Trucjes bij baby in stuit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pasja83, Mar 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Hoi,

Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en mijn kindje ligt in stuit. Nu weet ik dat ik nog even heb voordat het definitief ligt. Maar ik lees zoveel over trucjes om je kindje een handje te helpen.

Zoals:
    - Moxatherapie
    - Indische brug
    - Op handen en knieeen zitten
    - Met geluid of licht je baby naar onder begeleiden

Ik vroeg me af wie wel eens zo een methode heeft gebruikt en bij wie het ook echt hielp.

Ik mag namelijk geen stuitbevalling doen omdat ik bij mijn vorige zwangerschap al een keizersnede heb gehad. Ik had stiekem gehoopt op een natuurlijke bevalling maar met zo een dwarsligger ;) gaat dat dus niet lukken.

2. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Toen ik een week of 28/29 was lag mijn baby ook in stuit. Op zich kunnen ze dan nog wel vanzelf draaien, maar ik werd er toch een beetje zenuwachtig van. Ik las toen de tip om op je rug te gaan liggen met wat dikke kussens onder je kont. Dat heb ik dus gedaan. Het lag niet bepaald gemakkelijk, maar m'n buik begon na een tijdje wel heel erg heen en weer te gaan! En bij de controle daarna lag ze helemaal goed:D Het kan natuurlijk makkelijk toeval zijn, maar baat het niet, dan schaadt het niet!

3. nooatje

nooatje Niet meer actief

Hallo,

Ik heb moxatherapie gedaan. Maar helaas is onze beeb niet gedraaid hierdoor.

Succes...groetjes Noa

4. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Die tip met kussens onder je kont heb ik ook gelezen. Dat ga ik proberen.

Moxatherapie vind ik best duur voor iets dat niet bewezen is. Daarnaast heeft het ook niet geholpen bij een vriendin van mij.

Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Wat ik geprobeerd heb:

-Moxa
    -handstanden in het zwembad (tja internet :cool:)
    -Halve avonden op mijn kop van de bank hangen.
    -De andere helft van die avonden in yoga houdingen zitten om het kindje meer ruimte om te draaien te geven.
    -Een versiepoging in het ziekenhuis

Mijn dochter is gewoon lekker blijven liggen en met een ks gehaald ;)

Moet wel zeggen dat ik pas weer helemaal van de zwangerschap kon genieten toen ik dat gewoon geaccepteerd had.

6. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Heb helemaal niets gedaan en dochterlief is met 36 wkn spontaan goed gedraaid ;). En gewoon met hoofdje naar beneden soepel geboren!

Succes!

7. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Trucjes allemaal niet gewerkt. Aangezien mijn eerste in vier uur tijd is geboren wilde de gyn perse een draaipoging wagen, die is wel gelukt. Ze is op vrijdag gedraaid en De maandag erna geboren, binne drie uur dit keer.

De draaipoging was heftig, pijnlijk en ik ging van mijn stokje door de weeenremmer die ze met een infuus toedienen om je buik te laten ontspannen maar wat was ik blij dat ze goed lag!

8. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

Jul 11, 2011
    1,738
    0
    0
    Big City
    Bij shiatsu massage weten ze speciale drukpunten die de baby kunnen helpen met draaien.

9. misa

misa Niet meer actief

Deze tips, zouden die ook kunnen werken met mijn dwarsligger?
    Ik kan er soms ook een beetje zenuwachtig van worden. :) ;)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier met 33 weken op handen en knieen. De controle bij 32 weken was stuit en bij 34 weken niet meer..
    De avond na die actie ook flink wat actie in mijn buik, en vanaf die nacht aan de andere kant van mijn buik. Dus geloof dat het hier geholpen heeft..

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft moxa ook niet geholpen

12. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Is dat echt zo pijnlijk? :$
    Mijn kleintje ligt nu ook in stuit, al kan hij/zij nog makkelijk draaien maar je denkt er wel over na natuurlijk, wat als.

Share This Page