nah zal wel meevallen en wou ook niet steeds me vk bellen met van alles en nog wat maar toen ik er met 33 weken wat van zei was het wel al bijna te laat en moest ik meteen naar het ziekenhuis en aan de weeenremmers omdat me kind al "bezig" was zeg maar! dit kan dus wel een voorteken zijn... zeker even aangeven bij je volgende afspraak en als het erger wordt gewoon bellen!

12. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Female24: Hel herkendbar jouw verhaal!
    Heb zelf afgelopen weekend in het ziekenhuis doorgebracht omdat ik 1, 5 uur lang om de 3 minuten harde buiken kreeg. Ook mij werd verteld dat ik misschien al kon gaan bevallen. Met 29,5 weken dus veel te vroeg.
    Bleek ook een blaasontsteking te hebben waardoor die harde buiken kwamen.
    Dus iedereen die twijfeld; laat echt je urine nakijken, want dit meemaken is echt geen lolletje! Je schrikt je helemaal wezenloos!
    X

13. wesselink

wesselink Lid

7 apr 2008
    19
    0
    0
    huismoeder in spe
    hoi hoi,
    ik had gister hetzelfde probleem, hoofdpijn, duizelig, misselijk en harde buik, pijn in de rug vlak onder de nier streek. ik heb toch even de verloskundige gebeld en ja hoor, bloed onderzoeken urine onderzoeken dus op naar het ziekenhuis( uit voorzorg) anderhalf uur aan de hart film dat was gelukkig goed. ik blijf nu onder controle en moet elke dag rusten van 12 tot vier. doe ik dat niet dan moet ik de rest van de zwangerschap in het ziekenhuis door gaan brengen. ik had namelijk ook eiwit in mijn urine wat weer kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging.
    dus mijn tip bel zo wie zo liever 1 keer te veel dan 1 keer te weing. zo weet je zeker wat er wel of niet is en zijn ze er op tijd bij. het is niet voor niks dat ze geen risico nemen met zwangere vrouwen! dus laten we het zelf a.u.b. ook niet doen!

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja dat is zeker geen pretje! bij mij bleek het geen blaasontsteking maar wel een verkorte baarmoedermond en later (3 a 4 uurtjes was me van geen kwaad bewust!) werd dit ontsluiting en moest ik meteen aan de weeenremmers e.d. en mocht de eerste 10 dagen ook niet meer weg! en daarom probeer ik ook zo duidelijk te maken dat je het echt na moet kijken want ik was emotioneel n wrak want je voelt je op zo'n moment echt een slechte moeder alsof je het gewoon niet "af kan maken" zeg maar! je bent zo bang dat je kindje te vroeg komt en dat ze dan niets meer kunnen doen en dat ze er iets aan overhouden! dus gewoon niet twijfelen beter 1 keer teveel gebeld dan 1 keer te laat...

Deel Deze Pagina