heyy wij zijn nu iets meer als een jaar bezig voor een beeb, en ben nu sinds 2 maanden aan de foliumzuur, dit ivm met dat mijn cyclus soms wel 8 tot 10 weken duurde en nu regelamatiger is. zijn er nog meer vrouwen die foliumzuur nemen elke dag of iets anders om te zorgen dat je kindje net even dat extra zou kunnen krijgen? hoor graag
Hier ook foliumzuur, al voor de zwangerschap. Denk dat iedereen die zw wil worden dit moet nemen, dit ter bescherming van je kindje. Succes met het zwanger worden!
Hoi, Foliumzuur nemen heeft geen effect op het wel of niet zwanger worden. Wel wordt het aangeraden om al voordat je begint met 'oefenen' aan de foliumzuur te gaan. Dit ter voorkoming van een open ruggetje bij de baby. Er moet voor je zwanger bent al een voorraadje aanwezig zijn (wat voortdurend aangevuld dient te worden). Zodra de bevruchting heeft plaatsgevonden is foliumzuur al nodig. (dus ruim voordat je kunt testen)
Ohja.. Ik slik foliumzuur en davitamon mama (de ene dag alle vitamientjes, waar ook extra foliumzuur in zit en de andere alleen foliumzuur) En daarnaast houd ik bij wat en hoeveel ik eet op voedingscentrum.nl. Die site geeft ook aan of je van alle vitaminen en mineralen voldoende binnenkrijgt.
Ik heb ook een multivitamine waar foliumzuur in zit. Heb het momenteel ook wel echt nodig want ik leef al bijna 3 weken op crackertjes en ontbijtkoek
Ik slik PUUR mama van VSM... voor; voor, tijdens en na de zwangerschap... er zit ook foliumzuur in.. is dat dan eigenlijk wel genoeg of moet ik nog extra foliumzuur slikken naast de vitamine?
In zulke combipilletjes zit nagenoeg altijd voldoende foliumzuur. Even checken op je potje en vergelijken met Foliumzuur | Voedingscentrum
Ik denk dat er wel genoeg in zal zitten aangezien het echt voor de Mama is.. Miss even kijken op de zijkant hoeveel mg er in dat potje zit en in een potje foliumzuur alleen. Miss kan je daar verschil uit halen Kijk hier even staat wat over uitgelegd Foliumzuur | Voedingscentrum
ik slik foliumzuur nu 2 of 3 maand, en las al wel is dat er andere pilletjes waren die ook geschiktwaren waaronder davitamon. weet dat het puur gaat voor als je zwanger bent, zorgd niet dat je sneller zwanger word, was het maar waar hihi ik heb 5 jaar bij dietiste gelopen weet wel een beetje wat ik moet hebben, maar is zeker een handige site die jij aangeeft!!
Ik slik sibds febr etos zwanger worden if davitamon mama... is mij ook aangeraden door de ha om daar gelijk al mee te beginnen.
Ik slik al een paar maanden gewoon foliumzuur van de kruidvat.. Lekker goedkoop En volgens de VK hoefde ik er niet meer bij te slikken Foliumzuur is foliumzuur
bedankt voor de reacties, ik denk dat ik ook even kijk voor extra vitamine tableten. ik eet niet zo heel veel fruit in de week dus is wel goed als extratje
Foliumzuur ben ik ook beginnen te slikken toen ik met de pil stopte, is toch beter dus toen maar direct mee begonnen.
let wel op: je moet geen dubbele dosis foliumzuur binnen krijgen. bijvoorbeeld door een los tabletje foliumzuur te nemen plus een multivitamine voor zwangere. Want een dubbele dosis is weer slecht voor een eventueel kindje
oke dan kijk ik wel of alleen vitamine zijn en geen foliumzuur er weer bij in dankje voor de tip @flippo
Dat is niet waar Ik heb namelijk net een vraag gesteld aan de verloskundige op dit forum hierover, omdat ik een multivitamine neem waar foliumzuur in zit en een b12 smelttablet met foliumzuur. Maar volgens haar is dat geen enkel probleem voor een evt. zwangerschap!