Onze kleine meid zal binnenkort naar een ledikant moeten. Ze slaapt nu nog in de Celine wieg, maar zo gauw ze zich een beetje op gaat trekken moet ze hier natuurlijk uit. Wij gebruiken in de wieg de aerosleep. Ik vond dit wel prettig, omdat de hele kleine babytjes nog niet zelfstandig draaien. Het voelde prettiger om te weten dat ze door kon ademen als ze onverhoopt met haar neusje in de matras terecht zou komen. Ze is nu natuurlijk een stuk sterker en slaapt ook eigenlijk nooit op haar buik. Ze kan zelf draaien als ze op haar buik terecht zou komen. Ik twijfel dus of we er weer eentje nemen. De kosten zijn overigens geen issue, want sm betaald deze. Wat zouden jullie doen?
Een aerosleep is puur voor je eigen gevoel. Het is namelijk nooit op baby's getest en ze weten dus niet of het wel werkt als de kleine er met het neusje in ligt. Ze hebben getest met volwassenen maar die ademen natuurlijk een stuk krachtiger in, dan baby's. (bron van wiegedood.nl) Het is een misverstand om te denken dat een baby door een matras heen zou kunnen ademen. Van geen enkele matras is tot nog toe aangetoond dat buikligging voor een baby zonder risico is. Desondanks blijven fabrikanten matrassen aanbieden met luchtkamers, met de onbewezen bewering dat daardoor ademen in buikligging mogelijk is
In de wieg hadden wij geen aerosleep, maar in het ledikantje juist wel. Juist omdat hij nu kan draaien, en wat denk je: ligt meneer zondagochtend in eens op zijn buik te slapen! Wel netjes met z'n gezichtje naar een kant, en allemaal blokjes op z'n wang van de hoes Is nog maar 1 keer gebeurt, maar het zal vast niet de laatste keer zijn En ondanks dat hij prima zijn hoofdje kan optillen geeft het mij een veilig gevoel dat hij op de aerosleep ligt.
Hier een aerosleep in de wieg en ledikant voor dochter, achteraf was die in de wieg juist niet nodig, ze is die eerste paar weken natuurlijk nooit gedraaid ik ben er trouwens wel heel blij mee, het is gewoon een veilig idee, dochter van 14 maanden slaapt er nog steeds op
@ Gebakje. Het is precies wat je zegt, het gevoel. Ik voel me er idd wel prettig bij en ook mijn schoonzusje is bijv. razend enthousiast. Overigens vind ik het wel logisch klinken dat een babytje door een matrasje met gaatjes beter heen kan ademen als eentje zonder gaatjes. Maar goed, wetenschappelijk bewijs ontbreekt blijkbaar nog... @ Sabrine. Zul je altijd zien. Ik ga mijn dochtertje ook vast nog wel een keertje op haar buikje vinden. Hoe jij het benadert, zo had ik het nog niet eens bekeken. Ik kan me hier wel in vinden. @ JosieJ. Meestal gaan de wiegjes niet zo lang mee. Die van mij wel, hij is erg ruim. Ik ben dus wel blij dat de aerosleep er is. Nog 9 weekjes zie ik aan je banner. Spannend! Ik geloof dat de weegschaal momenteel meer naar wel dan niet hangt. Baad het niet, dan schaad het niet! Morgen gaan we het ledikantje kopen, dus ik kan er nog een nachtje over slapen .
Ik heb er wel één in het ledikantje aangeschaft omdat zoon op zijn zij moest liggen en ik er beetje bang voor was... Inderdaad, als hij vast slaapt en wakker wordt (vooral overdag) staan er allemaal blokjes in zijn gezicht. Zo ook op zijn 1e verjaardagsfoto bij het eten van de taart, geweldig! Het geeft mij een veilig gevoel! Beter wel gaatjes dan geen....
wij hebben er 1 in de wieg en 1 in de ledikant, gekocht omdat het me veiliger leek. maar nu gebruik ik hem niet meer daarvoor. ik vind het met aerosleep een stuk frisser, als ze spugen trekt het daarin, en liggen ze niet in hun eigen spuug, je wast hem snel uit en dezelfde dag kan hij er weer op. mijn dochter slaapt nu 4 maand zonder aerosleep omdat ik hem nu voor haar broertje gebruik. en in 4 maanden zitten er al zoveel kringen in haar matrasje van het kwijlen. brrr