Vlekje ontdekt op longfoto van mijn moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama81, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heel veel sterkte de komende tijd!

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    We zijn natuurlijk niks opgeschoten. Ze zagen rare dingen op de foto, zoals de assistente vertelde en ze is met spoed naar de longarts doorgestuurd. Spoed is dan ongeveer 2 weken!! Ze wordt in ieder geval verder onderzocht, dus ze gaat de molen in. Hopen en duimen maar dat het allemaal meevalt...
    Maar je bent inderdaad een nummertje en je moet maar gewoon wachten en geduld hebben, bah, heb een hekel aan ziekenhuizen.

Duimen jullie mee dat het allemaal mee mag vallen????

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    In de ziekteperiode van mijn vader, vond ik het wachten altijd het ergste. En er waren zoveel onderzoeken gaande, dat je altijd wel ergens op moest wachten.

Ik duim voor je en hoop op een goede afloop.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zal voor jullie duimen meid!

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Lieve Mama81,

Dat wachten is altijd het allerergste inderdaad (ben mijn moeder zelf helaas aan borstkanker kwijtgeraakt...). Het enige dat helpt is toch proberen de zinnen te verzetten, dus gewoon zorgen dat je het giga-druk hebt.
    Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop heel erg dat het allemaal gewoon meevalt! Maar dat wachten, gggggrrr.

Liefs

6. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Hier draaien de duimen volop. Ik snap je onzekerheid zo goed en hoop zo dat de uitslag positief zal zijn. Het is zo frustrerend dat je zolang moet wachten. En ik snap het gegoogle heel goed, ik heb de eerste dagen niks anders gedaan. Niet dat ik daar blij van werd en je moet je ook realiseren dat elk verhaal niet van toepassing hoeft te zijn op jouw moeder.
    Bij mijn moeder is 4 maanden terug longkanker geconstateerd. Bij haar geen vlekje op haar long, maar een geheel aangetaste long. Helaas niet operabel, maar dankzij 4 chemokuren is de tumor erg geslonken en is ze nu bezig met bestralingen.
    Toi toi toi

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.951
    5.257
    113
    Home
    ik duim voor jullie, dat wachten is ook verschrikkelijk.

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    @Bianca16: meid, wat naar. Ik kan me nu nog niet indenken wat er door je hoofd heengaat als je dat nieuws hoort, verschrikkelijk. De onzekerheid is zeker slopend, maar het verlossende woord, moet er niet aan denken....Helaas gebeurd het maar al te vaak. Wat goed dat de tumor geslonken is na de chemokuren, ik wil je heel veel sterkte wensen en laten weten dat ik aan je denk!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat erg...!!!
    Mijn moeder (64) heeft al jaren een vlekje op haar long. Ze is er ook een keer voor geopereerd toen ik een jaar of 4 was. Maar laatst moest ze voor controle en het plekje was groter geworden. We waren dus allemaal bang dat het kanker was.
    Bij haar broertje (zij is de oudste van 6 waarvan 2 al overleden zijn) is er toen hij 19 was ofzo leukemie geconstateerd en ze bleven zeggen dat alles goed was en hij is uiteindelijk ook overleden.
    Mijn moeder wilde dus gewoon alles op alles hebben omdat ze zo bang was,het is gelukkig niets, maar de tijd die je dan door moet is vreselijk:(
    Heeeel erg veel sterkte in ieder geval!!!

10. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Lieve Mama81, ik wil je even laten weten dat ik aan je denk in deze onzekere tijd. Ik duim voor jou en zeker voor je moeder dat dat vlekje op de foto niks ernstigs te betekenen heeft..... Dikke knuff!

11. Hoi Mama81,

Ik wil je sterkte wensen in deze onzekere tijd..
    Ik wil je geen valse hoop geven, maar bij mijn moeder werd in november ook een "vlekje" op de longen gezien, en ze ging de molen in. Na de scan werd duidelijk dat het "loos" alarm was.
    Het vlekje bleek een ader te zijn geweest die net een stukje voor een van de longen lag. In elk geval geen tumor of andere enge dingen..

Dus het kan nog wel positief uitpakken. Maar reken er niet teveel op.

12. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Heel veel sterkte gewenste in deze onzekere tijd......

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties meiden, doet me goed!
    Mijn moeder kreeg afgelopen maandag telefoon van het ziekenhuis dat ze pas 5 juli terecht kon voor de 1e basisonderzoeken en daarna zou ze eventueel doorverwezen moeten worden naar een ander ziekenhuis, vind ik heel vreemd, want het is een academisch ziekenhuis waar ze liep vorige week. Hier was mijn moeder het niet mee eens en die heeft de huisarts gebeld, die heeft vervolgens ervoor gezorgd dat ze in een ander goed ziekenhuis terecht kon en daar had ze afgelopen woensdag al een afspraak! Ze heeft een longfunctie onderzoek gehad, moest ze blazen, een hartfilmpje en nog wat andere basisdingetjes. Ze vinden het een beetje vreemd, want het lijkt alsof het vlekje zich verplaatst? :( Maandag de 28e gaat ze door de scan en donderdag de 1e juli krijgen we dan eindelijk alle uitslagen. Ben zo benieuwd wat er gaat gebeuren!
    Ze heeft ook een nekhernia en krachtverlies met tintelende vingers in 1 arm en daar werd door het andere ziekenhuis niks mee gedaan, dit ziekenhuis waar ze nu geweest is gaat het verder onderzoeken en vermoedt dat het één misschien wel met het ander te maken heeft. Nog bijna 2 weekjes en dan weten we het! We blijven dus duimen draaien!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jeetje meid wat moeilijk zeg. helemaal dat je zo lang moet wachten. ik vind het fijn dat ze in een goed ziekenhuis nu al terecht kon. Heel raar dat ze zo meoilijk deden en dat je moeder zo lang moest wachten bij het andere zh. Ik ga voro je duimen meid dat het niks is en dat ze goed nieuws krijgt!!!

Heel veel sterkte

15. tulip

tulip Niet meer actief

veel sterkte met afwachten de komende tijd!!

16. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Nou meiden, vandaag in het ziekenhuis geweest, hartstikke zenuwachtig en er is gewoon niks aan de hand!!!! Het was een schaduw op de foto! De ct-scan zag er prachtig uit, de longfunctie onderzoeken waren iets lager dan normaal, maar niet schrikbarend, dus goddank kunnen we weer opgelucht adem halen!!!
    Nog bedankt voor alle reacties en medeleven!

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

meid wat ontzettend fijn om te horen. Wat moeten jullei in spanning hebben gezeten echt erg!

Ik ben heel blij voor jullie

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat een goed nieuws! Fijn zeg!

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meid wat fijn om te lezen. Zal een enorme opluchting voor jullie zijn.

20. Tese

Tese Niet meer actief

OOooo gelukkig meid! Ben blij om ook eens een positief verhaal te horen!!!

Deel Deze Pagina