Hallo, Weet iemand toevallig wat dit is?? Mijn zoontje van 3 heeft nu al even een donker bruin/grijs vlekje op zijn oogwit. Hij heeft er geen last van maar was benieuwd of iemand weet wat het is en of jullie Kids dat ook hebben?
Ik herken het niet direct bij mijn eigen kinderen. Zou een moedervlek kunnen zijn. Ik zou het even laten zien bij huisarts want dan weet je het zeker en hoef je je geen zorgen te maken.
Ja het is niet echt een diepe kleur zal ik maar zeggen beetje doorzichtig... maak ik me super zorgen ofzo.. dacht misschien als meer kinderen het hebben weet ik dat het normaal is..
Het is zo te zien een pigmentvlekje, zeg maar een moedervlek op het oog. Ik heb er zelf ook een. Dat kan geen kwaad, maar voor de zekerheid, om iets anders uit te sluiten, kun je het even aan je huisarts laten zien.
Moest toevallig naar de opticien voor mijn lenzen.. En die had even gekeken die zei idd ook een pigment vlek.. Kan idd geen kwaad , maar als je op Internet gaat lezen.. Wat dat allemaal kan worden wordt je ook niet blij van. Maar dat is met alles...
Iets met je ogen is altijd eng. Gelukkig was het geen ontsteking oid, daar heb je ook hele enge van. Laat je er nog naar kijken door een oogarts? Zou ik wel om de zoveel jaar doen, om even in te gaten te houden.
Weet ik niet... Opticien zei eigenlijk dat ik niet eens naar de huisarts hoefde daarvoor... Is een pigment vlekje dan hetzelfde als een moedervlek?? Zit net te googelen maar daar wordt ik helemaal bang van. Staan allemaal verhalen over melanomen enzo 😒 nu zit ik de hele tijd z'n ogen te controleren pfff
Een opticien is geen oogarts (hele andere opleiding gehad). Hij ziet wel veel ogen natuurlijk en weet daarom heel veel, maar pigmentvlekken kunnen veranderen, zeker in de loop vd tijd. Vanaf de puberteit staat dat meestal stil, las ik ergens. Maar tot die tijd moet je het wel in de gaten houden. Ik zou een verwijzing vragen voor de oogarts. Gewoon om het even 'officieel' een naam te geven, en advies te vragen.
Ja misschien moet ik dat dan maar doen... Pff maak me nu wel ongerust zeg😔 .. Over ben ik nu overbezorgd?
nee, ik zou denken dat de opticien het vast goed gezien heeft. Maar een oogarts kan je ook zeggen wanneer je je WEL zorgen zou moeten maken. Dat geeft ook rust Voor hetzelfde geld vind je huisarts een verwijzing niet nodig hoor en kan hij het zelf beoordelen. (Mijn vorige huisarts had een extra oogtraining oid gehad en een duur meetapparaat, die deed veel zelf.)
Dank je uuz, ik ben heel snel bang dat er iets is met mijn kinderen. Maar zo maak ik me alleen maar meer gek. Ga morgen even de HA bellen.