Vlek voor m'n ogen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celinac, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Hi meiden,

De laatste paar dagen heb ik soms ineens, vooral eind van de dag, een vlek voor mn ogen.
    Wat je je erbij kan voorstellen is als je echt 10 foto's hebt genomen met flits in het donker.. heb dus een soort van grote ster in mijn zicht zeg maar.. :(
    Kennen jullie dit? Word er soms wel beetje bang van namelijk...

2. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou kunnen komen door vermoeidheid of een lage bloeddruk. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met je huisarts.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    is het een steeds groter wordende vlek die na 20 minuten weer wegtrekt? en heb je daarna misschien ook hoofdpijn?
    dan kan je denken aan oogmigraine.
    ik ben er ook bekend mee en tot nog toe alleen tijdens zwangerschappen (en sterke hcg wisselingen) last van gehad.
    kan verder gelukkig geen kwaad maar is (zeker de eerste keer) eng en heel vervelend!

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.997
    113
    Met de weinige informatie die je geeft, is een "oogmigraine" (migraine ophthalmique) ook mijn eerste gedachte inderdaad. Je hebt ook zoiets als "migraine sans migraine", waarbij je dus alleen de visuele verschijnselen hebt zonder hoofdpijn of andere narigheid (gelukkig maar!). Ga eventueel even langs je huisarts zodat die een betere anamnese kan afnemen en zijn/haar mening geven, maar als het inderdaad een "oogmigraine" is zou ik er op dit moment even niks aan doen eigenlijk.

Deel Deze Pagina