Shake dieet?

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Jun 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Iemand ervaring met een shake-dieet? Zoals die van Body&Fit.
    Nu spreekt het mij meer aan dan andere diëten, aangezien ik moeite heb met een grens trekken om het zo te zeggen.

Dit is dus mooi mijn levensstijl, zoals deze nu is, doorbreken en weer opbouwen naar iets waar ik tevreden over kan zijn. Natuurlijk met genoeg beweging, maar dat doe ik al.

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben 16 kilo afgevallen met weight care.
    In ongeveer 3 maanden tijd.
    Ik vond het goed te doen en de shakes vullen ook echt.
    Daarnaast mag je gewoon rauwkost en fruit en ook gewoon avondeten, wel nam ik dan meer groenten.
    Af en toe ook wel eens gezondigd en een patatje gehad ofzo.
    Toen ben ik gestopt...want ik hield het niet echt meer vol.
    2 kilo weer aangekomen, maar ik wist dat dat zou gebeuren omdat je weer normaal eet.
    Nu eet ik mager en sport ik erbij en ben ik 4 kilo afgevallen.
    Zit nu op -18 kilo. Deze kilo's gaan er wat minder snel af als met weight care, maar dat is ook logisch.
    Kortom ik ben erg tevreden.

3. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb wel de afval eiwit shakes van body & fit gebruikt, maar nooit als vervanging van maaltijden. alleen als aanvulling voor bij het sporten (voordat ik beter wist)

ik denk dat je het alleen maar moeilijk gaat krijgen als je geen grenzen kan trekken.. je neemt die shakes, houdt honger en 's avonds prop je je weer helemaal vol. en wat doe je als je stopt met de shakes? opbouwen? en kan je jezelf dan wel beheersen? dan is het toch slimmer om uitgebalanceerd te eten zonder hongergevoel? :) ok het is minder "makkelijk" maar je hebt er wel meer aan op lange termijn.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    zou nooit aan shakes beginnen....
    natuurlijk zul je gauw resultaat zien, maar je hoort toch eigenlijk altijd dat als je ermee stopt je 3x zo veel aankomt, 3x zo snel en je uiteindelijk dikker bent dan je was voordat je aan de shakes begon.

nu ben ik een tegenstander van crashen en shakes, dus nee ik zou t niet doen maar zou op zoek gaan naar een goede consulente/dietist die jouw wel over die streep kan trekken, je kan motiveren en die je aanmoedigt het vol te houden.

ombuigen wen je gauw aan.

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Tja, dat hoor je inderdaad vaak. Maar ik kan je hierbij melden dat ik 40 kilo ben afgevallen mbv shakes en nu inderdaad een heel andere levensstijl heb opgebouwd, slechts 4 kilo ben aangekomen in 1 jaar tijd, maar dan vooral spieren (!) door het vele sporten wat ik ben gaan doen.

Ik vond het een super hulpmiddel, maar het echte werk begint pas wanneer je de kilo's kwijt bent. Dan ga je opnieuw leren eten en bewegen en dat dien je de rest van je leven vol te houden. Ik ben blij dat ik aan de shakes ben begonnen en dat ik er nu ook weer vanaf ben.

En ik vind dat verhaal dat je al je gewicht zo weer terug hebt en dat je er zelfs dikker van word, heel erg flauw. Dat heeft natuurlijk niks met dat dieet te maken, maar met je eigen gewoontes.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens :)

Het werkte voor mij super goed; snel resultaat en daarna een gezond eet- en leefpatroon aannemen waardoor je echt niet weer aankomt!
    Sporten en anders gaan eten gaf zo langzaam resultaat, dat het mij helemaal niet motiveerde daarmee door te gaan.
    Nadat de kilo's er af waren door een totaalvoedingsdieet, was ik daar zo blij mee dat het vanzelf ging om m'n eet- en levenspatroon blijvend te veranderen. Ik kan het iedereen met veel overgewicht aanraden.

Ik heb het Cambridge dieet gevolgd. Later heb ik zelf nog wat kilo's er af gekregen door Modifast te nemen ipv de Cambridge producten, maar ik heb daarbij wel het systeem van Cambridge gebruikt.
    Cambridge volg je bij een consulent: deze vertelt je precies wanneer je een eetweek moet houden, wat je dan mag eten en helpt je na afloop met een hele rustige opbouw weer naar gewoon eten: in mijn ogen cruciaal om te zorgen dat je geen jo-jo effect krijgt en weet wat je doet. Wanneer je op eigen houtje producten neemt en daarna van de ene op de andere dag weer normaal (gezond) gaat eten, schrikt je lichaam en slaat alles op. Mijn advies is dus om het onder begeleiding van een (Cambridge) consulente te doen.
    De weegmomenten iedere week zijn ook een mooie stimulans.

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Hier ook Cambridge inderdaad, met een hele fijne consulente. De producten waren ook goed te doen.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Dat heb ik dus ook! En dat is ook mijn doel, gewoon even weer met 0 beginnen zeg maar.
    Eerst de slechte gewoonte afleren voordat ik aan de goede begin.
    Kijk ik heb natuurlijk wel mijn voornemens, maar met een vent die alles kan eten wat hij wilt is het moeilijk om gemotiveerd te blijven.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Dit is echt zooooooooo overdreven....
    Je bent er altijd nog zelf bij.
    Ik gebruik wel een Shake alleen sochtends, maar crash niet hoor.
    Ligt helemaal aan jezelf!

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik zeg toch ook alleen maar wat je altijd hoort :D

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik shake ook alweer een poosje en het werkt voor mij perfect.de avond maaltijd eet ik met mijn gezin maar waar hun de pasta of aardappeltjes hebben naast de groenten eet ik alleen de groente. Tussendoor fruit en groente.

Ik ontzeggen me echt niet alles hoor. Want als ik een feestje Etc heb dan neem ik ook gewoon dat stukje taart of dat wrapje met zalm.
    Het gaat echt goed.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat is dus geen shake dieet wat jij doet ;).

Een shake dieet is ontzettend slecht, dat Cambridge gebeuren zou van de markt gehaald moeten worden. Leuk hoor die snelle resultaten.... als je niet om je lichaam geeft zou ik het zeker aanbevelen.... stofwisseling, darmen, lever etcetc gaan helemaal over de zeik en kunnen er zelfs mee stoppen. Maar dan zeggen we gewoon ''kleinigheidje hou je he'';)

13. voetstap

voetstap Niet meer actief

Sinds eind febr gebruik ik weightcare.
    Heb 1 week alle maaltijden vervangen.
    Daarna 2 maaltijden.
    Dat heb ik tot 2 weken terug gedaan.
    Dus 4 maand, ben bijna 20 kg afgevallen.
    Ik vervang nu nog 1 maaltijd pet dag en let erg op m'n voeding.
    Ik val nog steeds af.

Ik wil voor de vakantie nog 3 weken alle maaltijden vervangen.
    Ff bikini proof ;)

Op zich zijn de shakes geen wondermiddel, je moet echt zelf de knop om zetten.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt ontzettend slecht. Je mag dat helemaal geen 3 weken achter elkaar doen: alle maaltijden vervangen. Je geeft je lichaam daarmee echt een knauw.

En bikiniproof wat heb je daaraan als je op vakantie toch weer normaal (of zelfs erger) gaat eten?

De knop om moet altijd als je af wilt vallen, maar kies dan voor een gezonde manier die je lichaam geen schade berokkent!

15. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Wat Cambridge betreft, een vriendin heeft het gedaan en is na 25 kilo afvallen na anderhalf jaar nog steeds op gewicht en erg tevreden. Een collega heeft haar galblaas moeten laten verwijderen en had enorm last van haaruitval....ook met Cambridge.
    Ik sluit me aan bij Imensa.

Een gezond eetpatroon en regelmatig bewegen is nog het beste. Heb je wel geduld voor nodig ;)

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik vind het cambridge een onmenselijk k dieet! Ik ben nu 6 kg afgevallen door anders te eten en te sporten. Mijn schoonzus en vriendin zweren bij dit dieet, 22 en 26 kg afgevallen. Maar ik vind het rotzooi! Niet crashen, je eetgewoonten aanpassen en sporten ;)

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    3 weken alle maaltijden vervangen met shakes? je kunt net zo goed 3 weken elke dag pep snuiven, dan val je ook af.. maar nee dát is slecht en jezelf uithongeren totaal niet natuurlijk ;)

18. voetstap

voetstap Niet meer actief

Gelukkig weten jullie het allemaal super goed!!

De eerste fase weightcare is alle maaltijden vervangen Max 3 weken.

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ja en? Blijft slecht hoor ook al hoort het volgens hun:D

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ik zou 3 shakes per dag niet eens kunnen,dan blijf ik trek houden moet echt wel wat te kauwen hebben minimaal 1(gezonde) maaltijd per dag,en ook tussendoortjes.

je kunt toch ook 1x per dag shaken en de rest van de dag mager eten?
    werkt volgensmij net zo goed hoor.

Share This Page