gebeurd hier ook regelmatig. Maar af en toe zijn ze ook wel erg makkelijk hoor en leggen ze de open verpakking gewoon op het torentje in de koelkast. T is ook wel heel veel moeite om een extra bakje uit het kastje naast de koelkast te pakken Ik heb een torentje van de ikea. Werkt prima. De verpakking blijft er overigens wel omheen. Dus met open verpakking in het bakje. En per bakje maar 1 soort.
Hier idem. Ik zie ook niet in waarom het vies zou zijn om de vleeswaren los in het bakje te doen. Als er een soort vleeswaren op is, wassen we dat bakje eerst weer af voordat er iets anders in gaat. En met verpakking in het bakje lijkt me alleen maar reuze onhandig.
En dan te bedenken dat je het vleeswaren ook nog in je mond stopt, iel... Hier ook een torentje (en dus zonder verpakking erin). Maar als ik het niet in het torentje doe, gebeurt het niet. Maar dat vind ik zelf geen probleem. Hier ook zelden meer dan 3 soorten vleeswaren.
Wij hebben wel eens nep vleeswaren maar die liggen gewoon los in de verpakking in de koelkast. De meeste verpakkingen kan je best goed weer dichtdoen en wij hebben geen spullen wat erg stinkt dus daarvoor maakt het niet uit.
Ik heb wel eens lookworst en salami en als je die in de winkelverpakking laat die zegt hersluitbaar te zijn dan ruik je het nog steeds in de koelkast. In de bakjes dus niet. En ik vind het ook handiger met de kinderen. Die pakken uit de bakjes en zetten ze terug terwijl als het in de verpakking blijft dan doen ze het zakje er niet om en laten het gewoon op het aanrecht staan en dan heb je half uitgedroogd beleg dat ze met geen vinger meer willen aanraken.
Wij hadden ooit een torentje, maar vond het zelf maar veel ruimte innemen en gedoe om t erin te stoppen . We hebben nu een wat grotere koelkastbak waar alles in zit wat open is. Pakjes vleeswaren gewoon in eigen verpakking/zakje, meeste is tegenwoordig makkelijk weer te sluiten. Boterkuipje, saladebakje, verpakking kaasplakken e.d. zit er ook bij in. De dichte verpakkingen liggen op een andere plek. Kaas als stuk ligt op een andere plek.
In de verpakking op een stappeltje weer terug in de koelkast. Zo'n bak geprobeerd maar dat werkt hier gewoon niet. En dat terwijl mijn voorraad en keukenkasten volledig in bakken, gelabelt en wel zijn in gedeeld. Op de een of andere manier is mijn koelkast als enige gedoemd een chaos te zijn.
Klopt, ik had vorige week een paar plakjes salami die ik voor op de pizza had gekocht, over. De 3 vleeswarenbakjes waren allemaal nog in gebruik dus heb ik er maar even een plastic zakje omheen gedaan (met sluitklip) aangezien de verpakking ook nog eens niet hersluitbaar was. Maar dat ruik je dus echt in de koelkast dan, ook als het zakje goed afgesloten is. Terwijl dat niet het geval is als het in een bakje zit.
Ik heb 2 torentjes van 3 bakjes. Soms gaat het 2e torentje ook in de koelkast. 4 wil ik nog wel stapelen maar meer dan maak ik een 2e torentje. Handiger voor de kleinere handen in het gezin. Een paar soorten beleg laat ik af en toe wel in de originele verpakking als ze goed afsluitbaar is maar dat gebeurt niet vaak.
Jup hier ook in gebruik. Vleeswaren is maar beperkt (te vaak ongebruikt weg moeten gooien) maar de boter, smeerkaas etc kieper ik er ook in.
Heb ik ook hoor. Terwijl ik weet dat t praktisch hardstikke onzin is maar bij mij gaat er ook gelijk een "ieuw" gedachte op. In de verpakking vind ik t wel fijner, staat de houdbaarheidsdatum er tenminste op. Bij mij thuis vroeger was houdbaarheidsdatum nooit een issue, dat haalde t nooit. Hier is t al vrij vaak overschreden dus haalde ik nog minder vleeswaren.