Hoi Ik kwam er vanmorgen achter dat ik gisteren vleeswaren (gelderse gekookte worst) heb gegeten, waarvan de houdbaarheidsdatum verstreken is. Op het pakje stond 26-01 en ik heb hier 2 plakjes van gegeten op 30-01. Het pakje was tot gisteren nog wel gewoon dicht. Ik ben momenteel ruim 38 weken zwanger. Moet ik me nu zorgen maken om de listeriabacterie? Wat moet ik doen? Mvg Martha
Hallo, Ben je er ziek van geworden? Zo nee niks aan de hand. Mocht je er wel klachten van hebben zoals diarree, overgeven, koorts dan contact opnemen met je verloskundige. Groetjes Ineke
Hoi Bedankt voor de reactie. Ik ben 3 dagen na het eten hiervan bevallen van een gezonde baby. Zijn er nog dingen die ik bij de baby in de gaten moet houden? Het valt me nml op dat ze erg veel poept. Ze krijgt flesvoeding en poept echt bij elke fles. Is dit normaal of zijn er dan nog andere dingen om op te letten? Kan dit met het eten van die vleeswaren in verband staan?
Hallo, Gefeliciteerd. Die kleine kan hierdoor niet ziek van worden zijn. Het vele poepen is normaal bij pasgeborene. Groetjes Ineke